Megane 2 rs downpipe wissel,wie?

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Jeroenrs
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 10:12

Ik heb zojuist een open downpipe bestel bij Fineline imports.
Maar wie kan/wil mij helpen met de wissel hiervan.
Uiteraard hoeft dit niet gratis.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

-bakolie aftappen
-aandrijfas bijrijderskant verwijderen, hiervoor veerpoot met rem en al weghalen is wel zo makkelijk.. steuntje waarin de as enzo ook zit verwijderen
-bovenste motorsteunen loshalen, geeft beetje meer beweging ( ff steun eronder zetten)
-stabilasatorbar onder weghalen, let op bouten/moerer/bracker breken vaak af (nieuwe bij dealer best prijzig
-steuntjes van de cat losbouten, zijn er 3
-cat aan turbo en uitlaatzijde losbouten (gebogen ringsleutels is wel zo makkelijk)

speciale dop om lambda los te halen is makkelijk

met alleen een lege pijp wel een mini-cat of extender tussen de achterste sonde doen anders gaan je serivce lampje waarschijnlijk branden :)

succes.. lijkt makkelijk maar je bent fucking lang bezig, beetje geoefende garage moet het wel doen in 3 uur denk ik
Trust me. I know what I'm doing.
Jeroenrs
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 10:12

Daarom wil ik het ook uitbesteden.
Heb wel alles voorhanden hier maar dit gaat mij ook boven mijn pet.
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Ik heb het zelf ook gedaan, ben blij dat het er onder zit, maar zou het niet graag nog een keer willen doen ;)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Hoe doe je dat nu met de APK dan? Als je geen storing hebt bij auto's vanaf 2006 is dat voldoende, maar als ze zien dat er geen katalysator onder zit heb je alsnog een probleem.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Sport katalysator eronder gooien..200cell oid
Jeroenrs
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 10:12

200cel race kat komt er tussen.
Heb een losse race kact gekocht.
DIt was stukken goedkoper dan een complete te bestellen.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Een complete wat? Uitlaat?
Trust me. I know what I'm doing.
Gebruikersavatar
flynn
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 18:42
Car: Megane 4 RS 2018

Ik zag toevallig jullie discussie.
Ben ook aan het orienteren voor een andere downpipe voor mijn RS.
Op mijn vorige turbo auto, een Sub, heb ik het door een garage (Frank Vreede) het één en ander laten doen, oner andere een grotere catloze downpipe.
Dit was dé garage voor je Subaru. Echte vakmensen die verstand van zaken hebben, dus goed tuningwerk tegen redelijke uurtarief.
Hebben jullie vanuit RTC ook niet zo'n garage die Renaults kan tunen/onderhouden en op alle vragen ern antwoord hebben ?
Misschien dat Jeroen daar iets aan heeft...
http://www.dje-quake.nl
Music is the answer....
Gebruikersavatar
flynn
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 18:42
Car: Megane 4 RS 2018

Vreemd dat er niet een specifieke Renault garage is die goed overweg kan met tuningsvraagstukken....... :~ :~
http://www.dje-quake.nl
Music is the answer....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Wat is je vraag nu eigenlijk ? Alle info is beschikbaar ivm cat-decat-cell100/200. Een renaultgarage begint hier niet aan, en een toko die dit voor je doet kost je meer dan een complete uitlaat. Bij de subaru's kom je overal nog makkelijk bij, een 225 is een ander verhaal. Ik doe het gewoon zelf.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik kocht een RS waar t al onder zat.

Maar echt een garage anders dan een Renault dealer die specifiek aan RS modellen sleutelt ?
Veban in rijswijk..is eigenlijk de enige die me te binnen schiet...
Doe meestal dat soort dingen ook zelf...('t was nu niet nodig )
Gebruikersavatar
flynn
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 18:42
Car: Megane 4 RS 2018

-jo- schreef:Wat is je vraag nu eigenlijk ? Alle info is beschikbaar ivm cat-decat-cell100/200. Een renaultgarage begint hier niet aan, en een toko die dit voor je doet kost je meer dan een complete uitlaat. Bij de subaru's kom je overal nog makkelijk bij, een 225 is een ander verhaal. Ik doe het gewoon zelf.
Vraag had ik al gesteld. Een soort Frank Vreede onder (Renault) garages.
Ik probeer ook het één en ander zelf te doen, maar zoals je zelf aan gaf, het is een aardig werkje. En dan heb ik er wel geld voor over ipv buiten 1 dag te sleutelen aan iets waar ik geen gereedschap en wetenschap over hebt.
Maar zo te horen kan jij Jeroen eventueel helpen ;-).

En als je nog adressen van goede "toko's" (of van vakkundige RTC leden) hebt dan zou ik die graag willen weten.
Ook eventueel voor andere RTC leden die graag hun RS willen vertroetelen, maar niet de tijd en kennis hebben om dit zelf te doen.
Ik zoek best veel op het forum, maar kon niet veel vinden wie ermee kan helpen.
http://www.dje-quake.nl
Music is the answer....
Gebruikersavatar
flynn
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 18:42
Car: Megane 4 RS 2018

Jochem de Haas schreef:Ik kocht een RS waar t al onder zat.

Maar echt een garage anders dan een Renault dealer die specifiek aan RS modellen sleutelt ?
Veban in rijswijk..is eigenlijk de enige die me te binnen schiet...
Doe meestal dat soort dingen ook zelf...('t was nu niet nodig )
Bedankt voor je info !
http://www.dje-quake.nl
Music is the answer....
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik denk dat de markt te klein is om een bedrijf toe te gaan spitsen op de Renault sports...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Meeste leverancier die ik voorbij zie komen is Ktec, al raad ik die persoonlijk compleet af. Je hebt eigenlijk enkel een goeie lasser nodig en flensen.

btw, ktec spruitstukken zijn allemaal made in china. Laat jullie niks wijsmaken !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nog even een toevoeging, op de foto's die ze op hun website plaatsen verwijzen ze naar een equal lenght manifold. Iedere deftige motoren bouwer weet dat je een spuitstuk niet mag doorlassen vanwege een negatieve turbulentie. De fotos die ktec op hun website heeft staan spreken boekdelen. Maar ja, verkoopspraatjes en +50pk oplichterij hebben nog steeds de bovenhand in onze hedendaagse cybercultuur.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

-jo- schreef:nog even een toevoeging, op de foto's die ze op hun website plaatsen verwijzen ze naar een equal lenght manifold. Iedere deftige motoren bouwer weet dat je een spuitstuk niet mag doorlassen vanwege een negatieve turbulentie. De fotos die ktec op hun website heeft staan spreken boekdelen. Maar ja, verkoopspraatjes en +50pk oplichterij hebben nog steeds de bovenhand in onze hedendaagse cybercultuur.

Klopt :smile: :beer: :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

In de uk worden ze al volledig afgebrand ivm makken in hun service...
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Heb er een poosje geleden eens lang geweest. Haha dan kom je ergens wat je niet verwacht.. :X :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

of ze nou in een glazen paleis of een doos onder de brug zitten is niet zo van belang. Het gaat puur om de spullen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

Miltek downpipe vind ik de beste,volledig geplooid , heb er al zeker 10 laten steken en als je een verlengstukje steekt waar de 2 de lamdasensor inkomt heb je ook geen check engine light..
Downpipe koop ik voor 190 euro en verlengstukje 20 euro..
Voor de plaatsing ben je tussen de 100 en de 150 euro kwijt....

[img]http://i196.photobucket.com/albums/aa35/dixie996turbo/miltekdownpipe.jpg[/img]
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Ze laten ook iedereen maar toe hé op de forums tegenwoordig. (N)
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

Fastchip schreef:Ze laten ook iedereen maar toe hé op de forums tegenwoordig. (N)
Ja ik begrijp da ook niet (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

MOD
Persoonlijke vetes mogen ook persoonlijk uitgevochten worden... :)
Gebruikersavatar
flynn
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 18:42
Car: Megane 4 RS 2018

Fastchip schreef:Ze laten ook iedereen maar toe hé op de forums tegenwoordig. (N)
Hopelijk kunnen er nog wel vragen van Newbees nog beantwoord worden ;-) .

Ik blijf nl wel geïnteresseerd in het onderwerp van deze post.
Zit de cat origineel aan de downpipe vast ?
De foto van de Milltek is nl zonder. Verder was ik nieuwsgierig naar de de doorsnede van de Milltek, is dit 3 inch ?
Ik weet dat ik met mijn voormalige Sub van 2,5 naar 3 inch ging, inclusief de rest van de uitlaat.
http://www.dje-quake.nl
Music is the answer....
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Milltek is 2.5" , een reden dat velen voor de 3" downpipe van RStuning gaan.
Plaats reactie