Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

Lees ik net op het <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.gtturbo.org" TARGET="_blank">www.gtturbo.org</A><!-- BBCode End --> forum dat het heel goed mogelijk is om de ECU en de injectoren van een g60 motor van vw op een gtturbo te zetten. Het enige dat er extra moet gebeuren is dat de ecu geherprogrameerd moet worden. Misschien wel een leuk id voor de techneuten onder ons!
GrtZZZ!
Anonymous

Waarom van Volkswagen als we alle techniek zelf in het Reno Huis hebben?
Zie <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.fastchip.nl" TARGET="_blank">fastchip</A><!-- BBCode End -->
G-laders, mooi principe maar erg onbetrouwbaar en duur
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

Ja maar je hebt de g lader er niet bij nodig. En ik denk dat dit principe goedkoper is dan dat van fastchip. En mischien is die ecu van een g60 wel met een laptop te programeren :smile:
mario
Berichten: 610
Lid geworden op: za 5 mei 2001 0:00
Locatie: utrecht

zou ik liever gaan voor
een andere garett turbo een zwaardere :grin:
een dikkere koppakking
samco slangen ,alu intercooler :cool:
dan heb je toch pk's zat in je gt

gaaat toch geen g-lader van vw monteren
pfffffffff koop dan een gulf :grin:
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

On 2002-01-14 17:32, mario
wrote:
zou ik liever gaan voor
een andere garett turbo een zwaardere :grin:
een dikkere koppakking
samco slangen ,alu intercooler :cool:
dan heb je toch pk's zat in je gt

gaaat toch geen g-lader van vw monteren
pfffffffff koop dan een gulf :grin:

Je gebruikt de G-lader ook niet, alleen de injectoren en de ECU als ik het goed begrijp. BTW ik vind het G-lader systeem een zeer mooi systeem en het klinkt ook nog bruut. >-)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Dat grapje kan je met elk willekeurig motormanagement van een andere auto uithalen. Je moet alleen in staat zijn om de computer/chip opnieuw te calibreren. Degene die dit voorstelde zal wel verstand hebben van bosch en digifant enzo, ik zou 't lekker met een renix doen.
rev it like a rental
mario
Berichten: 610
Lid geworden op: za 5 mei 2001 0:00
Locatie: utrecht

ja heb het stuk gelezen ,zag ook parts list
zeker best wel duur setje of niet.
zo aan de uitdraai te zien gaat
dat wel :grin:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

On 2002-01-14 17:41, Menno
wrote:
Dat grapje kan je met elk willekeurig motormanagement van een andere auto uithalen. Je moet alleen in staat zijn om de computer/chip opnieuw te calibreren. Degene die dit voorstelde zal wel verstand hebben van bosch en digifant enzo, ik zou 't lekker met een renix doen.
psies. Mooi bij renault houden. Een ECu van een ander merk zal niet bepaald meer voordelen brengen ten opzichte van de R19 16V ECU die fastchip gebruikt. Misschien eerder nadelen, omdat fastchip voor deze ECU een kabel heeft waarmee je verschillende dingen kunt veranderen met een laptop. Niet het complete programma, maar wel een beetje.

je hebt denk ik het meeste voordeel aan een volledig programeerbaar ECU set.Deze kun je wel met behulp van een laptop compleet configureren.

Ik wil ook injectie erop gaan bouwen en wil hiervoor de ECU van een 21T pakken, aangezien ik ook de meeste sensoren van de 21T overneem en ook het gasklephuis.

Dus ik ga hiervoor als dat rendabel en goed mogelijk is.

mzzl
mario
Berichten: 610
Lid geworden op: za 5 mei 2001 0:00
Locatie: utrecht

heb kosten plaatje gezien op
fastchip.nl :smile: vijf ruggen
daar hadden ze ook 1200,- voor curcus
programmeren bij dus ...is niet zomaar
ff monteren.
maar 6500 toeren(160pk's) is wel fun
om mee te rijden :grin:
VOORAL ZIJDEN ZE BIJ
140 volgas t/m 225 :cool:
echte km volgens teller 235/240
dus gaat wel als de brandweer :grin:
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

On 2002-01-14 18:01, Mclain
wrote:
...aangezien ik ook de meeste sensoren van de 21T overneem en ook het gasklephuis.....
let vooral op de pickups van de krukas en de nokkenas (als daar een pickup zit)
Ook de pulsenschijf moet precies hetzelfde zijn.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

koop een volledig programeerbare rally computer is handiger
misschien binnenkort bij mij bestelbaar
bij genoeg vraag
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

On 2002-01-14 19:14, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
koop een volledig programeerbare rally computer is handiger
misschien binnenkort bij mij bestelbaar
bij genoeg vraag
En dit kost een dikke 2000 piek zeker. Inderdaad wel beter, maar niet zo goedkoop als de R21 T ECU die ik in de kast heb liggen.

toch.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

On 2002-01-14 19:14, Sven 5 Alpine Turbo
wrote:
koop een volledig programeerbare rally computer is handiger
misschien binnenkort bij mij bestelbaar
bij genoeg vraag
Bedoel jij een DTA systeem?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

D'r zijn tientalle merken die zulke reutemeteut leveren.
rev it like a rental
Plaats reactie