Clio 1.8 RSI

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Kan iemand mij wat informatie vertellen over dit model? Die heeft toch standaard geen stuurbekrachtiging? En hoeveel zuipt ie??? :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

clio 1.8 RSI
motor: een 1.8 liter 8 klepper met 110 pk (als ik mij niet vergis)
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

superdave schreef:Kan iemand mij wat informatie vertellen over dit model? Die heeft toch standaard geen stuurbekrachtiging? En hoeveel zuipt ie??? :)
Kortom, waarom zou ik een 1.8 RSI moeten kopen? Try to convince me! :p
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Johan de clio man schreef:clio 1.8 RSI
motor: een 1.8 liter 8 klepper met 110 pk (als ik mij niet vergis)
Dat kan wel kloppen ja, dat van die PKŽs dan :p
Weet er voor de rest helemaal niemand iets van dit model??? :(
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Er bestaan ook nog zoekmachines op het internet:

Model: Clio
Uitvoering: 1.8i
Voertuigcode:
Motortype: F3P-A710
Koppeling code:
Versnellingsbak code:
Cylinderinhoud: 1794
# Cylinders: 4
# Kleppen: 8
Vermogen: 95 PK @ 5750 rpm
Koppel: 142 NM @ 3000 rpm
Motorplaatsing: Voorin overdwars
Compressieverhouding: 9.70
Boring x slag: 82.0 x 83.0
Klepspeling inlaat: 0.00
Klepspeling uitlaat: 0.00
Kleptiming inlaat open: -3
Kleptiming inlaat sluit: 49
Kleptiming uitlaat open: 40
Kleptiming uitlaat sluit: 5
Brandstofsysteem: Monopoint injectie
Brandstoftype: 95
Emissiecode: U9
Olietype: 15w40
Inhoud smeersysteem excl. filter: 5.5
Inhoud smeersysteem incl. filter: 6.0
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

ja dat snap ik dat er zoekmachines zijn, maar ik zit meer te wachten op reacties van mensen die er daadwerkelijk in rijden, zoals ik al zei, probeer me maar over te halen :wink:
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

niemand die een 1.8 RSI rijdt???? :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nou Superdave, niet zo ongeduldig. Zoek gewoon eens rond op het forum en je vind zeker een aantal mensen met zo'n auto. Het zou ook leuk zijn als je je even voorstelde in de topic "wie is wie" : http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 30#1117030
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Tom schreef:Nou Superdave, niet zo ongeduldig. Zoek gewoon eens rond op het forum en je vind zeker een aantal mensen met zo'n auto. Het zou ook leuk zijn als je je even voorstelde in de topic "wie is wie" : http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 30#1117030
Is ook weer gebeurd :)
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

Vermogen: 95 PK @ 5750 rpm = 110pk (Renault 5 GTE is 95pk)
Versnellingsbak code: = JB3 078

Trekt direct van onderuit goed weg, in tegenstelling tot een Clio 16V, die pas bij 4000rpm echt goed begint te trekken.

Ook als je een 8 klepper wil tunen, zal je er meer uit kunnen halen dan een 16 klepper.

Een Clio RSI is een wolf in "schaaps kleren", d.w.z. niet een echt sportief uiterlijk.


nu overtuigd?????????????????

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bas RSI schreef:Vermogen: 95 PK @ 5750 rpm = 110pk (Renault 5 GTE is 95pk)
Versnellingsbak code: = JB3 078

Trekt direct van onderuit goed weg, in tegenstelling tot een Clio 16V, die pas bij 4000rpm echt goed begint te trekken.

Ook als je een 8 klepper wil tunen, zal je er meer uit kunnen halen dan een 16 klepper.

Een Clio RSI is een wolf in "schaaps kleren", d.w.z. niet een echt sportief uiterlijk.


nu overtuigd?????????????????

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Kijk daar kan ik tenminste wat mee! Dank je Bas. Ik heb een Clio 1.8 RSI op het oog, ook uit 1993. Heb jij de jouwe getuned??
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

is het ook niet zo dat een RSI stukken goedkoper in de verzekering is, omdat ie niet bekend staat als een scheurbak, zoals de 16v?
Don't walk the grass... smoke it
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Iemand het antwoord??
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Verzekering kijk alleen naar de nieuwwaarde, cilinderinhoud en gewicht van de auto. Maakt dus helemaal nix uit.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

superdave schreef:Iemand het antwoord??
Doe eens rustig man....na 1 minuut heeft nog niemand kans gehad om te antwoorden :(
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

gewicht is +/- 950kg
nieuwwaarde +/- 33000 gulden

Een RSI staat bij de verzekering niet bekend als scheurijzer. Ik betaal nl. minder premie voor de RSI dan voor de GT Turbo die ik 2 jaar geleden nog had (scheelt 2 tientjes).
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Robert dB. schreef:
superdave schreef:Iemand het antwoord??
Doe eens rustig man....na 1 minuut heeft nog niemand kans gehad om te antwoorden :(
Ja sorry had niet gezien dat ik zo snel een reactie gaf. Zal mensen voortaan de kans geven om te replyen ok??? 8)
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bas RSI schreef:gewicht is +/- 950kg
nieuwwaarde +/- 33000 gulden

Een RSI staat bij de verzekering niet bekend als scheurijzer. Ik betaal nl. minder premie voor de RSI dan voor de GT Turbo die ik 2 jaar geleden nog had (scheelt 2 tientjes).
Hoeveel ben je dan ongeveer kwijt aan de verzekering??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

lijkt me sterk afhankelijk van een aantal factoren

-woonplaats
-aantal jaren rijbewijs
-leeftijd
.......
.....
.....
.....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Je kan zo een online offerte aanvragen bij elke verzekeringsmaatschappij, gegevens van de auto invoeren etc.

Kijk en vergelijk zou ik zeggen.
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

Ja, hoe oud ben jij eigenlijk??
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

superdave schreef:
Bas RSI schreef:Vermogen: 95 PK @ 5750 rpm = 110pk (Renault 5 GTE is 95pk)
Versnellingsbak code: = JB3 078

Trekt direct van onderuit goed weg, in tegenstelling tot een Clio 16V, die pas bij 4000rpm echt goed begint te trekken.

Ook als je een 8 klepper wil tunen, zal je er meer uit kunnen halen dan een 16 klepper.

Een Clio RSI is een wolf in "schaaps kleren", d.w.z. niet een echt sportief uiterlijk.


nu overtuigd?????????????????

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Kijk daar kan ik tenminste wat mee! Dank je Bas. Ik heb een Clio 1.8 RSI op het oog, ook uit 1993. Heb jij de jouwe getuned??
Rondom 4cm verlaagd, Magnum einddemper, 15 inch lichtmetaal, K&N 57i kit, 16V motorkap, thippie, etc.

(na drie keer bij een reviseur geweest te zijn is de versnellingbak nog steeds stuk)
:evil: :evil: :evil:
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

een 16V motorkap... hmm dat wil ik toch ook wel es op mijn 1.4 zetten, is dat een beetje simpel te regelen?
Don't walk the grass... smoke it
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Bas RSI schreef:thippie, etc.
Dat hoort toch ergens anders thuis? :lol: :lol: ;)
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

oxje schreef:een 16V motorkap... hmm dat wil ik toch ook wel es op mijn 1.4 zetten, is dat een beetje simpel te regelen?
Kap kopen, spuiten, monteren, klaar.

Alleen 2de hands zijn ze moeilijk te vinden
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

oxje schreef:een 16V motorkap... hmm dat wil ik toch ook wel es op mijn 1.4 zetten, is dat een beetje simpel te regelen?
Kosten nieuwe kap plus spuiten plus montage gemiddeld €450-.

(vorrige eigenaar doet wonderen) :lol:
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Patrick L. schreef:Ja, hoe oud ben jij eigenlijk??
kijk bij een ander topic (wie is wie) en je weet het
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Robert dB. schreef:Je kan zo een online offerte aanvragen bij elke verzekeringsmaatschappij, gegevens van de auto invoeren etc.

Kijk en vergelijk zou ik zeggen.
heb ik al eens gedaan, resultaat: 1 (!!!) reactie terug, vandaar!
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Ik heb ooit eens alles online vergeleken, dan zie je gelijk wat het je kost. Werkt echt hoor.
Anonymous

Dave,

ik heb mijn RSi nu 2,5 jaar en ben er nog steeds tevreden mee. Het is een 96er (een fase 3 met het clio 16v dashboard). De laatste fase heeft standaard stuurbekrachtiging, elektrische ramen/spiegels en centrale deurvergrendeling. Als optie's kon je nog kiezen voor ABS, Airco, een 2de airbag en een zonnedak. Daarvan heb ik de eerste 2.

Succes met het kiezen,

Dennis
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

superdave schreef:
superdave schreef:Kan iemand mij wat informatie vertellen over dit model? Die heeft toch standaard geen stuurbekrachtiging? En hoeveel zuipt ie??? :)
Kortom, waarom zou ik een 1.8 RSI moeten kopen? Try to convince me! :p
ik heb de phase ii, van 1997, alles erop en eraan, muv aico.... heerlijke auto!!!!!

http://www.turboman.nl/renaultcliorsi.html
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Ik rij nu 1,5 jaar m'n rsi uit '93 toppie :) vooral omdat het een wolf is schaapskleren is (lachen bij stoplichten) met het verbruik: naar frankrijk heb ik ongeveer 1:15 gereden best schappelijk dus
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

Heb jij al zolang je RSi Thijs? times fly's when jou have fun :D
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Yep :lol:
superdave
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 10 jun 2002 23:16
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bedankt voor jullie info. Die 1.8 RSI die ik op het oog heb heeft alleen wel 1 nadeel...hij heeft al wel 190.000 km op de teller en ben een beetje huiverig om een auto met zoveel km te kopen. Of is dit geen probleem?!
Plaats reactie