Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik vanavond vrolijk mijn GT starten en wat gas geven en opeens viel mijn motor uit. :sad: Ik probeer hem weer te starten maar hij slaat niet aan en de bougies hebben geen vonk. Ik denk dat mijn ontstekingsmodule stuk is heeft hier iemand ervaring mee of kan het ook nog iets anders zijn??? PLEASE HELP!!!
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

check je bdp sensor!!! Zit onder je turbo !! en gaat in je ontstekingsmodule!!!Rood/witte draden.
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

ja deze stekker kan loszitten.. je kan er makkelijk bij :smile:
Anonymous

Heyyy, waar zit je ergens? kom wel ff kijke anders :smile:
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

vaak is deze draad onderbroken !! check dan de verbinding!!
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik woon op de hunze 28 vlakbij het BP station je mag van mij nog wel even komen kijken!

Groeten

Jeroen
Anonymous

De Hunze?? is dat niet vlak bij de dollard?
heb daar ergens zostraks wel een silvergrijze 5 gezien...

mzzls,
Jeroen
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

is inderdaad vlakbij de dollard ik wwon aan de lauwers met de voorgevel zien we zeg maar op het park uit (en de Lauwers). Als je richting de trisken rijdt over de lauwers en je komt van de BP vandaan dan moet je de eerste links en dan meteen de eerste rechts en daarna helemaal door rijden tot het einde en dan zie je een dubbele garage en achter een van die deuren staat mij 5je!>-)
Anonymous

Oww.. nou een beetje laat maar zal morgen zeker even gaan kijken...
die van jou heeft dus geen bumperschade??
en linker sideskirt...

Maar rijd ie alweer trouwens??
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

"Achter 1 van deze deuren staat een mooie 5 gt turbo kies de goede deur en je gaat naar huis met deze geweldige auto en anders moet je op je fiets"

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

quizmaster 10o :smile:
Anonymous

Gheheehe, hmmm...
Wou dat ik een garage had :sad:

Doe mij de linker maar :grin::grin::grin::grin::grin:
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Jammer hij staat dit moment achter de rechter of de linker? Het is maar hoe je het bekijkt :lol: Hij rijdt jammer genoeg nog niet ik denk toch dat de ontsteking kaput is het membraam of zo??/ kan dat ik ga morgen even naar oude haske even kijken of ze daar nog een hebben staan
Anonymous

Was ook van plan daarheen te gaan dit weekend.
Voor een motortje van mn ramen..
Begin er echt spuugzat van te worden nu...
Maarehhh watvoor kleur heeft je 5je eigelijk??
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Als je onsteking module kapot is, ga dan geen nieuwe kopen ofzo. Of een 2de hands voor 400 piek ofzo. Ga naar de sloop en haal de module van een Volvo 340 eruit. En verek deze kun je ook gebruiken. Bespaart je wel enorm veel geld. Wat dan kopt is bij jou onstekingsmodule(als er dan wat kapot is heet dat) kun je vervangen met die module van de 340. De vorige eigenaar van mijn 5 heeft dat namelijk ook gedaan, en hij werkt nu nog steeds.

Mzzl
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Klinkt als een bijzonder slecht plan. Dan gebruik je ook 't ontstekingskenveld van zo'n 340. Is verre van optimaal voor vermogen en brandstofverbruik. Als je pech hebt pingelt zelfs je hele motor kapot. Zo'n module corrigeert 't tijdstip trouwens alleen voor vacuum, niet voor turbodruk.

't enige wat je er van kan gebruiken is de bobine zelf.
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
Laatst gewijzigd door Menno op do 10 mei 2001 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Die van mij is op dit moment wat blauw groenig en zit er verrot uit als alles goed gaat gaat hij volgende maand naar de spuiter :grin: en daarna nog een paar leuke velgies en dan moet hij van de buitenkant klaar zijn. Maarja dan moet het interieur nog
Anonymous

Mooi dan heb ik wel eens achter je gereden bij et busstation.. En volgens mij wist je et gaspedaal toen ookwel te vinden:smile::smile::smile:
Ben lekker vroeg vrij en zal er straks ff op uit met mn 5 dus wieweet zie je me nog wel ff..

mzzzls,
Cyc
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Als mijn ouders straks thuiskomen dan ga ik eerst even naar oude haske om te kijken of ik nog een ontekingsmodule kan scoren anders kom je vanavond even langs een vriend van mij komt dan ook even met zijn auto het is dan geen Turbo maar hij is wel bloedsnel.
Anonymous

Is goed, ik zie wel ff...
Ga zowiezo straks ook ff te toeren dus we zien wel ff...
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Het is weer klaar! :grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin::grin:: even een andere gehaald op de sloop en tjakka hij loopt weer
Anonymous

Eyy Job, klasse jonge maar ben toch benieuwd waar jouw extra beetje power wegkomt. Zou et mischien de middendemper wezen??
Kan iemand mij mischien vertellen wat de verbetering is als je deze verwijderd??

Nogmaals klasse jonge maar geniet er maar van want zal eens even goed gaan huishouden onder de motorkap :grin::grin::grin::grin::grin:
Als mijn kilometerteller trouwens klopt reden we trouwens 200:evil:
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Bruut!! mijn teller stond op 170 dus er zit een aardige afwijking in. :sad: Ik heb geen idee waar dat weg komt maar ik zou er tenminste wel een goed uitlaat systeem ondergaan gooien! mooi idee van dat ijzer om de slangen ga het ook doen mag wel toch? Waneer zullen we even bezig gaan met mijn intercooler??
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

He CycoMiko

Waar heb je eigenlijk dat spul vandaan wat ik gisteren van je heb gekregen want ik ben even met dat stukje vanjou bezig geweest en het ziet er zeer mooi uit dus ben van plan om nog meer slangen te verfraaien maar ja ik heb niets meer.
Anonymous

Eyy Job, heb nogwel wat van die hulzen liggen. komt binnenkort wel ff jo?

mzzzls
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

[quote]
On 2001-05-10 23:14, Menno wrote:
Klinkt als een bijzonder slecht plan. Dan gebruik je ook 't ontstekingskenveld van zo'n 340. Is verre van optimaal voor vermogen en brandstofverbruik. Als je pech hebt pingelt zelfs je hele motor kapot. Zo'n module corrigeert 't tijdstip trouwens alleen voor vacuum, niet voor turbodruk.

't enige wat je er van kan gebruiken is de bobine zelf.
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
Laatst gewijzigd door Michel S. op do 10 mei 2001 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

nevermind.

maar klopt inderdaad, die bobine's kun je er uit halen, en verwisselen. Alleen bij hele oude modelen zijn de aansluitingen anders.

Van de module zelf kun je nix overzetten. Ik heb er wel eens 1 open gemaakt, maar die dingen zitten volgegoten.

nog ff een ander vraagje: weet iemand of die membraantjes van een GT onsteking wel eens kapot gaan? Komt bij een AlpineTurbo wel vrij veel voor.
rev it like a rental
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Hitte van turbo enzo denk ik ?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ze gaan bij een Alpine kapot omdat dat materiaal nogal veroudert onder invloed van benzine(damp). Geniale materiaalkeuze dus van tante Renault. Vroeg me af of 't bij een GT ook een veel voorkomende storing is, of dat Renault 't serieus verbeterd heeft
rev it like a rental
Plaats reactie