Bij mijn zoektocht naar de oorzaak van de slechtlopende koude motor trok ik die buisjes die int blok richting de bougies gaan eruit (hoe heete die?) en zag ik dat die buisjes dropen van de olie. Binnen in de motor hoort geen olie op de bougie te zitten, laat staan erbovenop! Nou heb ik het vermoeden dat dit een lekke kleppendeksel pakking kan zijn?
Klopt dit?
Tom schreef:van een f7P??? Komt vaker voor. Daar kan hij idd wat slechter van gaan lopen. Maak het eens goed droog en vervang evt. de kleppendekselpakking.
F7P ja, toch kleppendeksel, kon ook bijna niet anders.. Ik vond t zelf nogal bizar veel olie, zoveel dat ik het zelfs knap vind dat hij uberhaupt loopt!
Tom schreef:van een f7P??? Komt vaker voor. Daar kan hij idd wat slechter van gaan lopen. Maak het eens goed droog en vervang evt. de kleppendekselpakking.
De lekkage komt meestal door de nokkenaslagerkappen. Kleppendekselpakking is een goedkope optie om te proberen, maar mijn ervaring is dat 9 van de 10 keer de olie door de nokkenaslagerkap-afdichtingen komt.
Ik hoor t alweer, echt een drama motor dit....
Nouja, pakking vervangen gaat mij nog wel lukken lijkt me, nokkenaslagerkap-afdichtingen heb ik nog nooit van gehoord!
Echt als ik alles opsom wat er mis is sinds die F7P ga ik nog aan de drank ook volgens mij...
In een tijdsbestek van nog geen 5 maanden volgens mij.
En volgens mij vergeet ik nog wat dingen...
Je zal zien dat me drijfstanglagers binnekort ook boem zeggen.
Door de kosten van die motorswap ben ik zelf zo goed als lek, spaargeld is op, heb weinig keus dan provisorisch dingen tijdelijk op te lossen.. Zo heb ik oa de bougiekabels helemaal dicht getape`t
In een tijdsbestek van nog geen 5 maanden volgens mij.
En volgens mij vergeet ik nog wat dingen...
Je zal zien dat me drijfstanglagers binnekort ook boem zeggen.
Door de kosten van die motorswap ben ik zelf zo goed als lek, spaargeld is op, heb weinig keus dan provisorisch dingen tijdelijk op te lossen.. Zo heb ik oa de bougiekabels helemaal dicht getape`t
Kop op. Er is nog hoop.
Aandrijfashoes = lager links 32 Euro nieuw en 2 uur werk
Koelwatertemperatuur-sensor nieuw ca 30 Euro
olie lekkage bij de bougies hebben velen. Je kunt er oud mee worden.
Startmotor ca 100 Euro nieuw, zie marktplaats Autoelectric Huizen.
Ik zou punt voor punt alles oplossen. Dat doen we toch allemaal met onze R19 met achterstallig onderhoud!
succes
alexs schreef:Ik hoor t alweer, echt een drama motor dit....
Nouja, pakking vervangen gaat mij nog wel lukken lijkt me, nokkenaslagerkap-afdichtingen heb ik nog nooit van gehoord!
Echt als ik alles opsom wat er mis is sinds die F7P ga ik nog aan de drank ook volgens mij...
Kan meevallen hoor, heb het probleem ook gehad. Was ook mn kleppendeksel pakking lek. Af en toe niet op alle poten lopen, enz. En het slechte lopen begon pas met de bougies echt bijna helemaal onder de olie stonden (Net contact punt boven de olie). Hogedruk in gaten en doek goed eromheen houden, anders kom je onder de zooi te zitten (Heb er ervaring mee ). Pakking vervange is ook fluitjes van een cent, deksel eraf, pakking vervangen en er weer op
jacques schreef:
Kop op. Er is nog hoop.
Aandrijfashoes = lager links 32 Euro nieuw en 2 uur werk
Koelwatertemperatuur-sensor nieuw ca 30 Euro
olie lekkage bij de bougies hebben velen. Je kunt er oud mee worden.
Startmotor ca 100 Euro nieuw, zie marktplaats Autoelectric Huizen.
Ik zou punt voor punt alles oplossen. Dat doen we toch allemaal met onze R19 met achterstallig onderhoud!
succes
nieuwe bougie kabels kosten de wereld niet, km teller kabel 46 euro (heb die van mij net vervangen, was ook geknapt, heeft dan wel 250.000 km mogen duren). Stappenmotor al schoongemaakt? slecht starten en het moeilijk stationair lopen wijst toch een beetje richting stappenmotor.
En dan nog even kleppendeksel vervangen, en klaar al weer.
En je kunt alles wel op de motor afschuiven, maar als je geen auto kan betalen moet je er ook niet in rijden. Autorijden kost nou eenmaal geld,
onderhoud is niet gratis en uitstel=afstel!
Plus dat een snelle auto natuurlijk vaak wat duurder is in onderhoud, omdat er logischerwijze ook een stuk pittiger mee gereden wordt.