In mijn vorig topic heb ik jullie verteld dat mijn clio met koude motor na 100mtr afsloeg. Dat probleem is inmiddels verholpen.
Het bleek de stationair motor en het koelsysteem te zijn...
Na deze reparatie loopt de motor niet stationair.. Met name met een warme motor.
Het is zo erg dat ik soms t idee heb dat ik in een centrifuge zit.. Heel irritant.
De garage (dit keer de renault dealer) kan niets vinden en heeft een motorreiniger er in gegooid. Helaas zonder succes...
Volgens hen is het bij Clio's normaal dat ze wat schommelen... Wat mij een beetje raar in de oren klinkt...
Iemand een idee wat dit is of kan zijn??
Niet stationair lopen..
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Welk type Clio is het? Ik heb een zelfde soort probleem met mijn Megane 1.6 8v op het moment. Het kan nog een vaccuumprobleem zijn of evt. de lambdasonde.
-
temperatuur sensoren op thermostaathuis vervangen, dit was bij mijn megane coupe 1,6 de oplossing.
(sensoren die waren slecht en gaven verkeerde waardes naar rekeneenheid waardoor beroerd liep)
(sensoren die waren slecht en gaven verkeerde waardes naar rekeneenheid waardoor beroerd liep)
Het is een 1.4tje waar ik ontzettend veel ongeluk mee heb...
Alles is al vervangen wat er maar vervangen kan worden.
Heel irritant...
Heel irritant...
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Als je even een type/bouwjaar e.d. neerzet is het voor ons wat makkelijker om wat dingen op te sommen.Jersey-9 schreef:Het is een 1.4tje waar ik ontzettend veel ongeluk mee heb...
Heel irritant...
Als het een 1.4e (Energy, Motorcode E7J) betreft zou ik het eens zoeken in valse lucht in het inlaattraject. de voetpakking van het gasklephuis bijvoorbeeld komt nog wel eens voor of net even een slangetje die minimaal lekt.
Is wel makkelijk op de sporen met remmenreiniger o.i.d, met lopende motor een beetje in het rond sproeien rond het inlaattraject (niet op de uitlaat, spul brand best makkelijk, of niet Steve

Zo moeilijk mag het niet zijn, tis niet echt raket-techniek zo'n 1.4

Waar kom je vandaan ?