R.I.(rusty)P's.

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Dat was het dan...


De meesten van jullie weten wel dat hij al een tijd ziek was.
Bij de aanschaf, precies 6 jaar geleden, werd de ziekte al geconstateerd.
Elk jaar vertelden de APK-artsen mij dat hij niet lang meer te gaan had.
Maar ik wilde er gewoonweg niet aan geloven.
Mede dankzij mijn grenzeloze liefde hield hij het jaar na jaar tegen alle verwachtingen in toch weer uit. Dankzij een aantal operaties zag hij er zowaar weer redelijk goed uit. Even leek het er zelfs op dat de ziekte misschien onder controle was. Zelfs een traumatisch ongeluk in het zuiden van Frankrijk kwam hij te boven. Met aanzienlijke brandwonden heb ik hem, met de hulp van een zeer bijzonder iemand..., uit frankrijk opgehaald om hem hier in NL te behandelen aan zijn verwondingen. En met succes!
Ik gaf mezelf alweer hoop op een mooie toekomst....

Maar ik ben ook niet blind.
Ik zag ook wel dat hij steeds verder achteruit ging. Dat de ziekte hem meer en meer consumeerde. Ik zag hem voor mijn ogen kapot gaan aan de ziekte. Hij hield zich sterk. Maar ik zag dat de ziekte zich steeds meer uitbreide.
Ook tijdens de jaarlijkse controles bleek dat de ziekte zich dramatisch had verspreid over zijn body.
Vooral vorig jaar bleek het virus in grote mate om zich heen gegrepen te hebben.
Ik zag ook dat hij zich schaamde voor zijn uiterlijk. Hij baalde van die lelijke plekken en vloekte telkens wanneer er weer een gat ontstond.
Als ik eerlijk ben schaamde ik mij er eigenlijk ook voor...
Telkens als ik bij hem was kon ik mijn ogen vaak niet van zijn bruine vlekken afhouden. Walgelijk vond ik ze eruit zien!
Ook wasde ik hem steeds minder. Om maar niet teveel met de vieze plekken geconfronteerd te worden. Ik kon het gewoon niet aanzien. Dacht dat het wel goed was dat de viezigheid zijn ziekte een beetje aan het oog onttrok...

Afgelopen maandag was het weer tijd voor de jaarlijkse controle.
Met een raar soort voorgevoel waarbij mn darmen knopen leken te maken liet ik hem daar achter.
Ik gaf hem nog even een aai en sprak wat opbeurende en motiverende woorden. Maar ik wist zelf al dat het niet waar was wat ik hem vertelde...
Ik wilde hem niets laten merken denk ik.
Niets laten merken van de angst die ik had dat dit misschien wel eens de laatste controle was die we samen zouden meemaken...

En inderdaad.
Mijn angsten werden werkelijkheid toen ik later de APK-arts aan de lijn had.
"Gaat u maar even zitten" vertelde de arts mij letterlijk.
"Ik heb slecht nieuws voor u".

Ik wist hoe laat t was.
De ziekte was nu in zo'n ver stadium dat behandeling de moeite niet meer waard is. De kosten zouden aanzienlijk zijn en het was dan altijd nog maar de vraag of het virus volledig onder controle zou zijn. Kans op terugkeer van de ziekte was vrij groot.
Ik heb toen besloten dat het genoeg was geweest.
Hij was immers al 20. Zes jaar daarvan heb ik met volle teugen van hem kunnen genieten. Die herinneringen zal ik altijd blijven koesteren.
Het was tijd om hem te laten gaan.
De artsen leefden met mij mee. Ze voelden de liefde die ik voor hem had en begrepen erg goed hoe het was om op deze manier je liefde te verliezen. Al vele voor hem hadden ze op deze manier zien sterven.

Al met al een zwarte dag uit mijn leven.

Rest In (rusty) Pieces: TS-57-ND | 1988 - 2008


http://picasaweb.google.nl/Glurie/GTT/p ... 5780581586

de gtt in betere tijden...
:sad:



Betekent natuurlijk niet dat mijn liefde voor de GTT mee sterft!
Dit is niet het einde van mijn gtt-avonturen.
Ik ga even hard nadenken over alle mogelijkheden.
Buiten de roest was het bakkie namenlijk prima door de APK gekomen.
Mn eerste idee is dan ook om een (zo roestvrij mogelijke) GTT (carros) te vinden. En dan alles overzetten.
We zullen zien.
Als er sprake is van een project dan horen jullie dat natuurlijk.

Mensen bedankt voor alle hulp, tijd en moeite die een aantal van jullie in deze auto hebben gestoken.

Mogelijkheden om afscheid te nemen zijn er natuurlijk.
Hij staat nu nog opgebaard in Rotterdam.
Graag even op afspraak.
:wink:

Groet, Krijn.
Laatst gewijzigd door spir@l op di 4 aug 2009 19:50, 12 keer totaal gewijzigd.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jammer zo, zo op foto lijkt het anders nog wel een heel strak ding..

Maargoed, er is nog steeds niemand die geloofd dat er nog zeker 30 uur laswerk aan mijn R19 16V zit terwijl die 3.5 jaar heeft staan glimmen voor de deur.. Is ie al af ? Nee.. nog steeds niet :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Krijijijijijijn!
Sow zeg pas nog eens aan jouw en je fles cola gedacht :lol:
En je stuur :lol:

Naja, GT's genoeg ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

:worship: Prachtige overlijdens advertentie :wink: Sterkte met het verlies van je GTT (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mijn condoleances Krijn (U)

Hopelijk snel een andere GT ergens vandaan toveren en weer verder met de avonturen (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Gecondoleerd met dit zware verlies...
Cleaned Style
Projecttopic
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat verhaal met dat stuur was echt lachen gieren brullen idd! :lol:

gecondoleerd met je bakkie ...
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Maar d'r zit nu toch een superstuurtje in toch? :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ey Krijn,

Ik ben al een aantal keer langs gereden (in een gele Clio III RS) om wat foto's van je GT te maken.... :wink:

Zonde dat ie te ver heen is...., blijft ie staan voor de deur waar ik hem op de foto gezet heb...?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

En met kerst in de tram ..toen zagen we hem ook staan buiten op de straat
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Klopt ja.... :lol:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bedankt voor alle reacties jongens.

Moet zeggen dat ik er niet zo verschrikkelijk treurig over ben.
Het zat er gewoon dik aan te komen.
En er zijn nog genoeg mogelijkheden om over een tijdje weer lekker gtt te rijden.

Hij staat nu nog even waar die staat. (Randweg voor de spotters...)
Maar ik wil hem eigenlijk zsm schorsen. Dan moet hij ergens gestald worden.
Weet ook niet of dit het beste moment is om hem op de gevoelige plaat vast te leggen; smerig, verroest en wachtend totdat ik de stekker eruit trek...maar goed... :foto:

Denk dat dit mn grootste probleem is/wordt.
Een plek vinden waar ik deze kan stallen en waar ik kan werken aan de opbouw van een andere. (met brug dus!)
pffff....
Ken wel iemand. maar ja. het gaat hier niet om een projectje van een paar weken.
Dit gaat me echt wel iets van een jaartje kosten denk ik.
lastig.

Mocht er nou iemand zijn die een mooie plek kent...
Het liefst natuuuuuuuurlijk voor niet al te veel poen. :)


Eigenlijk erg zuur. Is die auto technisch net helemaal een beetje in orde (mooi nieuw stuurtje! :wink: ).
Is het onderdeel dat al die techniek bij elkaar houdt naar de klote!

Hopelijk zien jullie snel een topic in een ander gedeelte van dit forum...


Groet, krijn.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

mijn oprechte deelneming
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Krijn, een opknapcarroserie met bekend verleden?
Zie RTC markt, de parelmoere van Rob ... Moet wel bekende zijn :p Die is helemaal bloot, dus hij verhult niets meer ;)

[img]http://i13.photobucket.com/albums/a293/GT5/Ril.jpg[/img]

Roest daar is nu zeer goed te overzien! Kas is al helemaal leeg en het viel reuze mee. Paar puntjes laten doen, spuiten en dan alles van de jouwe omzetten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

*snik*
Net het karretje geschorst...
Toch naar om de stekker uit een auto te trekken die nog ZO lekker rijdt.
Maar goed.

Carroserrien zijn er gelukkig nog te vinden.
Dus daar mag het niet op stuk lopen.
Probleem blijft een goede werkplek te vinden.
Heb nog een goeie optie staan maar moet daar nog wat belletjes voor maken.

Het hele project valt of staat met het vinden van een degelijke ruimte.

Ik hou jullie op de hoogte.

groet, krijn.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

eej krijn, lachen dat je er nog steeds mee reed! altijd zonde om m weg te brengen, maar je gaat er wel mee verder dus?

of ga je de overstap maken naar de VAG? ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Gecondoleerd, en sterkte met het (ver)werken.

ben ook weer zeer benieuwd wat de dokter mij over een paar weken gaat vertellen....
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Pffff....wat vliegt de tijd toch... :(

Wegens een hoop andere shit en een studie die effe zeer veel van me heeft geeist ben ik simpelweg nergens aan toe gekomen en heb ik meerdere malen achter het net gevist. (gtt kassen die al verkocht waren...)

Ben nu dus weer (nogsteeds) opzoek naar een geschikte (zo roestvrij mogelijke) gtt carrosserie.
Heb het internet effe af lopen speuren maar vind op dit moment bar weinig gtt spul in de verkoop. Ook de RTC markt ziet er akelig leeg uit.
Heerst er dan echt een "gtt winter-schaarste" op dit moment???!

Nu kwamen er de vorige keer een aantal verwijzingen naar mensen met gtt's die misschien geschikt waren.
Mijn vraag is dan ook:

IS ER NOG ERGENS EEN GTT (CARROSSERIE) TE KOOP?!?!?

Een kale is prima.
Eentje met motorschade is uitstekend.
Eentje zonder wielen/assen/interieur/whatever is super.

Als IEMAND iets weet please let me know.
Wil nu wel echt heel erg graag mn gtt weer op het goeie pad krijgen.

Groet, krijn.
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 24 nov 2008 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik zal je wederom op weg helpen.

Bekijk onderstaande link voor een Bleu Sport, of neem contact op met Florus.

http://www.5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=55 ... 09a527885b
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Chris je bent, zoals vele malen, een held.

Deze had ik inderdaad gezien.
Maar de term "zit wel een hoop werk aan" schrikt mij enigzins af gezien het feit dat mn eigen gtt al een grote hoop werk nodig heeft.

MAar ik zal m es contacten over hoe en wat.

thanks chris.
Tjabel
Berichten: 820
Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
Car: Alpine/5gtt/16v
Locatie: Oudewater
Contacteer:

staat al een hele tijd een ph2 op marktplaats zonder foto.
Iemand uit Huizen
Hij vraagt er 975,- voor. Is dat wat?
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Tjabel,
Daar heb ik op gereageerd.
Maar 975E is best veel aangezien ik er waarschijnlijk een hele hoop onderdelen niet van ga gebruiken.
en ja...helaas is geld bij mij altijd een issue.

toch bedankt voor de tip.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Bied 500, wie weet mag je m op komen halen! :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Onderdelen verkopen haal je ook nog wel wat mee terug + spareparts zijn ook handig.
Anders zou ik gewoon een normale 5 zoeken en die ombouwen inclusief veerpootje.

De zoektocht is gewoon geen doen zo...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

een r5 kas kan ook en die zijn tot 93 geleverd in nl en zijn als het goed is ook beter tegen roest beschermd. en daar is vast ook wel een zwarte van te vinden. die scirts krijg je er echt wel op hoor Krijn
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

MOet je alleen ff de achterste wielkasten uitslijpen aangezien die recht lopen ipv rond bij een GTT.

En indd zijn deze een stuk roestvrijer dan een gemiddelde GT....ik kan het weten :~ :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nou de supercampus van mn vriendin wou anders wel roesten op een paar plekken, maar idd toch minder ernstig als de gemiddelde gt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ik zou ZEKER voor een normale 5 kas gaan. Is waarschijnlijk de beste optie (minste roest) en de goedkoopste.
Een goede GTT kas kost gewoon serieus knaken. Dr zijn er hier wel meer die een harde GTT kas zoeken...
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik heb der nog 1, staat al 6 jaar binnen :D
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

-jo- schreef:ik heb der nog 1, staat al 6 jaar binnen :D
als of ze 6 jaar geleden nog niet krokant waren :~
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

je mag em komen keuren :) 86.000 km gelopen en dan weggezet.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

hm.

Heb daar al veel langer over na zitten denken om een normale 5 te pakken. Maar ik weet nogsteeds niet helemaal hoe dat in zn werk gaat.
Want dan staat er toch op de papieren dat het een 5(weetikwat) is en geen 5GTT. Levert dat nog problemen op bij keuringen of dergellijke???
Of is dat geen issue aangezien ze verder goed overeen komen (cilinders/gewicht/etc.)

En zijn er (buiten de achterste wielkasten???) echt geen aanpassingen gedaan om er een gtt van te maken???
Rare fransen. :)

Maar goed, ik kijk en vraag nog heel effe rond en dan geef ik t op en ga ik wel opzoek naar een zo jong en strak mogelijk wijffie ...ehhh... vijffie. :D

Op de een of andere manier is het ook een beetje een gevoelsmatige kwestie dat het dan "niet echt een GTT is" ofzo.

Maar het zij zo.

Alweer bedankt voor de adviezen en reacties.


Groet, Krijn.



PS) Jo, wat voor één heb je staan dan???
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

een witte gtt, waarvan het interieur al volledig gesloopt is en de motor er al deels uit is. Bedoeling was helemaal opnieuw spuiten (binnen/buiten) maar kom er echt niet aan toe.

Alles wat ik heb van de gt staat te koop (en das wel een berg)

http://www.renaultclubbelgie.be/modules ... pic&t=2596
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

tja...
erg mooi natuurlijk.
Maar die vrachtwagen aan onderdelen kan ik er echt niet bij gebruiken.
Zie ook al dat je zegt niks los te verkopen.
Maakt het wel een lastig verhaal zo...

2750euro voor een stapel onderdelen waar ik er uiteindelijk misschien maar 1 van gebruik....

Ik kan je niet overhalen???
met een extra kratje Jupiler.... :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Verder nog "Do's and Dont's" wat betreft 'gewone 5jes'??

Een aantal van die 5ies hebben van die plastic troep op de zijkanten.
Lijkt mij weer niet handig. Ook ivm verborgen roest.
Verder natuurlijk leeftijd en km's.
En dakramen ben ik ook geen fan van...
Maar daarnaast nog zaken die van belang kunnen zijn?
Plaats reactie