Ik vanavond vrolijk mijn GT starten en wat gas geven en opeens viel mijn motor uit.
Ik probeer hem weer te starten maar hij slaat niet aan en de bougies hebben geen vonk. Ik denk dat mijn ontstekingsmodule stuk is heeft hier iemand ervaring mee of kan het ook nog iets anders zijn??? PLEASE HELP!!!

-
ja deze stekker kan loszitten.. je kan er makkelijk bij 

Ik woon op de hunze 28 vlakbij het BP station je mag van mij nog wel even komen kijken!
Groeten
Jeroen
Groeten
Jeroen
De Hunze?? is dat niet vlak bij de dollard?
heb daar ergens zostraks wel een silvergrijze 5 gezien...
mzzls,
Jeroen
heb daar ergens zostraks wel een silvergrijze 5 gezien...
mzzls,
Jeroen
is inderdaad vlakbij de dollard ik wwon aan de lauwers met de voorgevel zien we zeg maar op het park uit (en de Lauwers). Als je richting de trisken rijdt over de lauwers en je komt van de BP vandaan dan moet je de eerste links en dan meteen de eerste rechts en daarna helemaal door rijden tot het einde en dan zie je een dubbele garage en achter een van die deuren staat mij 5je!>-)
Oww.. nou een beetje laat maar zal morgen zeker even gaan kijken...
die van jou heeft dus geen bumperschade??
en linker sideskirt...
Maar rijd ie alweer trouwens??
die van jou heeft dus geen bumperschade??
en linker sideskirt...
Maar rijd ie alweer trouwens??
Jammer hij staat dit moment achter de rechter of de linker? Het is maar hoe je het bekijkt
Hij rijdt jammer genoeg nog niet ik denk toch dat de ontsteking kaput is het membraam of zo??/ kan dat ik ga morgen even naar oude haske even kijken of ze daar nog een hebben staan

Was ook van plan daarheen te gaan dit weekend.
Voor een motortje van mn ramen..
Begin er echt spuugzat van te worden nu...
Maarehhh watvoor kleur heeft je 5je eigelijk??
Voor een motortje van mn ramen..
Begin er echt spuugzat van te worden nu...
Maarehhh watvoor kleur heeft je 5je eigelijk??
Als je onsteking module kapot is, ga dan geen nieuwe kopen ofzo. Of een 2de hands voor 400 piek ofzo. Ga naar de sloop en haal de module van een Volvo 340 eruit. En verek deze kun je ook gebruiken. Bespaart je wel enorm veel geld. Wat dan kopt is bij jou onstekingsmodule(als er dan wat kapot is heet dat) kun je vervangen met die module van de 340. De vorige eigenaar van mijn 5 heeft dat namelijk ook gedaan, en hij werkt nu nog steeds.
Mzzl
Mzzl
Klinkt als een bijzonder slecht plan. Dan gebruik je ook 't ontstekingskenveld van zo'n 340. Is verre van optimaal voor vermogen en brandstofverbruik. Als je pech hebt pingelt zelfs je hele motor kapot. Zo'n module corrigeert 't tijdstip trouwens alleen voor vacuum, niet voor turbodruk.
't enige wat je er van kan gebruiken is de bobine zelf.
-----------------
R21 Turbo & R4 Alpine Turbo owner
-----------------
Laatst gewijzigd door Menno op do 10 mei 2001 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Die van mij is op dit moment wat blauw groenig en zit er verrot uit als alles goed gaat gaat hij volgende maand naar de spuiter
en daarna nog een paar leuke velgies en dan moet hij van de buitenkant klaar zijn. Maarja dan moet het interieur nog

Mooi dan heb ik wel eens achter je gereden bij et busstation.. En volgens mij wist je et gaspedaal toen ookwel te vinden

Ben lekker vroeg vrij en zal er straks ff op uit met mn 5 dus wieweet zie je me nog wel ff..
mzzzls,
Cyc
Ben lekker vroeg vrij en zal er straks ff op uit met mn 5 dus wieweet zie je me nog wel ff..
mzzzls,
Cyc
Als mijn ouders straks thuiskomen dan ga ik eerst even naar oude haske om te kijken of ik nog een ontekingsmodule kan scoren anders kom je vanavond even langs een vriend van mij komt dan ook even met zijn auto het is dan geen Turbo maar hij is wel bloedsnel.
Het is weer klaar! 

: even een andere gehaald op de sloop en tjakka hij loopt weer

Eyy Job, klasse jonge maar ben toch benieuwd waar jouw extra beetje power wegkomt. Zou et mischien de middendemper wezen??
Kan iemand mij mischien vertellen wat de verbetering is als je deze verwijderd??
Nogmaals klasse jonge maar geniet er maar van want zal eens even goed gaan huishouden onder de motorkap

Als mijn kilometerteller trouwens klopt reden we trouwens 200:evil:
Kan iemand mij mischien vertellen wat de verbetering is als je deze verwijderd??
Nogmaals klasse jonge maar geniet er maar van want zal eens even goed gaan huishouden onder de motorkap

Als mijn kilometerteller trouwens klopt reden we trouwens 200:evil:
Bruut!! mijn teller stond op 170 dus er zit een aardige afwijking in.
Ik heb geen idee waar dat weg komt maar ik zou er tenminste wel een goed uitlaat systeem ondergaan gooien! mooi idee van dat ijzer om de slangen ga het ook doen mag wel toch? Waneer zullen we even bezig gaan met mijn intercooler??

He CycoMiko
Waar heb je eigenlijk dat spul vandaan wat ik gisteren van je heb gekregen want ik ben even met dat stukje vanjou bezig geweest en het ziet er zeer mooi uit dus ben van plan om nog meer slangen te verfraaien maar ja ik heb niets meer.
Waar heb je eigenlijk dat spul vandaan wat ik gisteren van je heb gekregen want ik ben even met dat stukje vanjou bezig geweest en het ziet er zeer mooi uit dus ben van plan om nog meer slangen te verfraaien maar ja ik heb niets meer.
[quote]
On 2001-05-10 23:14, Menno wrote:
Klinkt als een bijzonder slecht plan. Dan gebruik je ook 't ontstekingskenveld van zo'n 340. Is verre van optimaal voor vermogen en brandstofverbruik. Als je pech hebt pingelt zelfs je hele motor kapot. Zo'n module corrigeert 't tijdstip trouwens alleen voor vacuum, niet voor turbodruk.
-----------------
On 2001-05-10 23:14, Menno wrote:
-----------------
Laatst gewijzigd door Michel S. op do 10 mei 2001 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
nevermind.
maar klopt inderdaad, die bobine's kun je er uit halen, en verwisselen. Alleen bij hele oude modelen zijn de aansluitingen anders.
Van de module zelf kun je nix overzetten. Ik heb er wel eens 1 open gemaakt, maar die dingen zitten volgegoten.
nog ff een ander vraagje: weet iemand of die membraantjes van een GT onsteking wel eens kapot gaan? Komt bij een AlpineTurbo wel vrij veel voor.
maar klopt inderdaad, die bobine's kun je er uit halen, en verwisselen. Alleen bij hele oude modelen zijn de aansluitingen anders.
Van de module zelf kun je nix overzetten. Ik heb er wel eens 1 open gemaakt, maar die dingen zitten volgegoten.
nog ff een ander vraagje: weet iemand of die membraantjes van een GT onsteking wel eens kapot gaan? Komt bij een AlpineTurbo wel vrij veel voor.
rev it like a rental
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Hitte van turbo enzo denk ik ?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Ze gaan bij een Alpine kapot omdat dat materiaal nogal veroudert onder invloed van benzine(damp). Geniale materiaalkeuze dus van tante Renault. Vroeg me af of 't bij een GT ook een veel voorkomende storing is, of dat Renault 't serieus verbeterd heeft
rev it like a rental