brandstof syteem 5 gtt

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
DD

mensen,

ik ben op mijn ford motor een turbo aan het knutselen :D en gebruik daarbij de delen van een 5 gtt. Nu ben ik bij het brandstof systeem beland en nu komen de vragen.
Ik heb reeds de brandstof druk regelaar en de carb, een externe benzinepomp is niet zo'n probleem maar het aansluiten van het geheel.

Vanaf de tank loopt er een leiding naar een filter, dan naar de electrische benzinepomp. Vanaf de benzine pomp naar de brandstofdruk regelaar. Vanaf de brandstof druk regelaar gaat er een slang naar de carb en eentje retour naar de tank volgens mij.

Zit er op de carb zelf ook nog een retour leiding of gooit die de benzine er gewoon uit via een overloop?

En hoe schakelt de benzine pomp op een renault 5 gtt? op het moment dat je de auto op contact zet gaat de pomp dan continu draaien of schakelt een relais pas op het moment dat de motor echt draait. Zo ja hoe "weet" het relais dat het moet schakelen.
Het lijkt me wel veiliger om de benzine pomp uit te schakelen als de motor niet loopt (afslaan ongeluk etc etc).
Wie kan het me duidelijk uitleggen.
-PAZ-
Über-Spammer

Op de carb zit een overloop.

Hoe het relais exact word aangestuurt zou ik niet zo durven zeggen
R5GTT. Drive it like you stole it
Menno

Op de carb zit idd een overloopje, geen echte retour.

Er zit een veiligheidsrelais dat de pomp aanstuurt. Deze krijgt een signaal vanaf de ontsteking, zodat ie alleen schakelt als de motor draait. Je kan hier ook gewoon een std relais van een ouderwetsche lpg installatie voor gebruiken.
rev it like a rental
DD

thanx,

dan moet ik maar even opzoek naar een manier om de pomp te onderbreken. mijn fordje heeft nog een mechanische onsteking. het volgende project is ombouwen naar electronisch via megajolt. :D
Giovanni

Ik heb hier ook een vraagje over.
Namelijk sinds ik nu phase 1 rij heb ik opgemerkt dat bij het contact overdraaien in de acc stand niets meer gebeurt.
Bij m'n vorige PH2 hoorde je dan de pomp een 2 tal seconden draaien.
Is dit een normale zaak of moet ik toch naar een probleem zoeken?
Ik heb onlangs een ander origineel relais erin gepleurt maar nog steeds niets.
Abel
Über-Spammer

Als je gewoon kunt starten en en rijden is er niets aan de hand lijkt me.

Maar ik heb zelf geen fase 1 ervaring, maar uit mijn hoofd is er elektrisch geen verschil en zou je de pomp ff moeten horen. contact is bzzzzzzzt en dat duurt echt geen 2 seconden.
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

Menno schreef:Op de carb zit idd een overloopje, geen echte retour.

Er zit een veiligheidsrelais dat de pomp aanstuurt. Deze krijgt een signaal vanaf de ontsteking, zodat ie alleen schakelt als de motor draait. Je kan hier ook gewoon een std relais van een ouderwetsche lpg installatie voor gebruiken.
Dus als ik het goed begrijp is dat als je geen spanning op je ontsteking hebt, je ook geen spanning naar de pomp hebt?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Giovanni

Voor de electra kenners onder jullie 8)

Is er iemand die z'n lampje van het reserve ook niet aangaat?
Het lampje werkt hoor, maar ik zag dat in de stekkerblok (midden)
Op die plaats geen kabel aangesloten is (wat normaal een oranje moet zijn)
Dus heb ik eentje aangesloten maar waar mag die heen?
Naar der zender in de tank of nog een kleine halve meter verder bij het relais van de overhevelpomp?
Volgens mij moet er toch ergens een aansluiting zitten?
En i.v.m. die ontbrekende kabel, ik heb al zitten denken dat 1 van de vorige eigenaars er een kabelboom van een TL of zo heeft ingepleurd.
Heb al wat meerdere dingen moeten re-routen :discrunt:
Plaats reactie