Niet stationair lopen..

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jersey-9
Berichten: 10
Lid geworden op: di 18 jan 2011 19:19
Contacteer:

In mijn vorig topic heb ik jullie verteld dat mijn clio met koude motor na 100mtr afsloeg. Dat probleem is inmiddels verholpen.
Het bleek de stationair motor en het koelsysteem te zijn...

Na deze reparatie loopt de motor niet stationair.. Met name met een warme motor.
Het is zo erg dat ik soms t idee heb dat ik in een centrifuge zit.. Heel irritant.

De garage (dit keer de renault dealer) kan niets vinden en heeft een motorreiniger er in gegooid. Helaas zonder succes...
Volgens hen is het bij Clio's normaal dat ze wat schommelen... Wat mij een beetje raar in de oren klinkt...

Iemand een idee wat dit is of kan zijn??
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Welk type Clio is het? Ik heb een zelfde soort probleem met mijn Megane 1.6 8v op het moment. Het kan nog een vaccuumprobleem zijn of evt. de lambdasonde.
MICHEL11GTE
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
Locatie: Purmerend

temperatuur sensoren op thermostaathuis vervangen, dit was bij mijn megane coupe 1,6 de oplossing.

(sensoren die waren slecht en gaven verkeerde waardes naar rekeneenheid waardoor beroerd liep)
Jersey-9
Berichten: 10
Lid geworden op: di 18 jan 2011 19:19
Contacteer:

Het is een 1.4tje waar ik ontzettend veel ongeluk mee heb...
Alles is al vervangen wat er maar vervangen kan worden.
Heel irritant...
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jersey-9 schreef:Het is een 1.4tje waar ik ontzettend veel ongeluk mee heb...
Alles is al vervangen wat er maar vervangen kan worden.
Heel irritant...
Als je even een type/bouwjaar e.d. neerzet is het voor ons wat makkelijker om wat dingen op te sommen.

Als het een 1.4e (Energy, Motorcode E7J) betreft zou ik het eens zoeken in valse lucht in het inlaattraject. de voetpakking van het gasklephuis bijvoorbeeld komt nog wel eens voor of net even een slangetje die minimaal lekt.

Is wel makkelijk op de sporen met remmenreiniger o.i.d, met lopende motor een beetje in het rond sproeien rond het inlaattraject (niet op de uitlaat, spul brand best makkelijk, of niet Steve :P ), als de motor harder stationair gaat lopen dan trekt ie ergens valse lucht en dat kan nogal wat problemen geven.

Zo moeilijk mag het niet zijn, tis niet echt raket-techniek zo'n 1.4 :)

Waar kom je vandaan ?
Plaats reactie