Heeft iemand een oplossing?
Betreft 5gtt, bij optrekken en wat meer vermogen vragen van de motor, begint ie in te houden, te stotteren en stopt er zelfs soms mee.
Na afkoeling of even een kwartiertje wachten kun je weer rijden , maar al snel dient het probleem zich al weer aan...
Iemand een idee??
Gas geven,inhouden motor gtt
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Het kan een heleboel zijn.Marcel schreef:Heeft iemand een oplossing?
Betreft 5gtt, bij optrekken en wat meer vermogen vragen van de motor, begint ie in te houden, te stotteren en stopt er zelfs soms mee.
Na afkoeling of even een kwartiertje wachten kun je weer rijden , maar al snel dient het probleem zich al weer aan...
Iemand een idee??
Kan een vuile carburateur zijn. Kan slechte benzine zijn (is je tank bijna leeg?)
Kan op drie poten lopen zijn... Bougie kapot?... ontsteking vacuuum kapot?
Verdeler kapot etc etc...
Maar als ik het zo hoor zou ik eerst de ontsteking controleren en daarna de bougies eens los draaien en bekijken.
Verder zou je daarna kunnen gaan kijken richting carb...
Maar ik zou eerst bij de simpele dingen gaan kijken...
Is je uitlaat nog helemaal lek dicht bijvoorbeeld?
Hangt je ontsteking nog boven je Turbo mischien? Want dan zou het door de warmte kunnen komen...
Het lijkt me met de warmte samenhangend...
heb ik ook gehad bij mijn 5je. dat was alleen als het nat weer was. het had te maken met ergens de luchtdruk dat koud is en dat dat dan water bevroor. nou is deze a techneut het naampje kwijt van dat onderdeel. das minder het was niks met de turbo want die heb ik er niet in. ook op de snelweg kwam ik niet boven de 90 op een gegeven moment. mijn pa werkt bij renault die heeft het gemaakt door schoonmaken. ik zal hem ff vragen wat dat was
inmiddels hebben we de bougies nagekeken(zitten er ook nog niet zo lang in) en rotorkap vevangen...
Heeft nog niet geholpen, jammer genoeg.
Het zit 'm daar ook niet in voor m'n gevoel...
we zoeken verder...wie weet de oplossing?
Heeft nog niet geholpen, jammer genoeg.
Het zit 'm daar ook niet in voor m'n gevoel...
we zoeken verder...wie weet de oplossing?
benzine te kort?? denk aan verdampen van benzine voordat het in de verbrandingskamer komt.... misschien benzine koelertje defect? of slaat niet aan?
o ja.... mocht het weer voorkomen, probeer ff met de choke erop... is het dan weg???
we zoeken door...voor zover bedankt...!jetab schreef:o ja.... mocht het weer voorkomen, probeer ff met de choke erop... is het dan weg???
is je turbo nog goed? Nergens valse lucht? Lek bij inlaat? Voel es met een hand rond de carborateur als je goed gas geeft in de vrij. Bij mij voelde je 'm dan blazen, was lek bij inlaatspruitstuk.
Luchtfilter niet smerig? BougieKABELS nog goed? Scheelt ook veel.
succes!
Luchtfilter niet smerig? BougieKABELS nog goed? Scheelt ook veel.
succes!
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Ik zou dit even navragen bij Ome Renault.
Maar ik weet niet of dit ook bij een R5 is, maar bij een 19 16V zit een temperatuurmeter, die meter die kijkt hoe warm jou auto is en als die meter vind dat je motor te warm is dan gaat ie inhouden en kan je niet meer volgas rijden want dan 'weet' die sensor dat je dan je motor nog warmer maakt.
Die sensor kan kapot zijn, die dingen gaan wel vaker kapot. Dat zeiden ze in ieder geval bij Renault.
Gr
Serge
Maar ik weet niet of dit ook bij een R5 is, maar bij een 19 16V zit een temperatuurmeter, die meter die kijkt hoe warm jou auto is en als die meter vind dat je motor te warm is dan gaat ie inhouden en kan je niet meer volgas rijden want dan 'weet' die sensor dat je dan je motor nog warmer maakt.
Die sensor kan kapot zijn, die dingen gaan wel vaker kapot. Dat zeiden ze in ieder geval bij Renault.
Gr
Serge
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: do 24 jan 2002 0:00
- Locatie: Eindhoven
Want is het inhouden of stotteren ?
Als het stotteren is dan moet je bij de ontsteking gaan zoeken, bij inhouden kan het die sensor zijn.
Veel Suc6
Als het stotteren is dan moet je bij de ontsteking gaan zoeken, bij inhouden kan het die sensor zijn.
Veel Suc6
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Ik denk dat die sensor niet op een R5 zit. Want we hebben geen ECU. Dus niets wat het kan regelen.Confusedsb schreef:Ik zou dit even navragen bij Ome Renault.
Maar ik weet niet of dit ook bij een R5 is, maar bij een 19 16V zit een temperatuurmeter, die meter die kijkt hoe warm jou auto is en als die meter vind dat je motor te warm is dan gaat ie inhouden en kan je niet meer volgas rijden want dan 'weet' die sensor dat je dan je motor nog warmer maakt.
Die sensor kan kapot zijn, die dingen gaan wel vaker kapot. Dat zeiden ze in ieder geval bij Renault.
Gr
Serge
Ik zou het fout kunnen hebben maar volgens mij moet je het daar niet zoeken...
Als het niet zo is dat je dashboard verlichting aangaat (inhouden dmv onsteking onderbreking) dan heeft het daar niks mee te maken. En tevens ook niet met je overdruk sensor in de intercooler slang... Want die zijn ook wel eens kapot...
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Als je in de auto zit en gasgeeft of als je in de auto rijdt? Als je namelijk gas geeft en erboven hangt bouwt de turbo nauwelijks druk op en zal er dus minder snel iets lekken -> zoek een rollerbank...Ben schreef:Ik heb ook dat probleem. Bij mij hoor je ergens een klein lekje maar we kunnen het niet traseren. Het maffe is in de auto hoor je het als je gas geeft, maar sta je met je neus boven het blok hoor je nix
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."