Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Mannen, kijk hier eens naar >> http://www.turbozet.com

Een fannetje die je tussen turbo en filter zet, waarmee je je turbogat ontzettend verkleint (volgens de makers).
Chipgestuurd en alles, altijd ff de moeite waard om ff te lezen...

Iemand al ervaring met deze manier van tunen??
Hagen
Berichten: 574
Lid geworden op: zo 25 mar 2001 0:00
Locatie: harderwijk
Contacteer:

geen ervaring, maar er stond wel een stukje over in de Max Power van vorig jaar.
Ze waren er toen niet erg over te spreken, want niets werkt zo goed als een gewone turbo.
Nogmaals heb ik geen ervaring met z'on turbo
Anonymous

Uiteraard is het geen vergelijking met een "echte" turbo...
Maar ik ben benieuwd wat voor prestaties je krijgt als je um als extra op een 5 zet... met je originele turbo er nog op....
Hagen
Berichten: 574
Lid geworden op: zo 25 mar 2001 0:00
Locatie: harderwijk
Contacteer:

kan dan misschien wel interresant wezen
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Zou ik gelijk in dezelfde bak leggen als de benzine magneetjes, turbobougiekabels, raketbougies en snelle ventieldopjes, oftewel de vuilnisbak
rev it like a rental
Anonymous

Ik sluit mij volledig aan bij menno...
Anonymous

Hmm, ik weet niet... als dat ding 100 piek kost (onwaarschijnlijk), en als het waar is wat er op hun site staat... is het altijd grappig om te proberen... het verschil moet je wel merken volgens mij...

't blijft een grapje uiteraard.. een serieuse performance upgrade kun je niet verwachten... verkleinen van je turbogat zie ik nog wel gebeuren.
Pieter
Berichten: 1700
Lid geworden op: wo 21 mar 2001 0:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Lijkt mij toch niet zo’n heel goed idee. Als ik het goed begrijp wordt er een bepaalde druk op het uitlaatsysteem gezet waardoor de schoepjes sneller gaan draaien en je turbogat kleiner is……….

Dit zou ook betekenen dat je turbo bij een stationair toerental meer toeren maakt. Dit zou weer een hogere slijtage tot gevolg hebben bij het uitzetten van de motor (ondanks dat je je motor stationair hebt laten draaien)


Of praat ik shit????????
Laatst gewijzigd door Pieter op vr 18 mei 2001 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Zoals ik het begrijp zit er een chip in dat ding, die alles bijhoud... dat zou moeten voorkomen dat ie gaat draaien als het niet nodig is...
Het is nogal een blabla verhaal, maar het maakt wel "sence" zeg maar...

Dat electrische ding zit veel sneller op toeren, en heeft geen uitlaatgassen nodig... hij "voelt" wanneer ie nodig is.
Daardoor is je turbogat veel kleiner.. de echte power krijg je pas als je eigen turbo inspringt.
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 18 mei 2001 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

ik word zo moe van zulk gelul
rev it like a rental
Anonymous

nou... kijk.. je HOEFT het niet te lezen wel?
Waar is toch dat DISCUSSIE forum ?? :smile: :smile: :smile:

Vertel dan waarom jij denkt dat het niet zo gaat werken.
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr 18 mei 2001 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

OK, ik hoef 't niet te lezen, daar heb je gelijk in. Maar daarom blijft 't toch wel verdrietig?

Heb net toch ff op de site gekeken. Valt 't dan niemand op dat er alleen maar onzin staat? Zelfs de kleuren van de site zijn 't zelfde als van de Marktkoopman met z'n wonderpoetsmiddel.
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
Laatst gewijzigd door Menno op vr 18 mei 2001 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Wel,Wel, ik heb dat artikel gelezen en ik moet zeggen dat er op het eerste gezicht veel missleidende info. op te vinden is.
1. het zou geen energie wegnemen van je motor, wat? is deze energie dan gratis. eerst moet je met de alternatorje batterij wel laden alvorens je er stroom van kan afnemen.
2. Het rendement van een electromotor is misschien 40% en het rendement van een ventilator is nog minder. Je steekt er dus veel meer energie in dan dat je er uit haalt.
3. Als ik het zo bekijk zie ik dit spul als een slechte super charger, want je drijft onrechtstreeks (met veel verlies dus) via de motor je fan aan. Een turbo charger, maakt gebruik van de uitlaatgassen, deze zijn gratis. Dus bij het zogezegde lagere verbuirk heb ik sterk mijn twijfels.
4. Waarom gebruiken dan niet alle grote autoconstructeurs dit idee, als het dan toch niks kost, en enkel een lager verbruik heeft en daar bovenop nog eens een hoger vermogen geeft?

Ik ben eens benieuwd
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik heb net een poging gedaan 't kromme engels te lezen. D'r staan een partij leugens, waar een paard nog de hik van krijgt. Zullen we de discussie gewoon maar sluiten?
rev it like a rental
Anonymous

Het is inderdaad een raar ding spyro, hij moet toch ergens zijn energie vandaan halen.
Wat op die site staat klinkt behoorlijk blabla.

zijn we er over uit dus... tiz nix :smile:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik weet het nog niet. Het idee is theoretisch wel goed. Maar wat betreft dat je uitlaatgassen gratis zijn is ook weer niet zo. Die Schoepen houden je uitlaat gas ook wat tegen. Dat zorgt weer voor een hogere temp enz enz. Dus deze uitlaatgassen zijn NIET gratis. Wat betreft die turbocharger om het maar zo te noemen, deze is absoluut niet gratis. Maar volgens mij is het wel merkbaar. Hij zal de lucht een beetje op druk brengen, zo niet zal hij ze wel een beetje versnellen. Dat zal de reactie van het motortje weer iets versnellen. Doordat de lucht al een beetje versneld is, heeft de turbo minder veel vermogen nodig om een druk op te gaan bouwen. Iedereen weet dat wanneer de turbo iets inslaat dat de druk zich steeds sneller opbouwt. Het eerste beetje druk is altijd het langzaamst en daar mis je dus een hoop vermogen wanneer je plots vol op het gas gaat, met andere woorden het turbogat. Dus theoretisch werkte het ding wel. Ik heb hier nog een turbo liggen welke kapot is. Ik ga eens kijken of ik zo een ding kan dupliceren met een elektro motor en een kapotte turbo. Zal toch niet zo een prob zijn. En dan zullen we zien of zoiets wel werkt.

Groetjes

Mclain
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Nee, geen probleem. Beetje turbo verstookt ongeveer 20kW. Dus als je een electromotor van een NS-locomotief neemt kom je een heel end. alleen die kabels worden lastig, maar toch succes gewenst.
rev it like a rental
Plaats reactie