Kleverig plastic dashboard Clio 2

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
ejk
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 5 mei 2003 20:37
Locatie: eindhoven

Hoi,

Ik heb een Clio 2 (RS) en veel van de hard plastic panelen zijn ontzettend kleverig. Het is alsof het oppervlak zacht en kleverig wordt. Ik heb de indruk dat het met de luchtvochtigheid te maken heeft. Het zijn bijvoorbeeld de verticale panelen in de middenconsole (radio, ventilatie, centenbakje etc) maar ook de plastic delen in de deuren, waar de deurontgrendeling en de raambediening in zitten.

Ik heb al verschillende schoonmaakmiddelen geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Soms blijven delen van de papieren of katoenen poetsdoeken zelfs in het oppervlak plakken. Met veel schoonmaakmiddel schoonmaken en niet te droog vegen lijkt even te helpen maar het oppervlak blijft zo zacht dat je er gewoon blijvende vingerafdrukken in kunt zetten.

Weet iemand een manier waarop dat te verhelpen is? Is het iets van alle Clio 2's of alleen bepaalde modellen?( Van heel dichtbij lijkt het plastic een beetje metallic, heeft het daar misschien mee te maken?

Thnx.

Erik
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Klopt. Dat is een bekend probleem. Hebben alle Clio 2 phase 1's. Is geen oplossing voor behalve demonteren, licht schuren en met duurzame spraypaint opnieuw in de lak zetten.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

De Clio 2 Phase 2's hebben hier (ook) een 'luxe' coating opzitten inderdaad (RS en Initiale). Bijna niet schoon te krijgen. Weinig aan te doen. Er is volgens mij wel een ontzettend arbeidsintensieve manier om dit te verwijderen, maar dan kun je nog beter op zoek naar de panelen van een standaard Clio 2 Phase 2 en deze overzetten.

Maar het hoort dus een soort van te plakken. Heeft niets met vochtigheid te maken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ejk
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 5 mei 2003 20:37
Locatie: eindhoven

Bedankt voor de reacties. Als ik het goed begrijp komt het dus door de "luxe coating" op sommige modellen (phase1 en deel phase 2) en er zijn phase 2 modellen die het niet hebben. Dan zou ik die dus kunnen zoeken om te verwisselen.

Enig idee of de kleur anders is?

Erik
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Dit laagje zit ook op de Meg RS :nee:
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

ericon schreef:Dit laagje zit ook op de Meg RS :nee:
Bah jammer he, vooral daar onder de handrem zeker? :(
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ken het probleem
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

ejk schreef:Bedankt voor de reacties. Als ik het goed begrijp komt het dus door de "luxe coating" op sommige modellen (phase1 en deel phase 2) en er zijn phase 2 modellen die het niet hebben. Dan zou ik die dus kunnen zoeken om te verwisselen.

Enig idee of de kleur anders is?

Erik
'Normale' Clio II's hebben gewoon zwart/donkergrijs plastic zonder die laag. Je hebt dan niet die 'metallic' look maar gewoon hard platsic. Op zich niks mis mee overigens, ik had het liever ook gehad. Je moet wel veel wisselen wil je dit gaan doen (complete middenconsole, us roosters, CV knoppen, radio frontje, CC frontje etc.)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie