hallo, bij deze stel ik mij even voor.
ik ben arthur dekker, woonachtig in hoorn(n-h) 20jaar oud en doe een opleiding tot vliegtuig onderhouds technicus
ik heb reeds 2 jaar een rover 214si gereden en hier ook het een en ander aan gedaan:
[img]http://94.100.113.194/378950001-3790000 ... _X_xj.jpeg[/img]
[img]http://94.100.113.177/378950001-3790000 ... _OMi9.jpeg[/img]
ik heb met plezier in deze auto rond gereden maar nu wilde ik toch iets met een wat hoger fun gehalte. toen zag ik op marktplaats een renault 5 gt turbo staan voor 750 euro, heel weinig geld. de roestplekken en dergelijken vielen aardig mee, enige nadeel was dat de parafan vervangen moest worden(275 euro). maar besloten om het hele ding over de kop te halen, beginnen nu weer rustig aan aan opbouwen.
jullie zullen nog meer van mij horen;) grtz
even voorstellen: tutuur
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
welkom hier!
heb je foto's van de 5?
heb je foto's van de 5?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Welkom @ RTC.
En heel veel sleutelplezier met de 5.
De nodige kennis over deze wagens is hier volop aanwezig.
Enne...
doen het hier altijd goed.

En heel veel sleutelplezier met de 5.
De nodige kennis over deze wagens is hier volop aanwezig.
Enne...

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Welkom bij de RTC!! En we zijn idd zeer benieuwd naar de
"s

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
nou ik heb ffies een aantal foto's op me hyves gezet, het is trouwens de ex r5 van andrews, als jullie dat wat zegt..... hier komen ze
:
[img]http://85.17.59.134/459250001-459300000 ... _K4zM.jpeg[/img]
zag er niet heel erg super uit maar roestarm dat was het belangrijkste...op de parafan na
[img]http://94.100.114.98/459250001-45930000 ... _GlU3.jpeg[/img]
alleen bedrading zat er nog in
[img]http://94.100.114.58/459250001-45930000 ... _enGO.jpeg[/img]
nu met rolkooi bezig

[img]http://85.17.59.134/459250001-459300000 ... _K4zM.jpeg[/img]
zag er niet heel erg super uit maar roestarm dat was het belangrijkste...op de parafan na


[img]http://94.100.114.98/459250001-45930000 ... _GlU3.jpeg[/img]
alleen bedrading zat er nog in

[img]http://94.100.114.58/459250001-45930000 ... _enGO.jpeg[/img]
nu met rolkooi bezig
Laatst gewijzigd door tutuur op zo 11 jan 2009 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
foto's moeten wel op internet staan als je ze door wil linken. 

Project: GTT Blue Sport
haha commentaar kan ik wel hebben hoor
ik weet hoe een "normale" kooi in een r5 zit, daar zijn echter wel een paar nadelen, bevestiging zit niet op de achteras maar de bodem, achterin zit ie op de wielkuip en niet de kokerbalk, en vooraan loop je met je poot te kutten als je instapt
nu jij weer.....
hij is btw ook nog niet af he


hij is btw ook nog niet af he
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wat voor buisdikte heb je? ziet er mij nogal dunnetjes uit, en dan komt het idee van de sateprikker ook bij mij op. Goedgekeurde kooien worden niet voor niets op een bepaalde manier en op bepaalde plekken gemaakt hoor, daar zit echt wel een idee achter..
Ik zou toch niet graag met een eigen gebakken kooi over de kop gaan, maar dat is een eeuwige discussie
Ik zou toch niet graag met een eigen gebakken kooi over de kop gaan, maar dat is een eeuwige discussie
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik wil niet flauw doen, maar zolang je het goede materiaal hebt en de goede kooi structuur aanhoudt, zoals beschreven in de keuringseisen van die kooien, weet ik zeker dat ik die meuk beter aflas dan al die kant en klare kooien, over het algemeen ijkt dat laswerk nergens op..Paul1916v schreef:wat voor buisdikte heb je? ziet er mij nogal dunnetjes uit, en dan komt het idee van de sateprikker ook bij mij op. Goedgekeurde kooien worden niet voor niets op een bepaalde manier en op bepaalde plekken gemaakt hoor, daar zit echt wel een idee achter..
Ik zou toch niet graag met een eigen gebakken kooi over de kop gaan, maar dat is een eeuwige discussie
maar verder idd ziet het er uit dat de montage/laspunten met de carrosserie hier niet aan voldoen in dit geval.. zou idd ook even goed kijken hoe die kooien eruit zien..
verder wel tof prject, ben benieuwt hoe dit afloopt!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ieder zijn eigen mening natuurlijk
ik ga er uiterraard niet echt vanuit dat ik over de kop zal gaan maar wie weet
een feit blijft wel dat je iig met deze kooi beter beschermd blijft dan in een koekblik, en ik vind het er vet uit zien. diameter is volgens mij 40 echter is het wel dikwandige pijp, ook word er goed gelast en geen massaproductie.....
ookal voldoet ie niet aan de fia(of weet ik veel wat) eisen dan weerhoud dat me om aan rally mee te doen
ff een vraagje, aangezien er wel is een koelingsprobleem is emt die r5gtt's had ik even zitten kijken maar de radiateur van een 1.7gtx is iets van 7cm breder....is dit miss een goede oplossing? oliekoeler komt toch los dus dat is geen probleem. thnx voor de reacties
ookal voldoet ie niet aan de fia(of weet ik veel wat) eisen dan weerhoud dat me om aan rally mee te doen

ff een vraagje, aangezien er wel is een koelingsprobleem is emt die r5gtt's had ik even zitten kijken maar de radiateur van een 1.7gtx is iets van 7cm breder....is dit miss een goede oplossing? oliekoeler komt toch los dus dat is geen probleem. thnx voor de reacties

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nieuwe radiateur, thermostaat en thermocontact in je radiateur en zorgen dat de schakeling van je koelventilator goed werkt met eventueel een schakelaar apart op het dashboard nemen voor 95% je koelproblemen weg.
Een grotere koelradiateur is noodzaak als je echt gekke dingen gaat doen met je blok.

Een grotere koelradiateur is noodzaak als je echt gekke dingen gaat doen met je blok.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ik ga alles vernieuwen dus dat komt wel goed, schakelaar op je dash ivm parkeren ofzo blijft de fan niet draaien zodra je de motor uitschakeld? Nog even als aanvuling op het sateprikker verhaal, constructie is belangrijker dan materiaal. Grtz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Schakelaar is er voor de zekerheid gezien de vaak wat infantiele bedrading na ruim 20 jaar.
Je kunt dan gandmatig de fan aanzetten tijdens het rijden als je ziet dat de temperatuur enigszins hoger begint op te lopen dan bv gewenst.
Je kunt dan gandmatig de fan aanzetten tijdens het rijden als je ziet dat de temperatuur enigszins hoger begint op te lopen dan bv gewenst.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ga de bedrading ook nalopen en zo nodig vervangen maar is idd zeker geen slecht idee
mocht de teller dan toch omhoog schieten kan ik em nog inschakelen. weer een vraagje:
ik wil er een losse oliekoeler opzetten, echter zit hier geen thermostaat op, enig idee hoe mensen met losse oliekoeler dit opgelost hebben?
grtz

ik wil er een losse oliekoeler opzetten, echter zit hier geen thermostaat op, enig idee hoe mensen met losse oliekoeler dit opgelost hebben?
grtz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zit je thermoschakelaar voor de oliekoeler (die standaard in je koelwaterradiateur zit) niet in je adapterblok wat achter je oliefilter zit ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"