Clio 1.8 RSI
Kan iemand mij wat informatie vertellen over dit model? Die heeft toch standaard geen stuurbekrachtiging? En hoeveel zuipt ie??? 

Kortom, waarom zou ik een 1.8 RSI moeten kopen? Try to convince me!superdave schreef:Kan iemand mij wat informatie vertellen over dit model? Die heeft toch standaard geen stuurbekrachtiging? En hoeveel zuipt ie???

Dat kan wel kloppen ja, dat van die PKŽs danJohan de clio man schreef:clio 1.8 RSI
motor: een 1.8 liter 8 klepper met 110 pk (als ik mij niet vergis)

Weet er voor de rest helemaal niemand iets van dit model???

-
Er bestaan ook nog zoekmachines op het internet:
Model: Clio
Uitvoering: 1.8i
Voertuigcode:
Motortype: F3P-A710
Koppeling code:
Versnellingsbak code:
Cylinderinhoud: 1794
# Cylinders: 4
# Kleppen: 8
Vermogen: 95 PK @ 5750 rpm
Koppel: 142 NM @ 3000 rpm
Motorplaatsing: Voorin overdwars
Compressieverhouding: 9.70
Boring x slag: 82.0 x 83.0
Klepspeling inlaat: 0.00
Klepspeling uitlaat: 0.00
Kleptiming inlaat open: -3
Kleptiming inlaat sluit: 49
Kleptiming uitlaat open: 40
Kleptiming uitlaat sluit: 5
Brandstofsysteem: Monopoint injectie
Brandstoftype: 95
Emissiecode: U9
Olietype: 15w40
Inhoud smeersysteem excl. filter: 5.5
Inhoud smeersysteem incl. filter: 6.0
Model: Clio
Uitvoering: 1.8i
Voertuigcode:
Motortype: F3P-A710
Koppeling code:
Versnellingsbak code:
Cylinderinhoud: 1794
# Cylinders: 4
# Kleppen: 8
Vermogen: 95 PK @ 5750 rpm
Koppel: 142 NM @ 3000 rpm
Motorplaatsing: Voorin overdwars
Compressieverhouding: 9.70
Boring x slag: 82.0 x 83.0
Klepspeling inlaat: 0.00
Klepspeling uitlaat: 0.00
Kleptiming inlaat open: -3
Kleptiming inlaat sluit: 49
Kleptiming uitlaat open: 40
Kleptiming uitlaat sluit: 5
Brandstofsysteem: Monopoint injectie
Brandstoftype: 95
Emissiecode: U9
Olietype: 15w40
Inhoud smeersysteem excl. filter: 5.5
Inhoud smeersysteem incl. filter: 6.0
ja dat snap ik dat er zoekmachines zijn, maar ik zit meer te wachten op reacties van mensen die er daadwerkelijk in rijden, zoals ik al zei, probeer me maar over te halen 
niemand die een 1.8 RSI rijdt???? 

-
- Moderator
- Car: MB
Nou Superdave, niet zo ongeduldig. Zoek gewoon eens rond op het forum en je vind zeker een aantal mensen met zo'n auto. Het zou ook leuk zijn als je je even voorstelde in de topic "wie is wie" : http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 30#1117030
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Is ook weer gebeurdTom schreef:Nou Superdave, niet zo ongeduldig. Zoek gewoon eens rond op het forum en je vind zeker een aantal mensen met zo'n auto. Het zou ook leuk zijn als je je even voorstelde in de topic "wie is wie" : http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... 30#1117030

-
Vermogen: 95 PK @ 5750 rpm = 110pk (Renault 5 GTE is 95pk)
Versnellingsbak code: = JB3 078
Trekt direct van onderuit goed weg, in tegenstelling tot een Clio 16V, die pas bij 4000rpm echt goed begint te trekken.
Ook als je een 8 klepper wil tunen, zal je er meer uit kunnen halen dan een 16 klepper.
Een Clio RSI is een wolf in "schaaps kleren", d.w.z. niet een echt sportief uiterlijk.
nu overtuigd?????????????????

Trekt direct van onderuit goed weg, in tegenstelling tot een Clio 16V, die pas bij 4000rpm echt goed begint te trekken.
Ook als je een 8 klepper wil tunen, zal je er meer uit kunnen halen dan een 16 klepper.
Een Clio RSI is een wolf in "schaaps kleren", d.w.z. niet een echt sportief uiterlijk.

Kijk daar kan ik tenminste wat mee! Dank je Bas. Ik heb een Clio 1.8 RSI op het oog, ook uit 1993. Heb jij de jouwe getuned??Bas RSI schreef:Vermogen: 95 PK @ 5750 rpm = 110pk (Renault 5 GTE is 95pk)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Iemand het antwoord??
-
Verzekering kijk alleen naar de nieuwwaarde, cilinderinhoud en gewicht van de auto. Maakt dus helemaal nix uit.
-
Doe eens rustig man....na 1 minuut heeft nog niemand kans gehad om te antwoordensuperdave schreef:Iemand het antwoord??

-
gewicht is +/- 950kg
nieuwwaarde +/- 33000 gulden
Een RSI staat bij de verzekering niet bekend als scheurijzer. Ik betaal nl. minder premie voor de RSI dan voor de GT Turbo die ik 2 jaar geleden nog had (scheelt 2 tientjes).
Een RSI staat bij de verzekering niet bekend als scheurijzer. Ik betaal nl. minder premie voor de RSI dan voor de GT Turbo die ik 2 jaar geleden nog had (scheelt 2 tientjes).
Ja sorry had niet gezien dat ik zo snel een reactie gaf. Zal mensen voortaan de kans geven om te replyen ok???Robert dB. schreef:Doe eens rustig man....na 1 minuut heeft nog niemand kans gehad om te antwoordensuperdave schreef:Iemand het antwoord??

Hoeveel ben je dan ongeveer kwijt aan de verzekering??Bas RSI schreef:gewicht is +/- 950kg
-
Je kan zo een online offerte aanvragen bij elke verzekeringsmaatschappij, gegevens van de auto invoeren etc.
Kijk en vergelijk zou ik zeggen.
-
Ja, hoe oud ben jij eigenlijk??
-
Rondom 4cm verlaagd, Magnum einddemper, 15 inch lichtmetaal, K&N 57i kit, 16V motorkap, thippie, etc.superdave schreef:Kijk daar kan ik tenminste wat mee! Dank je Bas. Ik heb een Clio 1.8 RSI op het oog, ook uit 1993. Heb jij de jouwe getuned??Bas RSI schreef:Vermogen: 95 PK @ 5750 rpm = 110pk (Renault 5 GTE is 95pk)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(na drie keer bij een reviseur geweest te zijn is de versnellingbak nog steeds stuk)

-
Dat hoort toch ergens anders thuis?Bas RSI schreef:thippie, etc.

-
Kap kopen, spuiten, monteren, klaar.oxje schreef:een 16V motorkap... hmm dat wil ik toch ook wel es op mijn 1.4 zetten, is dat een beetje simpel te regelen?
Alleen 2de hands zijn ze moeilijk te vinden
-
Kosten nieuwe kap plus spuiten plus montage gemiddeld 450-.oxje schreef:een 16V motorkap... hmm dat wil ik toch ook wel es op mijn 1.4 zetten, is dat een beetje simpel te regelen?
(vorrige eigenaar doet wonderen)

kijk bij een ander topic (wie is wie) en je weet hetPatrick L. schreef:Ja, hoe oud ben jij eigenlijk??
heb ik al eens gedaan, resultaat: 1 (!!!) reactie terug, vandaar!Robert dB. schreef:Je kan zo een online offerte aanvragen bij elke verzekeringsmaatschappij, gegevens van de auto invoeren etc.
-
Ik heb ooit eens alles online vergeleken, dan zie je gelijk wat het je kost. Werkt echt hoor.
Dave,
ik heb mijn RSi nu 2,5 jaar en ben er nog steeds tevreden mee. Het is een 96er (een fase 3 met het clio 16v dashboard). De laatste fase heeft standaard stuurbekrachtiging, elektrische ramen/spiegels en centrale deurvergrendeling. Als optie's kon je nog kiezen voor ABS, Airco, een 2de airbag en een zonnedak. Daarvan heb ik de eerste 2.
Succes met het kiezen,
Dennis
ik heb mijn RSi nu 2,5 jaar en ben er nog steeds tevreden mee. Het is een 96er (een fase 3 met het clio 16v dashboard). De laatste fase heeft standaard stuurbekrachtiging, elektrische ramen/spiegels en centrale deurvergrendeling. Als optie's kon je nog kiezen voor ABS, Airco, een 2de airbag en een zonnedak. Daarvan heb ik de eerste 2.
Succes met het kiezen,
Dennis
ik heb de phase ii, van 1997, alles erop en eraan, muv aico.... heerlijke auto!!!!!superdave schreef:Kortom, waarom zou ik een 1.8 RSI moeten kopen? Try to convince me!superdave schreef:Kan iemand mij wat informatie vertellen over dit model? Die heeft toch standaard geen stuurbekrachtiging? En hoeveel zuipt ie???
http://www.turboman.nl/renaultcliorsi.html
Ik rij nu 1,5 jaar m'n rsi uit '93 toppie
vooral omdat het een wolf is schaapskleren is (lachen bij stoplichten) met het verbruik: naar frankrijk heb ik ongeveer 1:15 gereden best schappelijk dus

Yep 

Bedankt voor jullie info. Die 1.8 RSI die ik op het oog heb heeft alleen wel 1 nadeel...hij heeft al wel 190.000 km op de teller en ben een beetje huiverig om een auto met zoveel km te kopen. Of is dit geen probleem?!