Ik kan je vertellen dat hij echt als een trein rijdt, de R19 was nogal gevoelig voor wind en niet echt stabiel op hoge snelheid, maar deze merkt er helemaal niks van. Hij is ook maar 500 kilo zwaarder
Het enige waar ik aan moest wennen was de stuurbekrachtiging, die automatisch in de rechtuitstand draait.
Het is echt maf als je tijdens stilstand, het stuur helemaal om draaid en dan loslaat, dattie dan vanzelf terugdraait.
De stuurbekrachtiging is trouwens echt superlicht, kan met m'n pink sturen.
D'r zitten wel wat dingen aan die wel gedaan moeten worden, de koppeling zit aan z'n einde te komen (pedaal gaat enorm zwaar, niet te vergelijken met de R19)
Wat rammeltjes in de voortrein, waarschijnlijk fuseekogels, wiellagers of stuurkogels.
Rechts is de aandrijfas vervangen, maar ik denk dat de linkse er ook aankomt.
Airco is leeg, moet gevuld worden.
Over 4000 km komt de 150.000 km beurt, tot die tijd moet ik erg zuinig aan doen, want de onderdelen zijn erg prijzig. De koppeling zou volgens de dealer op 2200 gulden liggen, aandrijf as 450 gulden, airco vullen en testen op 200 piek.
Ach, ik rijdt dan wel in de meest luxe en fijnste echte Citroën die ooit gemaakt is.
De auto heeft slechts 146.000 km gedraaid en met een beetje mazzel kan 'ie er nog 200.000 km bij hebben.