Turbo of Compressor Clio 16V

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Stylo
Berichten: 170
Lid geworden op: za 11 mei 2002 11:09
Locatie: Zwolle;Overijssel

weet iemand of er een compessor of turbo of G60 geval onder een Clio 16V kan.
Zou wel heel erg kicken zijn. Als dit een bbeetje makkelijk wil en hoe doe je dat dan.

Stylo
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

makkelijk?? :D :D . Ligt eraan hoe je met auto's bent.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Kan er iemand trouwens een filmpje voor mij op i-net zetten , van een vriend van me met een g40 waar hij een compressor op heeft gebouwd, gisteren voor het eerst gestart.
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

kun je um mailen? Zal ik um wel ff online zetten.
MyZ@home.nl
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

tnx, reply even als je ze hebt. mail is een beetje gaar vandaag.
Laatst gewijzigd door Jeroen V op zo 9 jun 2002 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Jeroen V schreef:Kan er iemand trouwens een filmpje voor mij op i-net zetten , van een vriend van me met een g40 waar hij een compressor op heeft gebouwd, gisteren voor het eerst gestart.
G40 = compressor toch?? Ding heeft standaard een g-lader en g-lader = compressor. :)
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

nee een echte comprssor van zo'n 11000 piekjes, de auto heeft nu zo'n 160 pk, en staat maar op 07 bar, wordt eind dit jaar nog verder getuned naar zo'n 350 pk. het was een g40. 8)
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

De meel heeft zeker kuren.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

niks gehad dan?
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

kan mn meel nie openen op de een of andere vage manier..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Komt wel geinig stofzuiger-geluid uit zeg :)

En tering wat een buizenconstructie...
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

bedankt he 8)
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Steven(ventieldopje) schreef:Komt wel geinig stofzuiger-geluid uit zeg :)

En t@ring wat een buizenconstructie...
dat komt van de compressor, komen klappen uit dat ding wil je niet weten.
MyZ
Berichten: 284
Lid geworden op: wo 24 okt 2001 0:00
Locatie: Enschede

:wink:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb al es eerder compressoren gehoord/gezien alleen was daarbij de buizenconstructie een stuk minder uitgebreid.

Zal alsnog wel een soort van turbogat inzitten dan...

Maar wel koel :)
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

die auto wordt helemaal in duitse stijl gebouwd ( hij is een ex-duitser woont pas 10 jaar hier :lol: )
Gepolijste brock wielen, installatie van hier tot berlijn, geplijste rolkooi, sparco evo's etc, hij wordt gespoten in een paars goude kameleon kleur.
Anonymous

Steven(ventieldopje) schreef:Ik heb al es eerder compressoren gehoord/gezien alleen was daarbij de buizenconstructie een stuk minder uitgebreid.

Zal alsnog wel een soort van turbogat inzitten dan...

Maar wel koel :)
IDD ik denk ook zeker dat je door die langere buizen een groter turbogat zult hebben, maarja het oog wil ook wat :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Glazen motorkap erop dan, of doe als ik en rijd zonder :) (alleen testritjes)
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

IDD ik denk ook zeker dat je door die langere buizen een groter turbogat zult hebben, maarja het oog wil ook wat :p

compressor gat :wink: , hij wil er mee gaan sprinten, hij wil er ook nog tractioncontrol opbouwen om alles een beetje in bedwang te houden.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Duitse styling rules. Heb vandaag een clio 16v gezien die duits gestyled is en wat is dat toch bruut. Heeft hij er nou een mercedes compressor erop gezet of een totaal nieuwe g-lader
There will be plenty of time to rest when your dead
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

een compressor bij een tuner vandaan gehaalt, die ook auto's maakt voor paris dakar. Het is in ieder geval een zwarte doos ter groote van 20*15*30
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

kicke dat zal vast wel een goede compressor zijn. Als ze het in de paris dakar kunnen uithouden.
There will be plenty of time to rest when your dead
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

hij was er helemaal gek van, hij zie de hele tijd 'geile mukke' :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja en compressor heeft altijd minder te lijden als een turbo.
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

Dan heeft hij vast de G-lader vervangen door een compressor.... doen ze heel veel in Duitland, omdat de G-lader nog wel eens kapot wil gaan en daarom zetten ze er een kompressor op. Levert ook meer pk's op.

De ombouw kost net zo veel als een nieuwe G-lader las ik laatst in dat duitse tuningblad TUNING.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Nick schreef:Dan heeft hij vast de G-lader vervangen door een compressor.... doen ze heel veel in Duitland, omdat de G-lader nog wel eens kapot wil gaan en daarom zetten ze er een kompressor op. Levert ook meer pk's op.

De ombouw kost net zo veel als een nieuwe G-lader las ik laatst in dat duitse tuningblad TUNING.
]


jep dat heeft hij gedaan, alleen koste die compressor iets van 11000 piek, toch wat duurder dan een g-lader denk ik.
Nick (germanstyle)
Berichten: 1898
Lid geworden op: zo 13 mei 2001 0:00

Zow dan heeft hij er echt veels te veel voor betaald .... In dat blad hadden ze het over dezelfde prijs als een nieuwe G-Lader.

Kan het artikel wel opzoeken als je dat wilt.
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Nick schreef:Zow dan heeft hij er echt veels te veel voor betaald .... In dat blad hadden ze het over dezelfde prijs als een nieuwe G-Lader.

Kan het artikel wel opzoeken als je dat wilt.

Ik denk dat de compressor die hij heeft gekocht niet echt een standard is. Lijkt mij tenminste niet als je zoveel vermogen eruit wil trekken. Dus het zal wel een speciale compressor zijn met een speciaal prijsje.
Denk ik tenminste dan.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

het is een hele goeie werd door een bedrijf gebruikt dat die compressors op dakar auto's zet en op rally cross auto's, ze hebben daar een :-* golf met een hybrid blok ( half diesel half vr6 ), en die heeft rond de 750 pk. Ze krijgen hem alleen niet goed op de testbank, wegens het spinnen van die bak.
Anonymous

leuk opgefokt geluidje...
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

als jij er donderdag bent kan je hem in het echt horen, hij is hem aan het afstellen dus....
Plaats reactie