uitlaat rechte pijp

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
cabriolet
Contacteer:

me wagen stond voor uitlijnen bij een garage toen vertelde ik de monteur dat als ik een andere uitlaat wil of hij hem kon monteren toen zei hij dat die dezelfde auto als mij had en die heeft ze pot erafgeslepen en een rechte buis teruggelast ipv die pot hij zei dat dit beter was omdat ik niet te veel herrie wil hebben maar weet iemand of dit wat is
Tim
Car: E36 M3

Niet een heel erg duidelijk verhaal maar het zal erop neer komen dat hij ergens een demper weg zou halen.

Effect is dan meer geluid. Maar dat hij dan zegt dat het beter is vind ik een apart verhaal...
Steven
Car: M536

Of de katalysator wordt overbrugd...
cabriolet
Contacteer:

nou kijk dan slijpt hij de einddemper (POT) eraf net achter de pot en daar last die dan een rechte pijp voor terug dus ipv een achterdemper (POT) heb ik daalijk gewoon een rechte pijp met een eind sier stuk

maar mijn vraag is weet iemand hier de voordelen en nadelen van

alvast bedankt
puddinkie

geen nut :)

de kat er tussen weg heeft meer nut.
en als je dan alle dempers er tussen weg sloopt heeft het meer nut

als je van voor tot achter een pijp hebt zonder dempers er tussen heb je een snellere stroom van lucht dus je motor ademt makkelijker maar stoot daarin tegen meer co2 uit en maakt meer lawaai.

maar alleen je achterdemper er tussen weg heeft geen zin.
~thijs~
Contacteer:

Ik heb bij mijn golf nu een open pijp vanaf de spagetti tot de achterdemper (POT) :wink: omdat daar geen Kat meer tussen zit win je wel wat. Een helemaal open pijp kan er ook voor zorgen dat je te weinig tegendruk hebt waardoor je weer vermogen kan gaan verliezen
cabriolet
Contacteer:

het gaat mij alleen voor een beetje meer geluid hoeft niet onwijs te brullen en vermogen maakt ook niet zo uit

wil me kat er wel tussen laten ivm apk enz

en ten 2e een maatje van mij had een katvanger en se tussen demper verwijderd maar dat maakte een pokkelawaai dat wil ik niet
Robke
Car: Lexus IS250

Dan moet je ook je einddemper er niet onderuit halen.
puddinkie

hooguit je midden demper ;) of een andere POT er onder
cabriolet
Contacteer:

ja ok maar omdat mij dit werd aangeraden vroeg ik me het af wat dit deed
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

puddinkie schreef:als je van voor tot achter een pijp hebt zonder dempers er tussen heb je een snellere stroom van lucht dus je motor ademt makkelijker maar stoot daarin tegen meer co2 uit en maakt meer lawaai.
Nou, dat niet hoor.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
cabriolet
Contacteer:

dus als ik me middendemper vervang voor een rechte pijp en me eind demper ook vervang voor een pijp is dit geen goed idee
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Is een projecttopic een idee? Nu zijn er 5 nieuwe topics, over 1 auto.

Je kan je dempers vervangen door rechte pijpen. Levert wel 'een beetje' herrie op.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Plaats reactie