Ik heb zojuist een open downpipe bestel bij Fineline imports.
Maar wie kan/wil mij helpen met de wissel hiervan.
Uiteraard hoeft dit niet gratis.
Megane 2 rs downpipe wissel,wie?
-bakolie aftappen
-aandrijfas bijrijderskant verwijderen, hiervoor veerpoot met rem en al weghalen is wel zo makkelijk.. steuntje waarin de as enzo ook zit verwijderen
-bovenste motorsteunen loshalen, geeft beetje meer beweging ( ff steun eronder zetten)
-stabilasatorbar onder weghalen, let op bouten/moerer/bracker breken vaak af (nieuwe bij dealer best prijzig
-steuntjes van de cat losbouten, zijn er 3
-cat aan turbo en uitlaatzijde losbouten (gebogen ringsleutels is wel zo makkelijk)
speciale dop om lambda los te halen is makkelijk
met alleen een lege pijp wel een mini-cat of extender tussen de achterste sonde doen anders gaan je serivce lampje waarschijnlijk branden
succes.. lijkt makkelijk maar je bent fucking lang bezig, beetje geoefende garage moet het wel doen in 3 uur denk ik
-aandrijfas bijrijderskant verwijderen, hiervoor veerpoot met rem en al weghalen is wel zo makkelijk.. steuntje waarin de as enzo ook zit verwijderen
-bovenste motorsteunen loshalen, geeft beetje meer beweging ( ff steun eronder zetten)
-stabilasatorbar onder weghalen, let op bouten/moerer/bracker breken vaak af (nieuwe bij dealer best prijzig
-steuntjes van de cat losbouten, zijn er 3
-cat aan turbo en uitlaatzijde losbouten (gebogen ringsleutels is wel zo makkelijk)
speciale dop om lambda los te halen is makkelijk
met alleen een lege pijp wel een mini-cat of extender tussen de achterste sonde doen anders gaan je serivce lampje waarschijnlijk branden

succes.. lijkt makkelijk maar je bent fucking lang bezig, beetje geoefende garage moet het wel doen in 3 uur denk ik
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Sport katalysator eronder gooien..200cell oid
Ik zag toevallig jullie discussie.
Ben ook aan het orienteren voor een andere downpipe voor mijn RS.
Op mijn vorige turbo auto, een Sub, heb ik het door een garage (Frank Vreede) het één en ander laten doen, oner andere een grotere catloze downpipe.
Dit was dé garage voor je Subaru. Echte vakmensen die verstand van zaken hebben, dus goed tuningwerk tegen redelijke uurtarief.
Hebben jullie vanuit RTC ook niet zo'n garage die Renaults kan tunen/onderhouden en op alle vragen ern antwoord hebben ?
Misschien dat Jeroen daar iets aan heeft...
Ben ook aan het orienteren voor een andere downpipe voor mijn RS.
Op mijn vorige turbo auto, een Sub, heb ik het door een garage (Frank Vreede) het één en ander laten doen, oner andere een grotere catloze downpipe.
Dit was dé garage voor je Subaru. Echte vakmensen die verstand van zaken hebben, dus goed tuningwerk tegen redelijke uurtarief.
Hebben jullie vanuit RTC ook niet zo'n garage die Renaults kan tunen/onderhouden en op alle vragen ern antwoord hebben ?
Misschien dat Jeroen daar iets aan heeft...
Vreemd dat er niet een specifieke Renault garage is die goed overweg kan met tuningsvraagstukken.......



Wat is je vraag nu eigenlijk ? Alle info is beschikbaar ivm cat-decat-cell100/200. Een renaultgarage begint hier niet aan, en een toko die dit voor je doet kost je meer dan een complete uitlaat. Bij de subaru's kom je overal nog makkelijk bij, een 225 is een ander verhaal. Ik doe het gewoon zelf.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik kocht een RS waar t al onder zat.
Maar echt een garage anders dan een Renault dealer die specifiek aan RS modellen sleutelt ?
Veban in rijswijk..is eigenlijk de enige die me te binnen schiet...
Doe meestal dat soort dingen ook zelf...('t was nu niet nodig )
Maar echt een garage anders dan een Renault dealer die specifiek aan RS modellen sleutelt ?
Veban in rijswijk..is eigenlijk de enige die me te binnen schiet...
Doe meestal dat soort dingen ook zelf...('t was nu niet nodig )
Vraag had ik al gesteld. Een soort Frank Vreede onder (Renault) garages.-jo- schreef:Wat is je vraag nu eigenlijk ? Alle info is beschikbaar ivm cat-decat-cell100/200. Een renaultgarage begint hier niet aan, en een toko die dit voor je doet kost je meer dan een complete uitlaat. Bij de subaru's kom je overal nog makkelijk bij, een 225 is een ander verhaal. Ik doe het gewoon zelf.
Ik probeer ook het één en ander zelf te doen, maar zoals je zelf aan gaf, het is een aardig werkje. En dan heb ik er wel geld voor over ipv buiten 1 dag te sleutelen aan iets waar ik geen gereedschap en wetenschap over hebt.
Maar zo te horen kan jij Jeroen eventueel helpen

En als je nog adressen van goede "toko's" (of van vakkundige RTC leden) hebt dan zou ik die graag willen weten.
Ook eventueel voor andere RTC leden die graag hun RS willen vertroetelen, maar niet de tijd en kennis hebben om dit zelf te doen.
Ik zoek best veel op het forum, maar kon niet veel vinden wie ermee kan helpen.
Bedankt voor je info !Jochem de Haas schreef:Ik kocht een RS waar t al onder zat.
Maar echt een garage anders dan een Renault dealer die specifiek aan RS modellen sleutelt ?
Veban in rijswijk..is eigenlijk de enige die me te binnen schiet...
Doe meestal dat soort dingen ook zelf...('t was nu niet nodig )
Ik denk dat de markt te klein is om een bedrijf toe te gaan spitsen op de Renault sports...
Meeste leverancier die ik voorbij zie komen is Ktec, al raad ik die persoonlijk compleet af. Je hebt eigenlijk enkel een goeie lasser nodig en flensen.
btw, ktec spruitstukken zijn allemaal made in china. Laat jullie niks wijsmaken !
btw, ktec spruitstukken zijn allemaal made in china. Laat jullie niks wijsmaken !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
nog even een toevoeging, op de foto's die ze op hun website plaatsen verwijzen ze naar een equal lenght manifold. Iedere deftige motoren bouwer weet dat je een spuitstuk niet mag doorlassen vanwege een negatieve turbulentie. De fotos die ktec op hun website heeft staan spreken boekdelen. Maar ja, verkoopspraatjes en +50pk oplichterij hebben nog steeds de bovenhand in onze hedendaagse cybercultuur.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
-jo- schreef:nog even een toevoeging, op de foto's die ze op hun website plaatsen verwijzen ze naar een equal lenght manifold. Iedere deftige motoren bouwer weet dat je een spuitstuk niet mag doorlassen vanwege een negatieve turbulentie. De fotos die ktec op hun website heeft staan spreken boekdelen. Maar ja, verkoopspraatjes en +50pk oplichterij hebben nog steeds de bovenhand in onze hedendaagse cybercultuur.
Klopt



Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
In de uk worden ze al volledig afgebrand ivm makken in hun service...
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Heb er een poosje geleden eens lang geweest. Haha dan kom je ergens wat je niet verwacht..



Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Miltek downpipe vind ik de beste,volledig geplooid , heb er al zeker 10 laten steken en als je een verlengstukje steekt waar de 2 de lamdasensor inkomt heb je ook geen check engine light..
Downpipe koop ik voor 190 euro en verlengstukje 20 euro..
Voor de plaatsing ben je tussen de 100 en de 150 euro kwijt....
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35/dixie996turbo/miltekdownpipe.jpg[/img]
Downpipe koop ik voor 190 euro en verlengstukje 20 euro..
Voor de plaatsing ben je tussen de 100 en de 150 euro kwijt....
[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35/dixie996turbo/miltekdownpipe.jpg[/img]
Ze laten ook iedereen maar toe hé op de forums tegenwoordig. 

Ja ik begrijp da ook nietFastchip schreef:Ze laten ook iedereen maar toe hé op de forums tegenwoordig.

Hopelijk kunnen er nog wel vragen van Newbees nog beantwoord wordenFastchip schreef:Ze laten ook iedereen maar toe hé op de forums tegenwoordig.

Ik blijf nl wel geïnteresseerd in het onderwerp van deze post.
Zit de cat origineel aan de downpipe vast ?
De foto van de Milltek is nl zonder. Verder was ik nieuwsgierig naar de de doorsnede van de Milltek, is dit 3 inch ?
Ik weet dat ik met mijn voormalige Sub van 2,5 naar 3 inch ging, inclusief de rest van de uitlaat.