uitlaat rechte pijp
me wagen stond voor uitlijnen bij een garage toen vertelde ik de monteur dat als ik een andere uitlaat wil of hij hem kon monteren toen zei hij dat die dezelfde auto als mij had en die heeft ze pot erafgeslepen en een rechte buis teruggelast ipv die pot hij zei dat dit beter was omdat ik niet te veel herrie wil hebben maar weet iemand of dit wat is
nou kijk dan slijpt hij de einddemper (POT) eraf net achter de pot en daar last die dan een rechte pijp voor terug dus ipv een achterdemper (POT) heb ik daalijk gewoon een rechte pijp met een eind sier stuk
maar mijn vraag is weet iemand hier de voordelen en nadelen van
alvast bedankt
maar mijn vraag is weet iemand hier de voordelen en nadelen van
alvast bedankt
geen nut
de kat er tussen weg heeft meer nut.
en als je dan alle dempers er tussen weg sloopt heeft het meer nut
als je van voor tot achter een pijp hebt zonder dempers er tussen heb je een snellere stroom van lucht dus je motor ademt makkelijker maar stoot daarin tegen meer co2 uit en maakt meer lawaai.
maar alleen je achterdemper er tussen weg heeft geen zin.

de kat er tussen weg heeft meer nut.
en als je dan alle dempers er tussen weg sloopt heeft het meer nut
als je van voor tot achter een pijp hebt zonder dempers er tussen heb je een snellere stroom van lucht dus je motor ademt makkelijker maar stoot daarin tegen meer co2 uit en maakt meer lawaai.
maar alleen je achterdemper er tussen weg heeft geen zin.
Ik heb bij mijn golf nu een open pijp vanaf de spagetti tot de achterdemper (POT)
omdat daar geen Kat meer tussen zit win je wel wat. Een helemaal open pijp kan er ook voor zorgen dat je te weinig tegendruk hebt waardoor je weer vermogen kan gaan verliezen
het gaat mij alleen voor een beetje meer geluid hoeft niet onwijs te brullen en vermogen maakt ook niet zo uit
wil me kat er wel tussen laten ivm apk enz
en ten 2e een maatje van mij had een katvanger en se tussen demper verwijderd maar dat maakte een pokkelawaai dat wil ik niet
wil me kat er wel tussen laten ivm apk enz
en ten 2e een maatje van mij had een katvanger en se tussen demper verwijderd maar dat maakte een pokkelawaai dat wil ik niet
ja ok maar omdat mij dit werd aangeraden vroeg ik me het af wat dit deed
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Nou, dat niet hoor.puddinkie schreef:als je van voor tot achter een pijp hebt zonder dempers er tussen heb je een snellere stroom van lucht dus je motor ademt makkelijker maar stoot daarin tegen meer co2 uit en maakt meer lawaai.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
dus als ik me middendemper vervang voor een rechte pijp en me eind demper ook vervang voor een pijp is dit geen goed idee
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Is een projecttopic een idee? Nu zijn er 5 nieuwe topics, over 1 auto.
Je kan je dempers vervangen door rechte pijpen. Levert wel 'een beetje' herrie op.
Je kan je dempers vervangen door rechte pijpen. Levert wel 'een beetje' herrie op.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)