Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Nou ga ik is ff vertellen wat me vandaag is overkomen.

Vanavond eindelijk eens tijd gehad om naar m'n dump-valve te kijken bij m'n pa in de garage.

Positief :smile: : Toevallig stond de WRC Subaru van Mark Breijer ( :smile:17e WK in Spanje:smile: )bij m'n pa om gespoten te worden dus heb ik me ff kunnen vergapen aan deze lekkernij.

Rond 20:00 werd die Subaru opgehaald, Mark + monteur hebben nog fff m'n 5 gechecked, lachen. ( rijden met ongeveer 3 tot 4x zoveel turbodruk, wwoow)

Negatief :sad: : Na geheel afgeleid te zijn van al deze power toch maar wat aan m'n eigen skelter gedaan.

De eerste benzineslang die ik beet pak zit gelijk een scheur in. ( heb ik fff geluk gehad, s'morgens naar Duitsland geweest en terug met de GT, zonder problemen) This clould be my lucky day !.
Helaas gaat die slang helemaal naar beneden door die plastice T splitsing, een beetje siliconenlijm wil ook wel fff helpen. :grin:
, ok gerepareerd.

Nou die Dump-Valve. Nou ik trek die vacuumslang van de Dump-Valve, hou me duim op de slang en de motor loopt weer superrelax. Blaas en Zuig :smile: ff in de Dump-Valve( kant van de vacuum ) en ja zo lek als een mantje, morgen terug naar van Biesheuvel.

Alleen zit ik nog wel met een bleedvalve die ze me hebben aangesmeerd, krijgen ze gelijk terug.

Nu zit de dump-Valve er op zonder vacuum, en zit er een boutje in de vacuumslang die er op hoort te zitten.

Dus er is maar een klein beetje turbodruk.(tijdelijk)

Rij ik op de terugweg langs zo'n trapauto ( Cinqotjento sporting) trek ik hem er toch nog uit,hahahah :smile:

Nou, ff naar Nieuwendijk morgen. Hopenlijk krijg ik hem voor morgenavond klaar.

zucht

Nou,
Anonymous

Hee die tack
vraagje, waneer heb jij die dump-valva gehaald.
en heb jij die blauwe?
ik heb die blauwe gehaald bij biesheuvel, en ja hoor na 2 dagen het rubber in de dump-valve gescheurd
Anonymous

Ja, ook zo'n blauwe bij van biesheuvel, kreeg jij je geld terug?
Anonymous

Nee martijn ik kreeg een gratis rubbertje
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:<br>:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

BIESHEUVEL BEDANGT
-----------------
Greetings from,
Marcel van Aalst
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 16 mei 2001 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Kan je er een nieuw rubbertje inzetten?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

sterker nog je moet hem( het rubbertje) om de zoveel tijd vervangen , hij slijt .maar ik ben ook bij biesheuvel geweest in naam van chris om vervolgens 2 of 3 dump valve 's
om te ruilen ze gingen allemaal stuk (net nieuw uit doos). dus test hem daar ff uit anders moet je een paar x rijden , gaat toch vervelen,zeker als je een hoop geld heb neer gelegd en je hoort nog geen pssssssstt :lol:
veel succes
Anonymous

Lekker is dat, nou hopenlijk hebben ze een paar van die rubbertjes op voorraad want ik ga ze fff leeg kopen :grin:

Had Cris ook zo'n blauwe Dump-Dingus?

Ga zo fff naar Biesheuvel. Gelijk even kijken voor een paar Cobra stoeltjes, :smile:
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 17 mei 2001 8:25, 1 keer totaal gewijzigd.
turbo5

Ik heb er een uit engeland gehaald en daar heb ik een sterker membraan in gezet deze zijn gewoon in de originele dump-valve te zetten , alleen nu is dit membraan bestand tegen een druk van 3 bar.
Anonymous

Leegkopen Tack :smile:
Die rubbertjes kosten 35,- per stuk
ik ga zelf wel een alternatief zoeken voor die 35,- X ......... weet ik veel hoevaak die rubber scheuren
turbo5

! ik rij al 3 jaar rond met de zelfde dump-valve !! nooooit 1 probleem.
Anonymous

Hebben ze verschillende soorten rubbertjes?,

maar hoe haal je dat rubbertje er uit? gewoon een schroevendraaier tussen zetten zeker?

Is het nog afhankelijk met hoeveel druk dat je rijd, hoe snel ze gaan scheuren?
Pieter
Contacteer:

Die rubbers kun je er toch gewoon uithalen door de dump-valve open te draaien?
Anonymous

O ja zou kunnen, ik heb het ding nog niet open gehad
marco

hallo jongens , koop dan toch ook gewoon een zuigerdumpvalve en geen membraam, ik heb die bailys zuiger dumpvalve van improve tuning en die bevalt prima , van die membraam dumpvalves hoor je niets meer dan ellende ,
oke zuiger is wat duurder maar liever wat duurder maar wel goed dan goedkoper en alleen maar ellende, groetjes marco
ps , als ik zo zie zou ik bij die zaak geen dumpvalve meer kopen iedereen die zijn dumpvalve daar haalt gaat kapot , nou sterkte ermee,see ya
Anonymous

Nou, ik ben fff langs geweest bij Biesheuvel.

Maakt ie dat ding open, zit gewoon het membraamje scheef,kreeg overigens gelijk nog een xtra membraamje mee. voor de zekerugigheid.

En ja het is ff kutten met zo'n dump-Valve maar ach. Life sucks.

En het is maar 30 km rijden, leasebak en onder de baas z'n tijd, hihih
Laatst gewijzigd door Anonymous op do 17 mei 2001 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
mario

marcel had ook gelijk problemen na 1 avond zuigertje kapot ,ik rij nu twee weken met dump valve van bies heuvel en doet het nog steeds goed mischien wel handig om een zuigertje op voorraad te hebben je weet het niet !! :smile: mzzl mario
Never drive faster than your angels can fly
Anonymous

Nou, heb vanvond fff die benzineslang gerepareerd en de dump-Valve er weer opgezet.

SO, dat scheelt nogal wat turbodruk als dat ding het weer doet.

En het geluid !!!, of er een dubbeldekker Oad Bus voorbij komt.pffffffff :grin:

Ze waren bij ons in het durp de avondvierdaagse aan het lopen, fff langs blazen en heel de stoet keek om , wieeeee :grin::grin:

Maar toen zei ik, he Pa moet je ff meerijden om de nieuwe sound te horen. En in het begin reed ie super, pffffff. Maar na een 10min was het weg en blaasde hij de lucht weg als de turbo druk wilde opbouwen:sad:.

Ik 20x GVD, motorkap open en ja hoor. Weer dat membraamje scheef, rechtdoen en hij deet het weer. Wat een gekut. ( hopenlijk hoef ik dat niet elke dag te doen)

Maar het geluid blijft gewoon supertof.

Ga toch nog eens bellen met de biesheuveltjes.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Martijn,

Waarom flikker je dat ding niet op de toonbank en haal je er 1 bij improvetuning ofzo....

Ik hoor 10o nooit over zijn dumpklep en iedereen heeft het zo ongeveer over die van Biesheuvel....
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Anonymous

Yep, je hebt gelijk, maar er zit geen garantie meer op, en das kut.

Ga het gewoon nog fff proberen,en anders koop ik gewoon zo'n Bailey groep N dump-Valve.

Maar als dat membraam zich een beetje heeft gezet dat moet het goed komen,hopenlijk
Bas
Bestuurslid

Beetje LocTite er bij misschien?
Alhoewel die misschien het rubber aantaast...
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Ja ik heb hem er nu alweer een tijdje op zitten en heb echt nergens last van hij draait stationaire perfect, blaast als een ophol geslagen gek (ikke dus :lol: )

oke zal ik een workshop organiseren met als titel : tunen uit eigen huis en tuin :lol:
Anonymous

Mag ik Nico zijn? want die Rob vind ik zo'n nicht. :grin:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik heb hem 5 keer mogen ruilen, Haas heeft het ook een paar keer voor me gedaan, degene die ik nu heb heeft er een of twee dagen opgezeten, bij Biesheuvel mag je gewoon ruilen, en je kan je geld terug krijgen.
Bas
Bestuurslid

Nou flikker maar op de toonbank zeg ik >-)
Stefijn

Ik heb er ook één met membraam gehad (300 piek), in 6 maanden 3x vervangen, membraampjes van 45 piek (die ik lekker niet betaald heb)

Eigenlijk zat er dus ook geen garantie op, maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Uiteindelijk heb ik m (met bijbetaling) geruild voor een mechanische metalen zuigerversie. Die kan in principe niet meer kapot :smile:

Dus: áls je een dumpvalve wil, koop dan de zuigerversie. Die is zeker zon 150 piek duurder, maar met 3 membraampjes heb je m dr al uit
Laatst gewijzigd door Stefijn op wo 4 jul 2001 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie