Abel schreef:CNG is compresses gas LNG liqufied natural gas (-162graden!!!) dus aardgas is wat je tankt CNG en dus niet meetbaar per liter.
ik datcht dat LPG gewoon vloeibaar werd getankt. Ook omdat je een verdamper nodig hebt bij niet lpi systemen
LPG tank je vloeibaar inderdaad, dat gaat weliswaar in liters om het makkelijk te houden en dure installatie's die per kg rekenen te voorkomen. Per kg zou wel realistischer zijn gezien de dichtheid van LPG die nogal temperatuurafhankelijk is. In de winter krijg je gewoon minder kg LPG voor dezelfde liters, het zijn geen tientallen liters maar een litertje meer is zeker mogelijk bij een volle tank. Uiteindelijk gaat het allemaal om de energie die je krijgt per kg LPG wat betreft het verbruik, dat litertje extra betaal je gewoon en daar krijg je niets voor terug.
Hoe dan ook, er is bijna geen goedkopere manier om auto te rijden dan op LPG. Met de moderne LPi installatie's loopt het nog fantastisch ook en soms nog mooier dan op benzine.