zit sinds gister avond met het probleem dat me auto ineens op 3 poten liep.. bougiekabels, rotor, en verdeler vervangen, bougies verwisseld..
loopt nou wel weer op 4 poten maar tikt al onderin toeren..
vanaf 1500-2500 hoor je em keihard tikken daarna hoor je em ff niet meer en vanaf 4500-6000 toeren hoor je em minder hard tikken..
het tikt keihard, hoor hem haast boven de uitlaat uit, vooral laag in toeren..
wat kan er allemaal stuk zijn?? ik vermoed een lager of kantelende zuiger..
blok is trouwens gechipt door menno met begrenser op 8000rpm en er word wel eens net niet in de begrenser gereden...
tik in motor R19 16v
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik ga met Bart mee.. ik zet in op een verrot drijfstanglager..
heb zonet ff met stationair draaiende motor geluisterd, dan hoor ik niks, ook niet als ik heb snel of langzaam op toeren jaag...
kan het zijn dat er iets met de aandrijving mis is.. want het getik is voornamelijk bij het vol op het gas bij laag toeren.. en hij loopt nog steeds op 3 poten...
kan het zijn dat er iets met de aandrijving mis is.. want het getik is voornamelijk bij het vol op het gas bij laag toeren.. en hij loopt nog steeds op 3 poten...
Een gaar drijfstang lager zou je normaal gezien ook gewoon horen als de auto draait en niet rijd. Dus zou in dit geval best zo kunnen zijn dat er heel iets anders aan de hand is omdat je het alleen maar hoort tijdens het rijden
R5GTT. Drive it like you stole it
Krukaslager bij vol op t gas, bij deellast drijfstanglager.
In ieder geval lukt het wel met de motor er nog in, dus haal die carterpan er maar onderuit en kijk de boel na.
In ieder geval lukt het wel met de motor er nog in, dus haal die carterpan er maar onderuit en kijk de boel na.
zit met het volgende probleem... carterpan wil er niet af... hij blijft hangen op die 3 onderste bouten van de versnellingsbak en heb te weinig ruimte om het blok naar boven te duwen..
heeft iemand nog een handige tip om de carterpan eraf te krijgen?? of moet ik wel de motor liften?
heeft iemand nog een handige tip om de carterpan eraf te krijgen?? of moet ik wel de motor liften?
De bouten moet je er gewoon uit kunnen krijgen. Heb dat al meerdere malen probleemloos gedaan met ingebouwde motor.
De motor hoef je pas op te takelen als je de carterpan zelf eronder vandaag wilt halan (als hij al los is), omdat je anders niet genoeg ruimte hebt. Enkel de motorsteun rechts-voor losmaken van het subframe is dan voldoende. De moer van de baksteun links-voor moet je losdraaien, maar net niet eraf. Dan moet het precies lukken als je de motor omhoog takelt aan het takeloog rechts-achter.
De motor hoef je pas op te takelen als je de carterpan zelf eronder vandaag wilt halan (als hij al los is), omdat je anders niet genoeg ruimte hebt. Enkel de motorsteun rechts-voor losmaken van het subframe is dan voldoende. De moer van de baksteun links-voor moet je losdraaien, maar net niet eraf. Dan moet het precies lukken als je de motor omhoog takelt aan het takeloog rechts-achter.
Indien je lagers versleten zijn heb ik evt nog een 16v blok te koop met maar 130.000km en net nieuwe distributie riem en rollen. Als je interesse hebt moet je maar een pm sturen
ben ff langs de garage gereden.. daar vermoeden ze dat cil 1 en 2 slechte compressie hebben, aangezien ze toen ze de bougiekabels eraf trokken weinig verschil in toeren was.. bij cil 3 en 4 kon je het duidelijk horen dat de motor in toeren zakte.. wss is het getik dan een paar kromme kleppen die tegen de zuigers aan rammellen... zal eerst es de compressie meten..
@ -paz-, ik heb je al eens naar dat motorblok gevraagt en vond em te duur..
als de motor wel kromme kleppen heeft dan maak ik me gtt klaar, die staat ook al jaartje in de tuin en is op een klein stukje laswerk en uitlaat terug hangen ook klaar voor apk.. dan zie ik wel of ik de 19 klaarmaak of dak em naar de sloop breng..
als de motor wel kromme kleppen heeft dan maak ik me gtt klaar, die staat ook al jaartje in de tuin en is op een klein stukje laswerk en uitlaat terug hangen ook klaar voor apk.. dan zie ik wel of ik de 19 klaarmaak of dak em naar de sloop breng..
zal wel een dieselkaartje inzitten 

volgens de monteur moest hij richting de 40 gaan dan was het goed...
weet er verder ook niks vanaf... weet wel dak de 19 aan de kant heb gezet en de gtt vrijdag maar voor de apk laat gaan..
ik kijk wel een keer weer als ik tijd heb naar de 19, dan draai ik de kop er wel af..
topic kan wat mij betreft wel op slot..
weet er verder ook niks vanaf... weet wel dak de 19 aan de kant heb gezet en de gtt vrijdag maar voor de apk laat gaan..
ik kijk wel een keer weer als ik tijd heb naar de 19, dan draai ik de kop er wel af..
topic kan wat mij betreft wel op slot..
Ik gok je koppakking of scheurtje in kop. Kromme kleppen heb je alleen als je distributie verspringt.
-
- Moderator
- Car: MB
dan moet je hem opschuren 
Wat is nou weer een ruwe bak? Lekker vaag. Hij zal de 1 of de achteruit wel niet lekker in hebben kunnen leggen. Een proefrit maken is meestal namelijk niet nodig voor een apktje.

Wat is nou weer een ruwe bak? Lekker vaag. Hij zal de 1 of de achteruit wel niet lekker in hebben kunnen leggen. Een proefrit maken is meestal namelijk niet nodig voor een apktje.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ja.anco schreef:jah oke, maar is er dan ook een verklaring voor het getik bij vollast? en stationair niet!
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zal wel het druklager zijn.Tim_Coupe schreef:De bak joelt/fluit bedoel je?
Project: GTT Blue Sport
Vraag maar eens prijs op voor een revisie motoranco schreef:

Druklager zou je altijd moeten horen, en weg gaan als je de koppeling intrapt. Kan ook heel goed dat er een lager in de bak gaar is en dat een bijgeluid veroorzaaktanco schreef:jah idd, klinkt beetje als een wiellager, maar dan pas vanaf 85 km/hTim_Coupe schreef:De bak joelt/fluit bedoel je?
Hey Anco.
Dat heb je snel voor elkaar,toch niet koud in de software van Menno gezeten hè?
Compressie is nog gemeten voor de auto werd verkocht,
alle 4 tussen de 12.5 en 13.5 bar.
Ben benieuwd wat de oorzaak is.
Dat heb je snel voor elkaar,toch niet koud in de software van Menno gezeten hè?
Compressie is nog gemeten voor de auto werd verkocht,
alle 4 tussen de 12.5 en 13.5 bar.
Ben benieuwd wat de oorzaak is.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77