De ex-5GTT van Jeroen Bosma die is in mijn bezit.
De auto is nu reeds 2.5 jaar in mijn bezit.
Ik ben altijd al gek op die auto geweest, vanaf het begin dat hij die auto had gekocht.
Ik ben 1x meegereden in die auto toen hij hem nog had.
Toen was het moment daar dat ik die auto dolgraag wou.
Tijd later had Jeroen pech met het motorblok. (gescheurde Zuigerbus).
Toen heeft hij mij een aanbod gedaan tot het kopen van die auto.
Ik heb dat met beide handen aangepakt.
Na een jaar in een stalling te hebben gestaan en goed gespaard, ben ik begonnen met Willem-Jan en paar vrienden.
Jeroen had het blok er al reeds uitgehaald.
De auto in kwestie.
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/934e ... b84175.jpg[/img]
We zijn begonnen bij een maatje van Willem-jan met het reviseren van het blok.
We hebben de kop gereviseerd.
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/36a3 ... 21962b.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/ad01 ... 9109ef.jpg[/img]
Motorruimte leeg.
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/53a0 ... 7719f9.jpg[/img]
Het blok in de auto.(randapparatuur aansluiten)
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/eff6 ... b72dbd.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/f95c ... 6d249a.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/d1dd ... f712be.jpg[/img]
Motor ingebouwd.
Metertjes ingebouwd.
Watertempratuur,turbometer,olietempratuur.
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/f060 ... 8bd8d3.jpg[/img]
Op het dashboard is ook nog een oliedrukmeter aanwezig.
Auto naar mijn stalling gebracht.
Daar heb ik met zwarte tape de draden ingepakt en daarna alles met ty-wraps alles netjes bij elkaar geboden.
Nadat ik na het voltanken nog een lekke benzinetank had, dat ik ook gerepareerd heb.
Auto hield heel erg in, dat ik de hulp heb ingeroepen van Freddy Cane.
Auto op de bank gehad, conclusie was de benzinepomp leverde niet meer dan 1 bar.
Pomp vervangen.
Sindsdien rijdt hij goed, niet helemaal 100%, maar hij gaat goed hard.
Binnenkort ga ik weer bij Freddy Cane langs, die de auto goed gaat afstellen.
Mijn Setup nu is:
1.4 8v (C1J 788)
Cilinderkop met grotere kleppen
MD28R Turbo (aangepast)
K-Tec uitlaat (2,5 duim)
Gereviseerde JB3 bak
DTA motormanagement
Ik draai op 0.7 bar
Ik heb nog genoeg plannen met de Motor:
Andere nokkenas (heb ik liggen)
versterkte koppakking
Quaife sper
Meer druk rijden.
Luchtfilter verplaatsen (zit nu op turbo, wil hem op koudere plaats)
Met deze auto sta ik volgend jaar aan de start bij Streetracen in Drachten.
Wordt vervolgd.