Verbruik koelvloeistof

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Marsjel

Hoi,

het valt mij op dat mijn Clio 1.2 (Clio 1 ph2 Mexx) uit 11-1996 de laatste tijd niet meer zo goed koelt, nu keek ik laatst en stond mijn koelvloeistofpeil onder het min... ik snel naar garage gegaan en bij laten vullen (omdat het warme motor is tot max) alleen nu kwam ik vanmiddag thuis, dus ik weer controleren met warme motor (zelfde afstand gereden als gisteren) maar nu is het vatje nog maar tussen het min/max gevuld.

Waar kan dit aan liggen? motorisch merk ik er verder niets van dus hij rijdt zoals normaal..
pierre

ergens een klein lekje
cinqidriver

metalen waterbuis naar de waterpomp een beetje roestig.

komt meer voor er is hier volgens mij nog een lopende topic voor. daar kun je denk ik nog wel wat info vinden.
Marsjel

cinqidriver schreef:metalen waterbuis naar de waterpomp een beetje roestig.

komt meer voor er is hier volgens mij nog een lopende topic voor. daar kun je denk ik nog wel wat info vinden.
Ja had al wat gezocht ( je bedoeld http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=26155) den ik.. maar bij mij lekt er daar niets voor zover ik het kan zien..
cinqidriver

Marsjel schreef:
cinqidriver schreef:metalen waterbuis naar de waterpomp een beetje roestig.

Ja had al wat gezocht ( je bedoeld http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=26155) den ik.. maar bij mij lekt er daar niets voor zover ik het kan zien..
ja die bedoelde ik ja, maar kon ik niet zo snel vinden, heb het nogal druk op het moment.

alos je echt nergens water kunt vinden, dan wordt het lastig om het probleem te vinden.

geen schuim of olie sporen in je koelvloeistof
geen mayonese in je olie

kijk hier maar eens naar,
Marsjel

hey, nee nergens iets raar, gewoon mooie roze/rode kleur van vloeistof en de slangen zijn ook overal even zacht dus lijkt ook niet op verstopping of zo.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Enige manier is dan om het systeem even af te laten persen bij een dealer/garage. Misschien dat ze dan toch wat kunnen vinden. Het gaat toch met een redelijke hoeveelheid eruit als ik het zo begrijp...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
cinqidriver

MartijnG schreef:Enige manier is dan om het systeem even af te laten persen bij een dealer/garage. Misschien dat ze dan toch wat kunnen vinden. Het gaat toch met een redelijke hoeveelheid eruit als ik het zo begrijp...
lijkt mij ook de beste optie al ik dit zo lees ja.
renecliorsi

ik hed hetzelfde. blok op druk laten brengen. ik had een klein gaatje in de radiateur. dan lekt ie alleen als er druk op staat waardoor je niks onder de auto kunt vinden als tie stilstaat.
cinqidriver

dat moet je wel kunnen zien aan watervlekken in de radiateur dacht ik zo.
renecliorsi

cinqidriver schreef:dat moet je wel kunnen zien aan watervlekken in de radiateur dacht ik zo.
das waar :)
cinqidriver

renecliorsi schreef:
cinqidriver schreef:dat moet je wel kunnen zien aan watervlekken in de radiateur dacht ik zo.
bedenk me ineens dat een kachelradiateur dit ook kan veroorzaken, maar dan moet het kunnen ruiken in de auto.
Dnns

Lekke koppakking.
renecliorsi

cinqidriver schreef:
renecliorsi schreef:
bedenk me ineens dat een kachelradiateur dit ook kan veroorzaken, maar dan moet het kunnen ruiken in de auto.
en dan moet volgens mij de bekleding ook nat zijn bij het voeteneind.
Plaats reactie