Ben ik echt een malloot of niet....

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie

Is dit raar of niet?

Nee hoor, dat doe ik ook wel eens
17
36%
Ja, wat een malloot... get a life
24
51%
sleutelen daar betaal ik een garage voor
6
13%

Totaal aantal stemmen: 47
RickGT TURBO
Contacteer:

Ok....

Afgelopen vrijdag was ik gefrustreerd zoals sommigen hoorden over m'n turbo....

Dus toen ik thuis kwam zaterdag avond (na de FNB blijf ik meestal bij de vrouw slapen) heb ik eerst de motor koud laten worden en ben toen om 9 uur begonnen met alles te testen.

Compressor op actuator... was helemaal nog perfect. Dus dat ge-elimineerd. Toen maar de hele turbo er af....
Toen maar de hele turbo uit elkaar....
Toen maar alles bekeken en schoongemaakt... (viel reuze mee, was nog redelijk schoon).
Toen stuk metaal verwijdert....
En natuurlijk nog een paar dingetjes gedaan...
Toen weer terug in mekaar...
En voor ik het wist zat ik weer in de auto om een test ritje te gaan maken.

Ik rij de garage uit en het is gewoon weer licht....

Check ik de tijd en wat blijkt het is 04:30.

Ben ik nou zo een malloot? of zijn er hier nog meer die wel eens op zaterdag nacht (uitgaans nacht) de nacht doorgaan en s'ochtends om half vijf beginnen met een test ritje.....

Overigens loopt hij weer fijntjes... had de actuator nog niet afgesteld en toen ik gas gaf knalde de turbo naar 1.5 bar zonder probleempjes... Dus maar snel de actuator goed afstellen....
Drive it like you stole it
jeroen.k

Wil je een eerlijk antwoord? :lol:
Mickael

Hum dit vraagd om.....

Nee euh graag nog een keuze mogelijkheid:

Nee, maar het zou mij ook kunnen gebeuren.
Stefijn

Hehe, zou willen dat ik de materialen en ruimte had om zo te sleutelen :D

Ik kies optie 2
Laatst gewijzigd door Stefijn op di 25 jun 2002 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
RickGT TURBO
Contacteer:

Is toch lache... Ik kan wel tegen een stootje hoor...

Weetje revenge of the nerds nog....

Wel I'm proud to be a nerd / malloot ... :) :)
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Verhaal komt me ernstig bekend voor.

Uitlaat spruitstuk eruit halen en lassen en er in zetten.

's avonds door omstandigheden om 23:00 uur begonnen.

Volgende ochtend rond een uur of 5 klaar.. Gelijk maar verder gegaan met verder knutselen.. Was op een vrijdagavond..
.:: TurboPowerr ::.
jeroen.k

Laak het zo zeggen als je vrouwtje het niet erg vindt is het natuurlijk super! Mijn vrouwtje snapt sowieso al nix van, dus ik zou dit niet kunnen flikken zonder ruzie! :p

Je bent geen malloot, je bent gewoon prettig gestoord! :D
Ben

Je bent niet de enige rick :)
Vb:
Audio installatie inbouwen om 3 uur 's nachts in het licht van een winkel en elke keer aan gesproken worden door de politie die je vraagt wat je aan het doen bent :)
mathijs

:lol: :lol: zo erg is het bij mij nog niet voorgekomen!, ik dacht dat ik niet helemaal normaal was dat ik elk weekened van 9 uur s'ochtends tot een uurtje of 10 s'avonds doorging maar dit slaat alles :)
dat noe ik nou echt het turbo virus!
Matijs
Contacteer:

Mickael schreef:Hum dit vraagd om.....

Nee euh graag nog een keuze mogelijkheid:

Nee, maar het zou mij ook kunnen gebeuren.
Mee eens.
Dit zijn van die dingen die kunnen gebeuren als iets je echt nauw aan het hart ligt. Dat plan je niet zo, het wordt gewoon ineens licht :lol: Wat is het toch heerlijk om een nerd te zijn :p En als niemand er last van heeft, wat maakt het dan uit of jij de hele nacht sleutelt in plaats van slaapt?
You the man Rick!
Roy
Moderator

Toen ik de nieuwe turbo op mijn 21 moest zetten was het een uur of 8 voordat we begonnen. Dit was de vrijdagavond voor Speed :)

Alles gemonteerd, ff proefritje (was al 0.00),
bleek dat er een klein scheurtje in een koelvloeistof slangetje van de turbo zat.
Dus ff af laten koelen, slang eraf, afsnijden, slang erop, en weer koelvloeistof bijvullen.

Ff ontluchten en weer een proefritje.

Uiteindelijk klaar om 2.00,

Ff slapen en om half 7 s'ochtend weer eruit richting Rosmalen :D
5 GT Turbo '88 GT5
Haas
Car: Megane RS

Malloot???

Nee ik wou ten eerste dat ik het kon en ten tweede dat ik er de ruimte voor had. Dat kunnen sleutelen zal vanzelf wel komen en die ruimte...ach,toch maar eens met pa gaan praten of zijn auto niet buiten kan staan en de mijne binnen...MUHAHAHAHA Zal wel niet lukken, maar ja, wie niet waagt, die niet wint....
Steven
Car: M536

Ik deed het altijd met me scooter (met me GT zal het vast ook wel es voorkomen).

Had ik net dat hele ding weer opgebouwd, in het krappe schuurtje, alles aansluiten en niet starten.

En maar doorgaan en maar doorgaan.

Goed om 1 uur startte ie, ff wat benzine laten halen en om half 2 warmdraaien voor de deur. Sta met me helm op ff met 2 vrienden te praten, hoor ik opeens een emmer water naar beneden kletteren. (en dat terwijl ik niet eens zoveel herrie maakte --> stationair). Stomme oudjes ook, die zeuren al als ik koelvloeistof in de put giet (Dat mag niet, daar zit olie in!)

Goed ff blazen, langs wat vrienden en kom je ook pas om half 5 thuis :)
RickGT TURBO
Contacteer:

haaz schreef:Malloot???

Nee ik wou ten eerste dat ik het kon en ten tweede dat ik er de ruimte voor had. Dat kunnen sleutelen zal vanzelf wel komen en die ruimte...ach,toch maar eens met pa gaan praten of zijn auto niet buiten kan staan en de mijne binnen...MUHAHAHAHA Zal wel niet lukken, maar ja, wie niet waagt, die niet wint....
Maar het grappige is dat ik echt de ballen verstand (ik leer nog steeds super de super veel) van auto's. Ja ik wist de basis princiepes van een benzine motor....
Maar dat was alles...
Verder alles geleerd met vallen en opstaan...

Het moeilijkste is nog de spierpijn in je handen en het zwart bij je nagels weg te halen voor dat je weer op kantoor/werk zit te gapen....
mathijs

:lol: ken dat.......
Rob

Zo hoort het!
gewoon pas stoppen als het klaar is :wink:
Gijs V.

Rick, je bent een volslagen malloot..! :lol:

Maar een portie renault liefde die in jou leeft, dat is niet malloterig..!

Ikzelf ben bijna elke zaterdag wel met het een of ander ff bezig aan mijn 5. Ik begin soms om 12U en dan is het in ene half 7 's avonds en ik maar verbaasd kijken als ik thuis kom en mij meissie me hoofdschuddend/lachend binnen ziet komen :)
Renault, créateur de GTT !!!
Rudo

Goose schreef:Rick, je bent een volslagen malloot..! :lol:

Ik begin soms om 12U en dan is het in ene half 7 's avonds en ik maar verbaasd kijken als ik thuis kom en mij meissie me hoofdschuddend/lachend binnen ziet komen :)
Hmm, bij jou lacht ze nog :wink:
Dirk (CRX)

Tjah, ik mag van mijn vriendin niet eens naar Paul zijn verjaardag op vrijdagavond, anders zou ik geen sex hebben :lol: moet ik nu een topic starten "ze komt in de Aktueel, maar ze houdt mij strak aan het lijntje, moet ik haar dumpen?"

Oftewel, Rick waar gaat het over, je bent een stoere jongen dat je de hele avond kunt en mag sleutelen aan een auto :lol:

Tja, portie zelfspot noemen dan maar..
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
RickGT TURBO
Contacteer:

Dirk (CRX) schreef:Tjah, ik mag van mijn vriendin niet eens naar Paul zijn verjaardag op vrijdagavond, anders zou ik geen sex hebben :lol: moet ik nu een topic starten "ze komt in de Aktueel, maar ze houdt mij strak aan het lijntje, moet ik haar dumpen?"

Oftewel, Rick waar gaat het over, je bent een stoere jongen dat je de hele avond kunt en mag sleutelen aan een auto :lol:

Tja, portie zelfspot noemen dan maar..
Heh? Dit heeft totaal niets te maken met vriendinnen enzo... het ging er gewoon over dat het een beetje vreemd was/is om zo in je hobby op te gaan...
Matijs
Contacteer:

Tuurlijk niet. Alle hobby's zijn per definitie raar, dus is het niet raar als je af en toe een beetje raar doet :)
Michel S.
Contacteer:

Hobby is als sex(en natuurlijk sex is een hobby die uitgeoefend moet worden :D ). Je haalt toch ook niet je snikkel eruit voordat je klaar bent.

met andere woorden, het gereedschap wordt pas opgebergt als de klus geklaard is. (zowel auto's als vrouwen, hahahaha)
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
RickGT TURBO
Contacteer:

Michel S. schreef:Hobby is als sex(en natuurlijk sex is een hobby die uitgeoefend moet worden :D ). Je haalt toch ook niet je snikkel eruit voordat je klaar bent.

met andere woorden, het gereedschap wordt pas opgebergt als de klus geklaard is. (zowel auto's als vrouwen, hahahaha)

Hehehehe.... Nou ik haal denk ik eerder m'n snikkel er uit dan dat ik m'n gereedschap opruim.....
Neuken kan altijg nog....
Trouwens ik heb meer kans om sex te krijgen dan dat ik m'n auto totaal perfect heb... :)
robert

RickGT TURBO schreef: Toen stuk metaal verwijdert....
zat er een stuk metaal in de turbo?
RickGT TURBO
Contacteer:

robert schreef:
RickGT TURBO schreef: Toen stuk metaal verwijdert....
zat er een stuk metaal in de turbo?
Verborgen in het uitlaat schoepen traject. Zeg maar waar het uitlaatspruitstuk er in flowed.
Het zat zo geklemt dat de schoepen soms aanliepen er tegen en dus met meer vermogen pas gingen draaien.
Ik stond ook verbaast! Enige wat ik kan bedenken is dat het met de revisie niet goed is schoongemaakt.
Maar nu zijn alle problemen weg. Enige wat nog steeds is, is de speling. Als de auto niet goed heet is qua olie (lees bloed heet) dan bij hoge druk 0.6 tot 0.9 bar maakt hij aanloop geluid... Het aanlopen is aan de kant van het uitlaat traject.

Is de olie goed warm dan is er 9 van de 10 keer geen geluid bij hoge druk.

Verder totaal geen olie verbanding of dat soort dingetjes. De turbo zelf ziet er erg schoon uit van binnen.

Ik rij nu nog gewoon door hier mee aangezien er verder geen problemen zijn. Maar in de toekomst komt er dan of een nog grotere andere Turbo op of nieuwe schoepen aan de uitlaat kant plus asje plus huisje. (het huis dat tussen inlaathuis en uitlaat huis zit)
robert

WOW!

jij hebt mazzel dat dat stuk net te groot was...
anders: goodbye met je turbo.

kan je nog zien wat het was?
plat-> stuk pakking?
RickGT TURBO
Contacteer:

robert schreef:WOW!

jij hebt mazzel dat dat stuk net te groot was...
anders: goodbye met je turbo.

kan je nog zien wat het was?
plat-> stuk pakking?
Volgens mij een stukje van een moertje. De schoepen zijn gelukkig heel nog. Alleen een klein sluit plekje.

____\\\\\____
-=== ===-

Bij de === hoort het === te zijn maar is hij -=== ingesleten.

Dus inderdaad mazzel en slim dat ik toch even ben gaan kijken. Zelfde geld draai je alles dwars door je schoepen heen.

Gelukkig nu niet :)
Steven

Raar..

Over dat aanlopen, das normaal. Glijlagers hebben een bepaald toerental nodig om zichzelf mooi te centreren en een goede smeerfilm te creeren.

Enals de olie te dun is wil de smeerfilm wel eens te dun worden bij lage toerentallen.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Over een malloot gesproken. :)
Hier is er nog 1.
Ben weer klaar met me gtt. :)
Morgen weer een dag en is tie weer klaar als het goed is.
Steven

Is de wegligging weer ok? En wat was het nou?
Plaats reactie