Robert's R5GTTi (Guess who's back)

Vertel hier alles over je project.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ja, de kogel is door de kerk.

De ex-5GTT van Jeroen Bosma die is in mijn bezit.
De auto is nu reeds 2.5 jaar in mijn bezit.
Ik ben altijd al gek op die auto geweest, vanaf het begin dat hij die auto had gekocht.
Ik ben 1x meegereden in die auto toen hij hem nog had.
Toen was het moment daar dat ik die auto dolgraag wou.

Tijd later had Jeroen pech met het motorblok. (gescheurde Zuigerbus).
Toen heeft hij mij een aanbod gedaan tot het kopen van die auto.
Ik heb dat met beide handen aangepakt.

Na een jaar in een stalling te hebben gestaan en goed gespaard, ben ik begonnen met Willem-Jan en paar vrienden.
Jeroen had het blok er al reeds uitgehaald.

De auto in kwestie.
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/934e ... b84175.jpg[/img]

We zijn begonnen bij een maatje van Willem-jan met het reviseren van het blok.
We hebben de kop gereviseerd.
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/36a3 ... 21962b.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/ad01 ... 9109ef.jpg[/img]

Motorruimte leeg.
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/53a0 ... 7719f9.jpg[/img]

Het blok in de auto.(randapparatuur aansluiten)
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/eff6 ... b72dbd.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/f95c ... 6d249a.jpg[/img]
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/d1dd ... f712be.jpg[/img]

Motor ingebouwd.
Afbeelding
Afbeelding

Metertjes ingebouwd.
Watertempratuur,turbometer,olietempratuur.
[img]http://www.foto-uploaden.nl/upload/f060 ... 8bd8d3.jpg[/img]

Op het dashboard is ook nog een oliedrukmeter aanwezig.

Auto naar mijn stalling gebracht.
Daar heb ik met zwarte tape de draden ingepakt en daarna alles met ty-wraps alles netjes bij elkaar geboden.

Nadat ik na het voltanken nog een lekke benzinetank had, dat ik ook gerepareerd heb.
Auto hield heel erg in, dat ik de hulp heb ingeroepen van Freddy Cane.
Auto op de bank gehad, conclusie was de benzinepomp leverde niet meer dan 1 bar.
Pomp vervangen.

Sindsdien rijdt hij goed, niet helemaal 100%, maar hij gaat goed hard.
Binnenkort ga ik weer bij Freddy Cane langs, die de auto goed gaat afstellen.

Mijn Setup nu is:

1.4 8v (C1J 788)
Cilinderkop met grotere kleppen
MD28R Turbo (aangepast)
K-Tec uitlaat (2,5 duim)
Gereviseerde JB3 bak
DTA motormanagement

Ik draai op 0.7 bar

Ik heb nog genoeg plannen met de Motor:

Andere nokkenas (heb ik liggen)
versterkte koppakking
Quaife sper
Meer druk rijden.
Luchtfilter verplaatsen (zit nu op turbo, wil hem op koudere plaats)

Met deze auto sta ik volgend jaar aan de start bij Streetracen in Drachten.

Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Robert Turbo op vr 5 dec 2008 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ziet er netjes uit. (Y)

Hoe heb je dat gedaan met die IC. Kan de originele gril er nog in, nee zeker?

Trekt die zo niet te veel koude lucht weg voor de radiator?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Welcome back. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

WouterW schreef:ziet er netjes uit. (Y)

Hoe heb je dat gedaan met die IC. Kan de originele gril er nog in, nee zeker?

Trekt die zo niet te veel koude lucht weg voor de radiator?
De Gril kan er nog gewoon voor.
De auto blijft tijdens rijden op 80-85 graden.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooi man moeten we maar eens tegen alkaar sprinten.
ik rijdt namelijk nog altijd met een T2 turbo
zij het wel enigzins aangepast natuurlijk :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kun je nu nog nix van zeggen, moet je wachten tot het zomer is.

Maar gezien de meeste lucht via de bumper gepakt wordt, zal het idd wel meevallen.

Stoer ding wel, zit een MD28R op toch?
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Steven schreef:
Stoer ding wel, zit een MD28R op toch?
ja
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Ik heb nog 2 foto's van het rollenbanken bij Freddy.
Dit was geen vermogensrun, we gingen alleen kijken waarom hij beroerd liep.

Afbeelding
Afbeelding
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Waarom heb je die nokkenas er niet meteen ingeduwd? Beetje zonde om daar straks weer dat blok voor op te moeten tillen...

Of issie pas binnengekomen?

Wanneer spoelt die turbo eigenlijk? Volgens mij toch best laat.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

bumper effe goed ophangen he.. ziet er wat gammel uit zo
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Super man dat ie nu apk heeft! (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Robert Turbo schreef: Dit was geen vermogensrun, we gingen alleen kijken waarom hij beroerd liep.
en dat was?

iig wel mooi dat hij weer rijd :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

@Steven: Ik ga de nokkenas plaatsen als ik de versnellingsbak ga voorzien van een sper,eerst weer even sparen.

@Gabri: Hij liep niet lekker omdat de branstofpomp niet meer optimaal werkte.

@Abel: De bumper die hangt niet goed, dat los ik nog wel op.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Watvoor sper? Serieuze plannen (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat zijn idd mooie plannen, wat voor vermogen denk je dan te gaan draaien.?? Ik heb ook wel redelijk wat pit in mijn gtt maar kan nu niet echt zeggen dat ik een sper mis.
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

om top tijden te kunnen draaien op drachten is een sper echt een must.
vandaar deze keuze denk ik.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ik heb met deze auto een keer op drachten gereden. Was wel een beetje vochtig toen maar ik had in de vierde versnelling nog wielspin :(

Ik heb de auto op de bank gehad met 0.9 bar. Meende dat hij toen 208 pk aan de krukas haalde. Dit was toen wel met een andere motor waar een andere krukas etc. in zat.

Turbo is geen standaard md28r. Deze is aangepast zodat de turbo niet laat opspoelt. Aantal toeren weet ik zo niet meer :~

Mis haar wel een beetje :'(
Laatst gewijzigd door Job-turbo op do 11 dec 2008 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Abel schreef:bumper effe goed ophangen he.. ziet er wat gammel uit zo
Nog even complimenteus merk ik wel.. :beer:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Job-turbo schreef:Ik heb de auto op de bank gehad met 0.9 bar. Meende dat hij toen 208 pk aan de krukas haalde. Dit was toen wel met een andere motor waar een andere krukas etc. in zat.
208?!?!
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Ja 208... maar nu ik er beter overna denk was dat niet met 0.9 bar. Maar volgens mij met 1.2 bar ofzo. Echter daar heb ik nooit meegereden. Heb de auto toen laten afstellen op 0.9 bar. Hier heb ik (ergens) wel een uitdraai van. Weet zo niet meer hoeveel pk en koppel hij had op 0.9 bar. Zal even kijken of ik deze uitdraai kan vinden.
GizartFRL
Berichten: 4
Lid geworden op: za 9 apr 2005 12:25
Locatie: Fryslân

Rijd deze alweer Robert?
-Joost-
Berichten: 30
Lid geworden op: do 27 mar 2008 22:28
Locatie: IJzendijke

vind 208 pk wel beetje veel hoor heb zelf andere nokkenas carb laten op boren revisie t3 turbo andere ic 60mm uitlaat van voor naar achteren en turbo druk op 1.2 en piek 1.5 die van paz is nog iets sneller zelfs en die komt op 185 dacht ik paz ?? zou kunnen 208 maar dan is er serieus aan gesleuteld !!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Maurice van MB carperformance perste er ook 264pk uit en in Engeland draaien sommige ook over de 300, dus niets is onmogelijk.

Deze GTTi heeft wel mooi injectiesysteem, goeie turbo, dikke IC, dikke uitlaat en als ik me goed herinner ook een grotere gasklep?
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

Maurice heeft er 210 aan de wielen als ik me niet vergis.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zolder, 8 juli 2006



Vandaag was MB Car Performance wederom te gast bij het Collé Rental and Sales Racing Team om onder andere de verrichtingen in de spannende en spectaculaire BRL-V6 klasse te volgen. Daarnaast werd met een aantal coureurs van het team - waaronder Sandor van Es en Donald Molenaar - uitvoerig gesproken over het nieuwe injectiesysteem van MB. Zoals uit een vorig nieuwsbericht reeds bleek waren ze zeer benieuwd hoe het imponerende vermogen, koppel en pk/gewichtsverhouding (226 pk en 320 Nm en 839 kg) tot uiting zou komen in de praktijk.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat dual carb ding draaide dan 264, dat getal vis ik niet uit de lucht :p
Bart GTT
Berichten: 398
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 23:20
Locatie: Eindhoven

@ Jo: hebben we het dan over vermogen aan de wielen of krukas?
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Steven schreef:Dat dual carb ding draaide dan 264, dat getal vis ik niet uit de lucht :p
klopt dat was met 2.0 bar druk en niet zo als die nu rydt met maar 1.5/1.6bar
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Bart GTT schreef:@ Jo: hebben we het dan over vermogen aan de wielen of krukas?
me no nothing, komt van zen website. Zal ik het morgen effe vragen? Moet er toch zijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-Joost-
Berichten: 30
Lid geworden op: do 27 mar 2008 22:28
Locatie: IJzendijke

das idd niet misselijk :P kben zelf ook aan het rond kijken voor een multipoint systeem... heeft iemand suggesties ? ik heb nog een r19 staan met injecti erop. waar zoude jullie eerder voor gaan bestaand van een andere auto met injectie en zelf inlaat spruitstuk maken of nieuwe open ecu kopen ende rest .... ??
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hangt er vanaf hoeveel geld je beschikbaar hebt
the sky is the limit!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zeg dan nix Mark... :p

Simpelste is gewoon paar pockets op standaard spruitstuk lassen voor de injectoren en dan met de standaard gasklep verder gaan, eventueel kun je nog een pocket maken voor een 40mm gasklep, maarja tis allemaal sterk afhankelijk of je voor weinig iemand met alu kan laten spelen.
Injectie ECU etc. is wel makkelijk over te nemen van die 16v iig.

Anders ist rendabeler om die 1.8-16v erin te hangen en op te tuigen met een turbo, dan maak je tenminste rasse schreden, ipv de prehistorie op te lappen :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

tis gewoon de waarheid :D
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

mark 5t schreef:tis gewoon de waarheid :D
Mark 5t Borsato.... tis de waarheid (~)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Beetje jammer, maar ik zie geen foto's meer....
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie