Nieuw: Karp, 5 GT Turbo
Ha !
Ik zal me dan ook maar even voorstellen ! Ben Nathaniel en ben sinds een week de nieuwe eigenaar van de PK-85-GL.
[img]http://i856.photobucket.com/albums/ab13 ... G_9565.jpg[/img]
[img]http://i856.photobucket.com/albums/ab13 ... G_9564.jpg[/img]
Ik zal me dan ook maar even voorstellen ! Ben Nathaniel en ben sinds een week de nieuwe eigenaar van de PK-85-GL.
[img]http://i856.photobucket.com/albums/ab13 ... G_9565.jpg[/img]
[img]http://i856.photobucket.com/albums/ab13 ... G_9564.jpg[/img]
-
Welkom, je zit hier al een tijdje volgens mij? had al gehoord dat jij m gekocht had, grote plannen ermee of gewoon lekker rijden? 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zit hier inderdaad al een tijdje, komt door Ronnie B
Die kocht een zwarte GTT. (waarschijnlijk niet lang voordat ik me hier aanmelde
)
Gewoon lekker rijden, normaal onderhoud. Ben nog een student, dus hele grote veranderingen zullen er niet komen.
Voorlopig technisch in orde brengen, startmotor geeft geen kick meer nu. Hij deed het eerst wel met startkabels maar zegt nu zelfs geen tik meer. Verder trekt hij ergens de accu leeg.
Oliefilter + Gele koni`s voor achter liggen al klaar. Nog even olie halen en tijd vinden om de zooi erin/eronder te doen. (+ brug)

Gewoon lekker rijden, normaal onderhoud. Ben nog een student, dus hele grote veranderingen zullen er niet komen.
Voorlopig technisch in orde brengen, startmotor geeft geen kick meer nu. Hij deed het eerst wel met startkabels maar zegt nu zelfs geen tik meer. Verder trekt hij ergens de accu leeg.
Oliefilter + Gele koni`s voor achter liggen al klaar. Nog even olie halen en tijd vinden om de zooi erin/eronder te doen. (+ brug)
Bekende GTT!! Heb ik ooit ook nog eens in gereden!
Veel plezier d'r mee! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Contacteer:
ik ook

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
En ik ook..... 

Hehe.
De winter komt eraan en vind het eigenlijk wel zonde om hem buiten te laten staan. Via mijn pa een plekkie gevonden, droog en lekker warm.
Hoe kan ik hem het beste wegzetten?
- Accu polen los
- Tank vol
Iemand nog andere tips voor zijn winterslaap?
Hoor verschillende verhalen over een hoes, roep maar !
De winter komt eraan en vind het eigenlijk wel zonde om hem buiten te laten staan. Via mijn pa een plekkie gevonden, droog en lekker warm.
Hoe kan ik hem het beste wegzetten?
- Accu polen los
- Tank vol
Iemand nog andere tips voor zijn winterslaap?
Hoor verschillende verhalen over een hoes, roep maar !
-
elke week effe 10cm verrollen dan valt het wel mee, en als ie op beton staat een stukkie karton of tapijt onder je wielen, beton trekt vocht uit je banden waardoor ze kunnen uitdrogen. en op 3bar zetten verminderd ook platte kanten.
leuke gt ziet er nog knap uit
leuke gt ziet er nog knap uit

-
- Contacteer:
auto op bokkie's zetten zodat de banden niet het gewicht van de auto dragen.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
Als het echt een goeie droge stalling is, kun je er wel een hoes overheen doen. Maar als het niet goed droog is, zou ik geen hoes er overheen doen. Je sluit dan de lak af, waardoor er condens onder de hoes komt, met alle gevolgen van dien.
Om je accu nog in beweging te houden, kun je een acculader op zonne-energie kopen. Die dingen kosten tegenwoordig rond de 35/40 euri. Er zit 3 meter snoer aan, dus je kunt er alle kanten mee op.
Maar goedkoper is het om je accu te ontkoppelen en er een led-lampje (zo'n rood knipper-ledje) op aan te sluiten. Dit zorgt voor 'beweging' in je accu en trekt 'm niet leeg.
De auto niet op de handrem zetten, maar gewoon in de versnelling.
En eventueel een vochtvanger op de vloer van de auto zetten.
Om je accu nog in beweging te houden, kun je een acculader op zonne-energie kopen. Die dingen kosten tegenwoordig rond de 35/40 euri. Er zit 3 meter snoer aan, dus je kunt er alle kanten mee op.
Maar goedkoper is het om je accu te ontkoppelen en er een led-lampje (zo'n rood knipper-ledje) op aan te sluiten. Dit zorgt voor 'beweging' in je accu en trekt 'm niet leeg.
De auto niet op de handrem zetten, maar gewoon in de versnelling.
En eventueel een vochtvanger op de vloer van de auto zetten.
Hier zijn ook speciale (dure) autohoezen voor. Deze "ademen".Willeon de Zoete schreef:Als het echt een goeie droge stalling is, kun je er wel een hoes overheen doen. Maar als het niet goed droog is, zou ik geen hoes er overheen doen. Je sluit dan de lak af, waardoor er condens onder de hoes komt, met alle gevolgen van dien.
-
Nou, een dure ademende hoes in een vochtige stalling is ook niet bevorderlijk voor je lak. Ook daar komt condensvorming onder.Geert schreef:Hier zijn ook speciale (dure) autohoezen voor. Deze "ademen".Willeon de Zoete schreef:Als het echt een goeie droge stalling is, kun je er wel een hoes overheen doen. Maar als het niet goed droog is, zou ik geen hoes er overheen doen. Je sluit dan de lak af, waardoor er condens onder de hoes komt, met alle gevolgen van dien.
die dure hoezen kan je zelf gebruiken voor buiten. zal dus wel over nagedacht zijn.
Mijn 5 staat al 3 jaar gewoon zonder hoes.
Geen gram meer roest op
Geen gram meer roest op

Jullie worden nog wel jaloers 
(ach ja ik hoop minstens een beetje ... effe
)

(ach ja ik hoop minstens een beetje ... effe

Ik wordt niet snel jaloers Riël,.. ik vindt het altijd mooi om te zien als iemand een goed en mooi exemplaar heeft.Riël schreef:Jullie worden nog wel jaloers
(ach ja ik hoop minstens een beetje ... effe)
Dus ik gun het jouw evengoed
Ik zou de gt wel eens willen zien btw.
pssssttt even tussen haakjes,.....is het niet een droom van ons allemaal een renault die minstens 3 jaar niet roest

5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
niet helemaal mee eens, ik zou je tank wel vullen anders heb je kans dat ie gaat lekken bij de gele dop waar veel gt's last van hebben.....Abel schreef:tank leek is ook goed.. is van plastic en roest niet
massa los is een goed idee.
er zit een kunststof dop in die misschien van een iets ander materiaal is dan de tank zelf, op de een of andere manier word de verbinding poreus en gaat de tank lekken....
zijn heel veel gt's die het hebben, ik heb ook 2 tanks die het hebben
zijn heel veel gt's die het hebben, ik heb ook 2 tanks die het hebben

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
en dat komt door een lege tank? niet gewoon ouderdom?
de gt die ik gekocht heb die 8 jaar stil heeft gestaan heeft het, nu heb ik een tank van een vriend z'n gtt waar hij 6 jaar in gereden heeft zonder problemen, ongeveer 2 jaar stil gestaan en nu lekt die tank ook.....
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Eerst zien, dan geloven.Merijn schreef:Hmm... Dan staat me nog wat te wachten.
Hoe dan ook ik heb hier nog een goeie tank liggen.
Project: GTT Blue Sport
Zaterdag even de auto op de brug gehad. Om te kijken naar de startmotor, (serienummer oid) had niet veel tijd dus even snel gekeken. Maatje heeft er verder nog even naar gekeken en een tik op de startmotor gegeven om te kijken of hij het toen wel deed. Deed nog niets (volgens mij was de accu leeg).
Na werktijd toen maar even een rondje gereden aangezien hij toen toch liep. Uiteindelijk ding leuk uitgelaten en liet hem even uitdraaien.
Na uiteindelijk uit te hebben gezet toch even geprobeerd om te starten en paar keer tik. En uiteindelijk sloeg de auto aan, appart dacht ik.
Vandaag nog eens geprobeerd, slaat dat ding gewoon met 1x draaien aan.
Onvoorstelbaar die auto
Zal dan toch een elektra probleem zijn/relais.
Ook valt de auto snel uit op lage toeren.. dus voor een stoplicht wil hij nog wel eens bijna uitvallen.
Verder nog een vraagje: Ik dacht dat de GTT 2 verschillende types startmotoren hadden, maar hoor/lees veel verschillende verhalen.
Zijn er twee types? En de kerel van het revisiebedrijf zei dat de startmotor van een 1700 hetzelfde was, klopt dit?
Heb namelijk een losse startmotor liggen om te reviseren, maar heb geen zin in dat als ik hem straks gereviseerd heb dat het toch een andere is dan erop zit.
Verder ben ik er nog erg tevreden mee
Zijn nog een hele hoop dingen die ik uiteindelijk veranderd wil hebben en waar ik me nog erg aan stoor. Maar dat zal door de tijd heen wel veranderen 
Na werktijd toen maar even een rondje gereden aangezien hij toen toch liep. Uiteindelijk ding leuk uitgelaten en liet hem even uitdraaien.
Na uiteindelijk uit te hebben gezet toch even geprobeerd om te starten en paar keer tik. En uiteindelijk sloeg de auto aan, appart dacht ik.
Vandaag nog eens geprobeerd, slaat dat ding gewoon met 1x draaien aan.
Onvoorstelbaar die auto

Ook valt de auto snel uit op lage toeren.. dus voor een stoplicht wil hij nog wel eens bijna uitvallen.
Verder nog een vraagje: Ik dacht dat de GTT 2 verschillende types startmotoren hadden, maar hoor/lees veel verschillende verhalen.
Zijn er twee types? En de kerel van het revisiebedrijf zei dat de startmotor van een 1700 hetzelfde was, klopt dit?
Heb namelijk een losse startmotor liggen om te reviseren, maar heb geen zin in dat als ik hem straks gereviseerd heb dat het toch een andere is dan erop zit.
Verder ben ik er nog erg tevreden mee

-
Over haat-liefde verhouding gesproken...
Maar raar ook van dat uitvallen. Die 2 keer dat ik er in gereden heb, was er niks aan de hand wat dat betreft. Het was starten en lopen, zelfs zonder choke. H
et enige was het eerder genoemde en bekende probleem met het leegtrekken van de accu.
Succes iig!
Die startmotor die ik je heb gegeven is nog wel te reviseren volgens het revisiebedrijf? Kwestie van een andere draad eraan toch?
In mijn beleving zit er geen verschil in. Ik heb op die blauwe 5 van mij een startmotor van een R19 zitten. Tenminste, ik heb t zelf niet gecontroleerd, dat heeft de verkoper mij verteld.

Maar raar ook van dat uitvallen. Die 2 keer dat ik er in gereden heb, was er niks aan de hand wat dat betreft. Het was starten en lopen, zelfs zonder choke. H
et enige was het eerder genoemde en bekende probleem met het leegtrekken van de accu.
Succes iig!
Die startmotor die ik je heb gegeven is nog wel te reviseren volgens het revisiebedrijf? Kwestie van een andere draad eraan toch?
In mijn beleving zit er geen verschil in. Ik heb op die blauwe 5 van mij een startmotor van een R19 zitten. Tenminste, ik heb t zelf niet gecontroleerd, dat heeft de verkoper mij verteld.