Hallo
ik heb een 5 gt turbo hellemaal gerestaureerd maar nu zit ik met een probleem.
hij wil niet doortrekken.bij 3000 toeren lijkt net als of die in de toerenbegrenzer hangt.
weet iemand wat het kan zijn.
ik de turbodruksensor al een keer los gegooid day maakte ook al niks uit
Hoopt dat iemand me kan helpen
groeten hendrik
5 gt turbo wil niet doortrekken
tja, heb je een geluid bij het niet doortrekken? iets kraken/ritselen. Is er verschil in snel optrekken en rustig optrekken?
Die druksensor in de korte slang is een onderbreker. Die onderbreekt de spanningscircuit van de ontsteking. Dat is echt abrubt soms met een knal. En pas bij 1.2bar
Wat heb je aan je auto gedaan? welke druk rijd je? Heb je al eens je benzine filter vervangen? Die zit achter onder bij de tank.
Heb je je vacuüm slangen allemaal goed aangesloten en is je ontsteking goed?
ect. het is een motor met een carburateur dus alles is wat gevoeliger.
Graag meer info zo als je nu al begrijpt
Die druksensor in de korte slang is een onderbreker. Die onderbreekt de spanningscircuit van de ontsteking. Dat is echt abrubt soms met een knal. En pas bij 1.2bar

Wat heb je aan je auto gedaan? welke druk rijd je? Heb je al eens je benzine filter vervangen? Die zit achter onder bij de tank.
Heb je je vacuüm slangen allemaal goed aangesloten en is je ontsteking goed?
ect. het is een motor met een carburateur dus alles is wat gevoeliger.
Graag meer info zo als je nu al begrijpt

Hallo
ik heb de motor de turbo en de carburateur gereviseerd. Ik rij met ongeveer 0,8 bar.ik heb de brandstoffilter pas vervangen.slangen zitengoed aangesloten zover als ik weet.
Als ik rij hoort ik geen vreemde geluiden maar als je pittig door wilt rijden houd in bij 3000 toeren lijkt net als of die in de toerenbegrenzer hangt en als dan naar zijn 3 overschakelt doet die het zelfde.
Als ik de druk sensor van de intercoolerslang los gooi en ga er mee rijden dan geeft geen knal en als die aangesloten is ook niet.
Ik hoop dat je met deze informatie iets meer mee kan
ik heb de motor de turbo en de carburateur gereviseerd. Ik rij met ongeveer 0,8 bar.ik heb de brandstoffilter pas vervangen.slangen zitengoed aangesloten zover als ik weet.
Als ik rij hoort ik geen vreemde geluiden maar als je pittig door wilt rijden houd in bij 3000 toeren lijkt net als of die in de toerenbegrenzer hangt en als dan naar zijn 3 overschakelt doet die het zelfde.
Als ik de druk sensor van de intercoolerslang los gooi en ga er mee rijden dan geeft geen knal en als die aangesloten is ook niet.
Ik hoop dat je met deze informatie iets meer mee kan
-
Is je ontstekingsmodule nog in orde? Zo klinkt het bij mij in de oren... Heb je al een uitlaatgasmeting gedaan? Daar kan je een hoop uit opmaken.
Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Contacteer:
Niet doortrekken ... Afvoer verstopt !
Ff zonder gein ... Komt je turbo wel op druk?
Blijft de wastegate niet open staan?
Of heb je een dumpvalve erop en staat die open?
Ff zonder gein ... Komt je turbo wel op druk?
Blijft de wastegate niet open staan?
Of heb je een dumpvalve erop en staat die open?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Ja de turbo geeft wel druk.als we druk op de slang naar de wastegate zetten met een luchtpistol dan zie hem open gaan en weer dicht
Dus volgens mij is goed en turbo is reviseerd.
De afvoer waar zit die als ik mag vragen wat dan kan ik dat ook eens na kijken
Dus volgens mij is goed en turbo is reviseerd.
De afvoer waar zit die als ik mag vragen wat dan kan ik dat ook eens na kijken
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
CO schroef zit er nog in? Blaakt ie ook zwarte pluimen uit de uitlaat als dit gebeurd?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Misschien ook verstandig om eens een andere brandstofdruk regelaar te testen. Het membraam daarin wil na 25 jaar ook wel eens stukgaan.
Zo te horen heb je namelijk problemen als je 5 de extra benzine nodig heeft tijdens versnellen / onder boost rijden.
De BDR zit op de chassisbalk aan de passagierszijde ongeveer ter hoogte van de veerpoten.
Zo te horen heb je namelijk problemen als je 5 de extra benzine nodig heeft tijdens versnellen / onder boost rijden.
De BDR zit op de chassisbalk aan de passagierszijde ongeveer ter hoogte van de veerpoten.
-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Geen idee of ze nog nieuw te leveren zijn, je kan ze ook vervangen door een malpassi BDR (te vinden op ebay of bij biesheuvel)
Anders heeft Mike van gt-turbo-spares.co.uk ze nog wel.
Doe trouwens eens een paar
van je 5 in het voorstel topic 
Anders heeft Mike van gt-turbo-spares.co.uk ze nog wel.
Doe trouwens eens een paar

-
Ik heb vorig jaar een soortgelijk probleem gehad. Dit was ook bij vlot doorrijden en vervolgens inhouden rond de 3.000/3.500 toeren. Dit kwam in mijn geval door een nieuwe brandstofpomp, deze was wel besteld op basis van het kenteken maar bleek te weinig capaciteit te hebben (foutje in die catalogus kennelijk). Daarna de juiste pomp besteld en probleem was opgelost.
is het een orginele gt? of omgebouwde tl? als het een ongebouwde r5 is kan het zijn dat de retour benzineleiding te dun is stel je Auto eens beter voor. Foto, kenteken iets dergelijks..10 tegen 1 dat het een bekende van de club is
-
- Contacteer:
Toevoer er retour niet omgedraaid?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Wanneer is je brandstoffilter voor het laatst vervangen?
Heb je bovengenoemd filter voor je pomp nog na gekeken?
wanneer is de carburateur gereviseerd? Is dit gebeurd voor dat dit probleem zich voordeed of bij start?
hebben ze bij revisie de carburateur ook ultrasoon gereinigd? Heb je nieuwe/andere sproeiers er in gezet.
kan er een sproeier dicht zitten?
Heb je bovengenoemd filter voor je pomp nog na gekeken?
wanneer is de carburateur gereviseerd? Is dit gebeurd voor dat dit probleem zich voordeed of bij start?
hebben ze bij revisie de carburateur ook ultrasoon gereinigd? Heb je nieuwe/andere sproeiers er in gezet.
kan er een sproeier dicht zitten?
Project: GTT Blue Sport
Brandstof filter is 2 maanden geleden geweest en vanavond ga ik
De filter van de pomp kijken.
Ik zelf men caburaruur gereviseerd en toen had die een klein dipje maar
Trok wel door. Ik heb alleen de rubber en membranen vervangen
De filter van de pomp kijken.
Ik zelf men caburaruur gereviseerd en toen had die een klein dipje maar
Trok wel door. Ik heb alleen de rubber en membranen vervangen
zeefje 
en de druk bij de carburateur is altijd laag he! achter de pomp meten daar is de druk hoog,, de drukregelaar voor de benzine druk zorgt er voor dat de benzine druk in de carburateur het zelfde blijft

en de druk bij de carburateur is altijd laag he! achter de pomp meten daar is de druk hoog,, de drukregelaar voor de benzine druk zorgt er voor dat de benzine druk in de carburateur het zelfde blijft
-
- Contacteer:
Vervangen die pomp
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172