Ok....
Afgelopen vrijdag was ik gefrustreerd zoals sommigen hoorden over m'n turbo....
Dus toen ik thuis kwam zaterdag avond (na de FNB blijf ik meestal bij de vrouw slapen) heb ik eerst de motor koud laten worden en ben toen om 9 uur begonnen met alles te testen.
Compressor op actuator... was helemaal nog perfect. Dus dat ge-elimineerd. Toen maar de hele turbo er af....
Toen maar de hele turbo uit elkaar....
Toen maar alles bekeken en schoongemaakt... (viel reuze mee, was nog redelijk schoon).
Toen stuk metaal verwijdert....
En natuurlijk nog een paar dingetjes gedaan...
Toen weer terug in mekaar...
En voor ik het wist zat ik weer in de auto om een test ritje te gaan maken.
Ik rij de garage uit en het is gewoon weer licht....
Check ik de tijd en wat blijkt het is 04:30.
Ben ik nou zo een malloot? of zijn er hier nog meer die wel eens op zaterdag nacht (uitgaans nacht) de nacht doorgaan en s'ochtends om half vijf beginnen met een test ritje.....
Overigens loopt hij weer fijntjes... had de actuator nog niet afgesteld en toen ik gas gaf knalde de turbo naar 1.5 bar zonder probleempjes... Dus maar snel de actuator goed afstellen....
Ben ik echt een malloot of niet....
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Is toch lache... Ik kan wel tegen een stootje hoor...
Weetje revenge of the nerds nog....
Wel I'm proud to be a nerd / malloot ...

Weetje revenge of the nerds nog....
Wel I'm proud to be a nerd / malloot ...


Drive it like you stole it
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Verhaal komt me ernstig bekend voor.
Uitlaat spruitstuk eruit halen en lassen en er in zetten.
's avonds door omstandigheden om 23:00 uur begonnen.
Volgende ochtend rond een uur of 5 klaar.. Gelijk maar verder gegaan met verder knutselen.. Was op een vrijdagavond..
Uitlaat spruitstuk eruit halen en lassen en er in zetten.
's avonds door omstandigheden om 23:00 uur begonnen.
Volgende ochtend rond een uur of 5 klaar.. Gelijk maar verder gegaan met verder knutselen.. Was op een vrijdagavond..
.:: TurboPowerr ::.
Laak het zo zeggen als je vrouwtje het niet erg vindt is het natuurlijk super! Mijn vrouwtje snapt sowieso al nix van, dus ik zou dit niet kunnen flikken zonder ruzie!
Je bent geen malloot, je bent gewoon prettig gestoord!

Je bent geen malloot, je bent gewoon prettig gestoord!




dat noe ik nou echt het turbo virus!
Mee eens.Mickael schreef:Hum dit vraagd om.....
Nee euh graag nog een keuze mogelijkheid:
Nee, maar het zou mij ook kunnen gebeuren.
Dit zijn van die dingen die kunnen gebeuren als iets je echt nauw aan het hart ligt. Dat plan je niet zo, het wordt gewoon ineens licht


You the man Rick!
Toen ik de nieuwe turbo op mijn 21 moest zetten was het een uur of 8 voordat we begonnen. Dit was de vrijdagavond voor Speed
Alles gemonteerd, ff proefritje (was al 0.00),
bleek dat er een klein scheurtje in een koelvloeistof slangetje van de turbo zat.
Dus ff af laten koelen, slang eraf, afsnijden, slang erop, en weer koelvloeistof bijvullen.
Ff ontluchten en weer een proefritje.
Uiteindelijk klaar om 2.00,
Ff slapen en om half 7 s'ochtend weer eruit richting Rosmalen

Alles gemonteerd, ff proefritje (was al 0.00),
bleek dat er een klein scheurtje in een koelvloeistof slangetje van de turbo zat.
Dus ff af laten koelen, slang eraf, afsnijden, slang erop, en weer koelvloeistof bijvullen.
Ff ontluchten en weer een proefritje.
Uiteindelijk klaar om 2.00,
Ff slapen en om half 7 s'ochtend weer eruit richting Rosmalen

5 GT Turbo '88 GT5
Malloot???
Nee ik wou ten eerste dat ik het kon en ten tweede dat ik er de ruimte voor had. Dat kunnen sleutelen zal vanzelf wel komen en die ruimte...ach,toch maar eens met pa gaan praten of zijn auto niet buiten kan staan en de mijne binnen...MUHAHAHAHA Zal wel niet lukken, maar ja, wie niet waagt, die niet wint....
Nee ik wou ten eerste dat ik het kon en ten tweede dat ik er de ruimte voor had. Dat kunnen sleutelen zal vanzelf wel komen en die ruimte...ach,toch maar eens met pa gaan praten of zijn auto niet buiten kan staan en de mijne binnen...MUHAHAHAHA Zal wel niet lukken, maar ja, wie niet waagt, die niet wint....
Ik deed het altijd met me scooter (met me GT zal het vast ook wel es voorkomen).
Had ik net dat hele ding weer opgebouwd, in het krappe schuurtje, alles aansluiten en niet starten.
En maar doorgaan en maar doorgaan.
Goed om 1 uur startte ie, ff wat benzine laten halen en om half 2 warmdraaien voor de deur. Sta met me helm op ff met 2 vrienden te praten, hoor ik opeens een emmer water naar beneden kletteren. (en dat terwijl ik niet eens zoveel herrie maakte --> stationair). Stomme oudjes ook, die zeuren al als ik koelvloeistof in de put giet (Dat mag niet, daar zit olie in!)
Goed ff blazen, langs wat vrienden en kom je ook pas om half 5 thuis
Had ik net dat hele ding weer opgebouwd, in het krappe schuurtje, alles aansluiten en niet starten.
En maar doorgaan en maar doorgaan.
Goed om 1 uur startte ie, ff wat benzine laten halen en om half 2 warmdraaien voor de deur. Sta met me helm op ff met 2 vrienden te praten, hoor ik opeens een emmer water naar beneden kletteren. (en dat terwijl ik niet eens zoveel herrie maakte --> stationair). Stomme oudjes ook, die zeuren al als ik koelvloeistof in de put giet (Dat mag niet, daar zit olie in!)
Goed ff blazen, langs wat vrienden en kom je ook pas om half 5 thuis

-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Maar het grappige is dat ik echt de ballen verstand (ik leer nog steeds super de super veel) van auto's. Ja ik wist de basis princiepes van een benzine motor....haaz schreef:Malloot???
Nee ik wou ten eerste dat ik het kon en ten tweede dat ik er de ruimte voor had. Dat kunnen sleutelen zal vanzelf wel komen en die ruimte...ach,toch maar eens met pa gaan praten of zijn auto niet buiten kan staan en de mijne binnen...MUHAHAHAHA Zal wel niet lukken, maar ja, wie niet waagt, die niet wint....
Maar dat was alles...
Verder alles geleerd met vallen en opstaan...
Het moeilijkste is nog de spierpijn in je handen en het zwart bij je nagels weg te halen voor dat je weer op kantoor/werk zit te gapen....
Drive it like you stole it
Rick, je bent een volslagen malloot..!
Maar een portie renault liefde die in jou leeft, dat is niet malloterig..!
Ikzelf ben bijna elke zaterdag wel met het een of ander ff bezig aan mijn 5. Ik begin soms om 12U en dan is het in ene half 7 's avonds en ik maar verbaasd kijken als ik thuis kom en mij meissie me hoofdschuddend/lachend binnen ziet komen

Maar een portie renault liefde die in jou leeft, dat is niet malloterig..!
Ikzelf ben bijna elke zaterdag wel met het een of ander ff bezig aan mijn 5. Ik begin soms om 12U en dan is het in ene half 7 's avonds en ik maar verbaasd kijken als ik thuis kom en mij meissie me hoofdschuddend/lachend binnen ziet komen

Renault, créateur de GTT !!!
Hmm, bij jou lacht ze nogGoose schreef:Rick, je bent een volslagen malloot..!![]()
Ik begin soms om 12U en dan is het in ene half 7 's avonds en ik maar verbaasd kijken als ik thuis kom en mij meissie me hoofdschuddend/lachend binnen ziet komen
-
- Berichten: 1954
- Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
- Locatie: Friesland
Tjah, ik mag van mijn vriendin niet eens naar Paul zijn verjaardag op vrijdagavond, anders zou ik geen sex hebben
moet ik nu een topic starten "ze komt in de Aktueel, maar ze houdt mij strak aan het lijntje, moet ik haar dumpen?"
Oftewel, Rick waar gaat het over, je bent een stoere jongen dat je de hele avond kunt en mag sleutelen aan een auto
Tja, portie zelfspot noemen dan maar..

Oftewel, Rick waar gaat het over, je bent een stoere jongen dat je de hele avond kunt en mag sleutelen aan een auto

Tja, portie zelfspot noemen dan maar..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Heh? Dit heeft totaal niets te maken met vriendinnen enzo... het ging er gewoon over dat het een beetje vreemd was/is om zo in je hobby op te gaan...Dirk (CRX) schreef:Tjah, ik mag van mijn vriendin niet eens naar Paul zijn verjaardag op vrijdagavond, anders zou ik geen sex hebbenmoet ik nu een topic starten "ze komt in de Aktueel, maar ze houdt mij strak aan het lijntje, moet ik haar dumpen?"
Oftewel, Rick waar gaat het over, je bent een stoere jongen dat je de hele avond kunt en mag sleutelen aan een auto
Tja, portie zelfspot noemen dan maar..
Drive it like you stole it
Tuurlijk niet. Alle hobby's zijn per definitie raar, dus is het niet raar als je af en toe een beetje raar doet 

Hobby is als sex(en natuurlijk sex is een hobby die uitgeoefend moet worden
). Je haalt toch ook niet je snikkel eruit voordat je klaar bent.
met andere woorden, het gereedschap wordt pas opgebergt als de klus geklaard is. (zowel auto's als vrouwen, hahahaha)

met andere woorden, het gereedschap wordt pas opgebergt als de klus geklaard is. (zowel auto's als vrouwen, hahahaha)
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Michel S. schreef:Hobby is als sex(en natuurlijk sex is een hobby die uitgeoefend moet worden). Je haalt toch ook niet je snikkel eruit voordat je klaar bent.
met andere woorden, het gereedschap wordt pas opgebergt als de klus geklaard is. (zowel auto's als vrouwen, hahahaha)
Hehehehe.... Nou ik haal denk ik eerder m'n snikkel er uit dan dat ik m'n gereedschap opruim.....
Neuken kan altijg nog....
Trouwens ik heb meer kans om sex te krijgen dan dat ik m'n auto totaal perfect heb...

Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Verborgen in het uitlaat schoepen traject. Zeg maar waar het uitlaatspruitstuk er in flowed.robert schreef:zat er een stuk metaal in de turbo?RickGT TURBO schreef: Toen stuk metaal verwijdert....
Het zat zo geklemt dat de schoepen soms aanliepen er tegen en dus met meer vermogen pas gingen draaien.
Ik stond ook verbaast! Enige wat ik kan bedenken is dat het met de revisie niet goed is schoongemaakt.
Maar nu zijn alle problemen weg. Enige wat nog steeds is, is de speling. Als de auto niet goed heet is qua olie (lees bloed heet) dan bij hoge druk 0.6 tot 0.9 bar maakt hij aanloop geluid... Het aanlopen is aan de kant van het uitlaat traject.
Is de olie goed warm dan is er 9 van de 10 keer geen geluid bij hoge druk.
Verder totaal geen olie verbanding of dat soort dingetjes. De turbo zelf ziet er erg schoon uit van binnen.
Ik rij nu nog gewoon door hier mee aangezien er verder geen problemen zijn. Maar in de toekomst komt er dan of een nog grotere andere Turbo op of nieuwe schoepen aan de uitlaat kant plus asje plus huisje. (het huis dat tussen inlaathuis en uitlaat huis zit)
Drive it like you stole it
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Volgens mij een stukje van een moertje. De schoepen zijn gelukkig heel nog. Alleen een klein sluit plekje.robert schreef:WOW!
jij hebt mazzel dat dat stuk net te groot was...
anders: goodbye met je turbo.
kan je nog zien wat het was?
plat-> stuk pakking?
____\\\\\____
-=== ===-
Bij de === hoort het === te zijn maar is hij -=== ingesleten.
Dus inderdaad mazzel en slim dat ik toch even ben gaan kijken. Zelfde geld draai je alles dwars door je schoepen heen.
Gelukkig nu niet

Drive it like you stole it
Raar..
Over dat aanlopen, das normaal. Glijlagers hebben een bepaald toerental nodig om zichzelf mooi te centreren en een goede smeerfilm te creeren.
Enals de olie te dun is wil de smeerfilm wel eens te dun worden bij lage toerentallen.
Over dat aanlopen, das normaal. Glijlagers hebben een bepaald toerental nodig om zichzelf mooi te centreren en een goede smeerfilm te creeren.
Enals de olie te dun is wil de smeerfilm wel eens te dun worden bij lage toerentallen.
-
- Berichten: 1744
- Lid geworden op: di 4 dec 2001 0:00
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Over een malloot gesproken. 
Hier is er nog 1.
Ben weer klaar met me gtt.
Morgen weer een dag en is tie weer klaar als het goed is.

Hier is er nog 1.
Ben weer klaar met me gtt.

Morgen weer een dag en is tie weer klaar als het goed is.