Mannen, kijk hier eens naar >> http://www.turbozet.com
Een fannetje die je tussen turbo en filter zet, waarmee je je turbogat ontzettend verkleint (volgens de makers).
Chipgestuurd en alles, altijd ff de moeite waard om ff te lezen...
Iemand al ervaring met deze manier van tunen??
geen ervaring, maar er stond wel een stukje over in de Max Power van vorig jaar.
Ze waren er toen niet erg over te spreken, want niets werkt zo goed als een gewone turbo.
Nogmaals heb ik geen ervaring met z'on turbo
Ze waren er toen niet erg over te spreken, want niets werkt zo goed als een gewone turbo.
Nogmaals heb ik geen ervaring met z'on turbo
Uiteraard is het geen vergelijking met een "echte" turbo...
Maar ik ben benieuwd wat voor prestaties je krijgt als je um als extra op een 5 zet... met je originele turbo er nog op....
Maar ik ben benieuwd wat voor prestaties je krijgt als je um als extra op een 5 zet... met je originele turbo er nog op....
kan dan misschien wel interresant wezen
Hmm, ik weet niet... als dat ding 100 piek kost (onwaarschijnlijk), en als het waar is wat er op hun site staat... is het altijd grappig om te proberen... het verschil moet je wel merken volgens mij...
't blijft een grapje uiteraard.. een serieuse performance upgrade kun je niet verwachten... verkleinen van je turbogat zie ik nog wel gebeuren.
't blijft een grapje uiteraard.. een serieuse performance upgrade kun je niet verwachten... verkleinen van je turbogat zie ik nog wel gebeuren.
Lijkt mij toch niet zon heel goed idee. Als ik het goed begrijp wordt er een bepaalde druk op het uitlaatsysteem gezet waardoor de schoepjes sneller gaan draaien en je turbogat kleiner is
.
Dit zou ook betekenen dat je turbo bij een stationair toerental meer toeren maakt. Dit zou weer een hogere slijtage tot gevolg hebben bij het uitzetten van de motor (ondanks dat je je motor stationair hebt laten draaien)
Of praat ik shit????????
Dit zou ook betekenen dat je turbo bij een stationair toerental meer toeren maakt. Dit zou weer een hogere slijtage tot gevolg hebben bij het uitzetten van de motor (ondanks dat je je motor stationair hebt laten draaien)
Of praat ik shit????????
Laatst gewijzigd door Pieter op vr 18 mei 2001 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals ik het begrijp zit er een chip in dat ding, die alles bijhoud... dat zou moeten voorkomen dat ie gaat draaien als het niet nodig is...
Het is nogal een blabla verhaal, maar het maakt wel "sence" zeg maar...
Dat electrische ding zit veel sneller op toeren, en heeft geen uitlaatgassen nodig... hij "voelt" wanneer ie nodig is.
Daardoor is je turbogat veel kleiner.. de echte power krijg je pas als je eigen turbo inspringt.
Het is nogal een blabla verhaal, maar het maakt wel "sence" zeg maar...
Dat electrische ding zit veel sneller op toeren, en heeft geen uitlaatgassen nodig... hij "voelt" wanneer ie nodig is.
Daardoor is je turbogat veel kleiner.. de echte power krijg je pas als je eigen turbo inspringt.
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 18 mei 2001 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
nou... kijk.. je HOEFT het niet te lezen wel?
Waar is toch dat DISCUSSIE forum ??

Vertel dan waarom jij denkt dat het niet zo gaat werken.
Waar is toch dat DISCUSSIE forum ??

Vertel dan waarom jij denkt dat het niet zo gaat werken.
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 18 mei 2001 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
OK, ik hoef 't niet te lezen, daar heb je gelijk in. Maar daarom blijft 't toch wel verdrietig?
Heb net toch ff op de site gekeken. Valt 't dan niemand op dat er alleen maar onzin staat? Zelfs de kleuren van de site zijn 't zelfde als van de Marktkoopman met z'n wonderpoetsmiddel.
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
Heb net toch ff op de site gekeken. Valt 't dan niemand op dat er alleen maar onzin staat? Zelfs de kleuren van de site zijn 't zelfde als van de Marktkoopman met z'n wonderpoetsmiddel.
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
Laatst gewijzigd door Menno op vr 18 mei 2001 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Wel,Wel, ik heb dat artikel gelezen en ik moet zeggen dat er op het eerste gezicht veel missleidende info. op te vinden is.
1. het zou geen energie wegnemen van je motor, wat? is deze energie dan gratis. eerst moet je met de alternatorje batterij wel laden alvorens je er stroom van kan afnemen.
2. Het rendement van een electromotor is misschien 40% en het rendement van een ventilator is nog minder. Je steekt er dus veel meer energie in dan dat je er uit haalt.
3. Als ik het zo bekijk zie ik dit spul als een slechte super charger, want je drijft onrechtstreeks (met veel verlies dus) via de motor je fan aan. Een turbo charger, maakt gebruik van de uitlaatgassen, deze zijn gratis. Dus bij het zogezegde lagere verbuirk heb ik sterk mijn twijfels.
4. Waarom gebruiken dan niet alle grote autoconstructeurs dit idee, als het dan toch niks kost, en enkel een lager verbruik heeft en daar bovenop nog eens een hoger vermogen geeft?
Ik ben eens benieuwd
1. het zou geen energie wegnemen van je motor, wat? is deze energie dan gratis. eerst moet je met de alternatorje batterij wel laden alvorens je er stroom van kan afnemen.
2. Het rendement van een electromotor is misschien 40% en het rendement van een ventilator is nog minder. Je steekt er dus veel meer energie in dan dat je er uit haalt.
3. Als ik het zo bekijk zie ik dit spul als een slechte super charger, want je drijft onrechtstreeks (met veel verlies dus) via de motor je fan aan. Een turbo charger, maakt gebruik van de uitlaatgassen, deze zijn gratis. Dus bij het zogezegde lagere verbuirk heb ik sterk mijn twijfels.
4. Waarom gebruiken dan niet alle grote autoconstructeurs dit idee, als het dan toch niks kost, en enkel een lager verbruik heeft en daar bovenop nog eens een hoger vermogen geeft?
Ik ben eens benieuwd
Het is inderdaad een raar ding spyro, hij moet toch ergens zijn energie vandaan halen.
Wat op die site staat klinkt behoorlijk blabla.
zijn we er over uit dus... tiz nix
Wat op die site staat klinkt behoorlijk blabla.
zijn we er over uit dus... tiz nix

Ik weet het nog niet. Het idee is theoretisch wel goed. Maar wat betreft dat je uitlaatgassen gratis zijn is ook weer niet zo. Die Schoepen houden je uitlaat gas ook wat tegen. Dat zorgt weer voor een hogere temp enz enz. Dus deze uitlaatgassen zijn NIET gratis. Wat betreft die turbocharger om het maar zo te noemen, deze is absoluut niet gratis. Maar volgens mij is het wel merkbaar. Hij zal de lucht een beetje op druk brengen, zo niet zal hij ze wel een beetje versnellen. Dat zal de reactie van het motortje weer iets versnellen. Doordat de lucht al een beetje versneld is, heeft de turbo minder veel vermogen nodig om een druk op te gaan bouwen. Iedereen weet dat wanneer de turbo iets inslaat dat de druk zich steeds sneller opbouwt. Het eerste beetje druk is altijd het langzaamst en daar mis je dus een hoop vermogen wanneer je plots vol op het gas gaat, met andere woorden het turbogat. Dus theoretisch werkte het ding wel. Ik heb hier nog een turbo liggen welke kapot is. Ik ga eens kijken of ik zo een ding kan dupliceren met een elektro motor en een kapotte turbo. Zal toch niet zo een prob zijn. En dan zullen we zien of zoiets wel werkt.
Groetjes
Mclain
Groetjes
Mclain