Gas geven,inhouden motor gtt

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Heeft iemand een oplossing?
Betreft 5gtt, bij optrekken en wat meer vermogen vragen van de motor, begint ie in te houden, te stotteren en stopt er zelfs soms mee.
Na afkoeling of even een kwartiertje wachten kun je weer rijden , maar al snel dient het probleem zich al weer aan...
Iemand een idee??
RickGT TURBO
Contacteer:

Marcel schreef:Heeft iemand een oplossing?
Betreft 5gtt, bij optrekken en wat meer vermogen vragen van de motor, begint ie in te houden, te stotteren en stopt er zelfs soms mee.
Na afkoeling of even een kwartiertje wachten kun je weer rijden , maar al snel dient het probleem zich al weer aan...
Iemand een idee??
Het kan een heleboel zijn.
Kan een vuile carburateur zijn. Kan slechte benzine zijn (is je tank bijna leeg?)
Kan op drie poten lopen zijn... Bougie kapot?... ontsteking vacuuum kapot?
Verdeler kapot etc etc...

Maar als ik het zo hoor zou ik eerst de ontsteking controleren en daarna de bougies eens los draaien en bekijken.
Verder zou je daarna kunnen gaan kijken richting carb...
Maar ik zou eerst bij de simpele dingen gaan kijken...
Is je uitlaat nog helemaal lek dicht bijvoorbeeld?

Hangt je ontsteking nog boven je Turbo mischien? Want dan zou het door de warmte kunnen komen...
Het lijkt me met de warmte samenhangend...
martin rs

heb ik ook gehad bij mijn 5je. dat was alleen als het nat weer was. het had te maken met ergens de luchtdruk dat koud is en dat dat dan water bevroor. nou is deze a techneut het naampje kwijt van dat onderdeel. das minder het was niks met de turbo want die heb ik er niet in. ook op de snelweg kwam ik niet boven de 90 op een gegeven moment. mijn pa werkt bij renault die heeft het gemaakt door schoonmaken. ik zal hem ff vragen wat dat was
Anonymous

inmiddels hebben we de bougies nagekeken(zitten er ook nog niet zo lang in) en rotorkap vevangen...
Heeft nog niet geholpen, jammer genoeg.
Het zit 'm daar ook niet in voor m'n gevoel...
we zoeken verder...wie weet de oplossing?
jetab
Contacteer:

benzine te kort?? denk aan verdampen van benzine voordat het in de verbrandingskamer komt.... misschien benzine koelertje defect? of slaat niet aan?
jetab
Contacteer:

o ja.... mocht het weer voorkomen, probeer ff met de choke erop... is het dan weg???
Anonymous

jetab schreef:o ja.... mocht het weer voorkomen, probeer ff met de choke erop... is het dan weg???
we zoeken door...voor zover bedankt...!
Riël
Über-Spammer

is je turbo nog goed? Nergens valse lucht? Lek bij inlaat? Voel es met een hand rond de carborateur als je goed gas geeft in de vrij. Bij mij voelde je 'm dan blazen, was lek bij inlaatspruitstuk.

Luchtfilter niet smerig? BougieKABELS nog goed? Scheelt ook veel.

succes!
Ben

Ik heb ook dat probleem. Bij mij hoor je ergens een klein lekje maar we kunnen het niet traseren. Het maffe is in de auto hoor je het als je gas geeft, maar sta je met je neus boven het blok hoor je nix
Serge1916V

Ik zou dit even navragen bij Ome Renault.
Maar ik weet niet of dit ook bij een R5 is, maar bij een 19 16V zit een temperatuurmeter, die meter die kijkt hoe warm jou auto is en als die meter vind dat je motor te warm is dan gaat ie inhouden en kan je niet meer volgas rijden want dan 'weet' die sensor dat je dan je motor nog warmer maakt.
Die sensor kan kapot zijn, die dingen gaan wel vaker kapot. Dat zeiden ze in ieder geval bij Renault.

Gr
Serge
Serge1916V

Want is het inhouden of stotteren ?
Als het stotteren is dan moet je bij de ontsteking gaan zoeken, bij inhouden kan het die sensor zijn.

Veel Suc6
RickGT TURBO
Contacteer:

Confusedsb schreef:Ik zou dit even navragen bij Ome Renault.
Maar ik weet niet of dit ook bij een R5 is, maar bij een 19 16V zit een temperatuurmeter, die meter die kijkt hoe warm jou auto is en als die meter vind dat je motor te warm is dan gaat ie inhouden en kan je niet meer volgas rijden want dan 'weet' die sensor dat je dan je motor nog warmer maakt.
Die sensor kan kapot zijn, die dingen gaan wel vaker kapot. Dat zeiden ze in ieder geval bij Renault.

Gr
Serge
Ik denk dat die sensor niet op een R5 zit. Want we hebben geen ECU. Dus niets wat het kan regelen.
Ik zou het fout kunnen hebben maar volgens mij moet je het daar niet zoeken...

Als het niet zo is dat je dashboard verlichting aangaat (inhouden dmv onsteking onderbreking) dan heeft het daar niks mee te maken. En tevens ook niet met je overdruk sensor in de intercooler slang... Want die zijn ook wel eens kapot...
clio_rally
Contacteer:

Ben schreef:Ik heb ook dat probleem. Bij mij hoor je ergens een klein lekje maar we kunnen het niet traseren. Het maffe is in de auto hoor je het als je gas geeft, maar sta je met je neus boven het blok hoor je nix
Als je in de auto zit en gasgeeft of als je in de auto rijdt? Als je namelijk gas geeft en erboven hangt bouwt de turbo nauwelijks druk op en zal er dus minder snel iets lekken -> zoek een rollerbank...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Plaats reactie