Nieuw: Karp, 5 GT Turbo

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Ha !

Ik zal me dan ook maar even voorstellen ! Ben Nathaniel en ben sinds een week de nieuwe eigenaar van de PK-85-GL.


[img]http://i856.photobucket.com/albums/ab13 ... G_9565.jpg[/img]

[img]http://i856.photobucket.com/albums/ab13 ... G_9564.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Welkom, je zit hier al een tijdje volgens mij? had al gehoord dat jij m gekocht had, grote plannen ermee of gewoon lekker rijden? :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Zit hier inderdaad al een tijdje, komt door Ronnie B :P Die kocht een zwarte GTT. (waarschijnlijk niet lang voordat ik me hier aanmelde :P)

Gewoon lekker rijden, normaal onderhoud. Ben nog een student, dus hele grote veranderingen zullen er niet komen.

Voorlopig technisch in orde brengen, startmotor geeft geen kick meer nu. Hij deed het eerst wel met startkabels maar zegt nu zelfs geen tik meer. Verder trekt hij ergens de accu leeg.

Oliefilter + Gele koni`s voor achter liggen al klaar. Nog even olie halen en tijd vinden om de zooi erin/eronder te doen. (+ brug)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Leuk dat je een GT naar wens gevonden hebt Karp!

Veel (sleutel)plezier ermee! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

O'god nog zo'n ding erbij op zaak. :lol:


Gefeliciteerd collega (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bekende GTT!! Heb ik ooit ook nog eens in gereden! :p Veel plezier d'r mee! :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

ik ook :p :lol:
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Ik ook.. (0)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

En ik ook..... :p
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

ding is vaker bereden dan Pamela Anderson...
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Hehe.

De winter komt eraan en vind het eigenlijk wel zonde om hem buiten te laten staan. Via mijn pa een plekkie gevonden, droog en lekker warm.

Hoe kan ik hem het beste wegzetten?

- Accu polen los
- Tank vol

Iemand nog andere tips voor zijn winterslaap?
Hoor verschillende verhalen over een hoes, roep maar !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tank leek is ook goed.. is van plastic en roest niet

massa los is een goed idee.
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Ow oke, scheelt weer. De toevoegingen schijnen er wel in de loop van de tijd 'eruit' te gaan.

Anders nog wat? Hoe zit het met het cuppen/vierkant worden van de banden?
Zitten namelijk wel 4 zgan banden onder.
MICHEL11GTE
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
Locatie: Purmerend

elke week effe 10cm verrollen dan valt het wel mee, en als ie op beton staat een stukkie karton of tapijt onder je wielen, beton trekt vocht uit je banden waardoor ze kunnen uitdrogen. en op 3bar zetten verminderd ook platte kanten.

leuke gt ziet er nog knap uit (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Bandjes wat harder oppompen.
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

auto op bokkie's zetten zodat de banden niet het gewicht van de auto dragen.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Als het echt een goeie droge stalling is, kun je er wel een hoes overheen doen. Maar als het niet goed droog is, zou ik geen hoes er overheen doen. Je sluit dan de lak af, waardoor er condens onder de hoes komt, met alle gevolgen van dien.

Om je accu nog in beweging te houden, kun je een acculader op zonne-energie kopen. Die dingen kosten tegenwoordig rond de 35/40 euri. Er zit 3 meter snoer aan, dus je kunt er alle kanten mee op.
Maar goedkoper is het om je accu te ontkoppelen en er een led-lampje (zo'n rood knipper-ledje) op aan te sluiten. Dit zorgt voor 'beweging' in je accu en trekt 'm niet leeg.

De auto niet op de handrem zetten, maar gewoon in de versnelling.

En eventueel een vochtvanger op de vloer van de auto zetten.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:Als het echt een goeie droge stalling is, kun je er wel een hoes overheen doen. Maar als het niet goed droog is, zou ik geen hoes er overheen doen. Je sluit dan de lak af, waardoor er condens onder de hoes komt, met alle gevolgen van dien.
Hier zijn ook speciale (dure) autohoezen voor. Deze "ademen".
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Geert schreef:
Willeon de Zoete schreef:Als het echt een goeie droge stalling is, kun je er wel een hoes overheen doen. Maar als het niet goed droog is, zou ik geen hoes er overheen doen. Je sluit dan de lak af, waardoor er condens onder de hoes komt, met alle gevolgen van dien.
Hier zijn ook speciale (dure) autohoezen voor. Deze "ademen".
Nou, een dure ademende hoes in een vochtige stalling is ook niet bevorderlijk voor je lak. Ook daar komt condensvorming onder.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

die dure hoezen kan je zelf gebruiken voor buiten. zal dus wel over nagedacht zijn.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mijn 5 staat al 3 jaar gewoon zonder hoes.
Geen gram meer roest op :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Riël schreef:Mijn 5 staat al 3 jaar gewoon zonder hoes.
Geen gram meer roest op :)
En toen schrok je wakker :klop:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jullie worden nog wel jaloers :D


(ach ja ik hoop minstens een beetje ... effe :) )
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Riël schreef:Jullie worden nog wel jaloers :D


(ach ja ik hoop minstens een beetje ... effe :) )
Ik wordt niet snel jaloers Riël,.. ik vindt het altijd mooi om te zien als iemand een goed en mooi exemplaar heeft.
Dus ik gun het jouw evengoed :wink:
Ik zou de gt wel eens willen zien btw.



pssssttt even tussen haakjes,.....is het niet een droom van ons allemaal een renault die minstens 3 jaar niet roest :lol: :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Grappig om hem net in het wild te zien staan... (Y)

Is een phase 1 origineel geleverd in parelmoer?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Hij is overgespoten, wat bracht jou daar?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Abel schreef:tank leek is ook goed.. is van plastic en roest niet

massa los is een goed idee.
niet helemaal mee eens, ik zou je tank wel vullen anders heb je kans dat ie gaat lekken bij de gele dop waar veel gt's last van hebben.....
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

En wat is de rede van die lekkage dan?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

er zit een kunststof dop in die misschien van een iets ander materiaal is dan de tank zelf, op de een of andere manier word de verbinding poreus en gaat de tank lekken....

zijn heel veel gt's die het hebben, ik heb ook 2 tanks die het hebben :(
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

en dat komt door een lege tank? niet gewoon ouderdom?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

de gt die ik gekocht heb die 8 jaar stil heeft gestaan heeft het, nu heb ik een tank van een vriend z'n gtt waar hij 6 jaar in gereden heeft zonder problemen, ongeveer 2 jaar stil gestaan en nu lekt die tank ook.....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Dan staat me nog wat te wachten. :(
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Hmm... Dan staat me nog wat te wachten. :(
Eerst zien, dan geloven.

Hoe dan ook ik heb hier nog een goeie tank liggen. :wink:
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Zaterdag even de auto op de brug gehad. Om te kijken naar de startmotor, (serienummer oid) had niet veel tijd dus even snel gekeken. Maatje heeft er verder nog even naar gekeken en een tik op de startmotor gegeven om te kijken of hij het toen wel deed. Deed nog niets (volgens mij was de accu leeg).

Na werktijd toen maar even een rondje gereden aangezien hij toen toch liep. Uiteindelijk ding leuk uitgelaten en liet hem even uitdraaien.

Na uiteindelijk uit te hebben gezet toch even geprobeerd om te starten en paar keer tik. En uiteindelijk sloeg de auto aan, appart dacht ik.
Vandaag nog eens geprobeerd, slaat dat ding gewoon met 1x draaien aan.

Onvoorstelbaar die auto :P Zal dan toch een elektra probleem zijn/relais.
Ook valt de auto snel uit op lage toeren.. dus voor een stoplicht wil hij nog wel eens bijna uitvallen.

Verder nog een vraagje: Ik dacht dat de GTT 2 verschillende types startmotoren hadden, maar hoor/lees veel verschillende verhalen.
Zijn er twee types? En de kerel van het revisiebedrijf zei dat de startmotor van een 1700 hetzelfde was, klopt dit?

Heb namelijk een losse startmotor liggen om te reviseren, maar heb geen zin in dat als ik hem straks gereviseerd heb dat het toch een andere is dan erop zit.

Verder ben ik er nog erg tevreden mee :P Zijn nog een hele hoop dingen die ik uiteindelijk veranderd wil hebben en waar ik me nog erg aan stoor. Maar dat zal door de tijd heen wel veranderen :)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Over haat-liefde verhouding gesproken... :smile:

Maar raar ook van dat uitvallen. Die 2 keer dat ik er in gereden heb, was er niks aan de hand wat dat betreft. Het was starten en lopen, zelfs zonder choke. H
et enige was het eerder genoemde en bekende probleem met het leegtrekken van de accu.
Succes iig!

Die startmotor die ik je heb gegeven is nog wel te reviseren volgens het revisiebedrijf? Kwestie van een andere draad eraan toch?
In mijn beleving zit er geen verschil in. Ik heb op die blauwe 5 van mij een startmotor van een R19 zitten. Tenminste, ik heb t zelf niet gecontroleerd, dat heeft de verkoper mij verteld.
Plaats reactie