ik hoop het niet maar ik denk dat ik de koppaking van mijn 16v tje lek heb.
heb steeds lucht bovenin de radiateur.
waarbij het nivo in het vloeistof vaatje met de zelfde hoveelheid stijgt als de hoeveelheid lucht die in de radiateur zit.
eerst dacht ik aan dampbellen in mijn systeem odat de tempratuur meter erg hoog stond tijdens het rijden maar omdat ik met de XR 25 de water tempratuur gecontroleerd heb tijdens het rijden en deze niet warmer wordt dan 83 graden bij normaal rijden.
valt dat dus af.
wie heeft er nog een ander idee hoe er lucht in het koelsysteem kan komen behalve door een lekke koppaking.
koppaking.
Lekke slangetjes ? Ik heb al een aantal keren lekke slangetjes gehad, waardoor ik lucht in het koelsysteem kreeg. Alleen werd bij mij de motor niet echt te warm; de temperatuur bleef toen alleen niet constant. Check ff de slangen richting je kachel en je expansievaatje. Zet het koelsysteem anders ff onder druk.
volgens mij heb ik het gemaakt.
heb het antidampbel systeem maar eens gefixt.
nadeel vind ik dat elke keer als ik de motor afzet De fan een minuut of 10 gaat draaien met dat losse water pompje.
en een nieuw dop op het expantie vat.
het lijkt nu 3 dagen goed te gaan.
heb het antidampbel systeem maar eens gefixt.
nadeel vind ik dat elke keer als ik de motor afzet De fan een minuut of 10 gaat draaien met dat losse water pompje.
en een nieuw dop op het expantie vat.
het lijkt nu 3 dagen goed te gaan.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
Dat wist ik. Het is om dampbelvorming in de kop te voorkomen. Maar ik heb wel eens begrepen dat het extra pompje alleen bij het bereiken van een bepaalde temperatuur aan zou moeten slaan.
Het blijft toch lastig, al die boeken (Haynes, Kluwer enz) die elkaar tegenspreken.
Het blijft toch lastig, al die boeken (Haynes, Kluwer enz) die elkaar tegenspreken.