Turbo Tinus schreef:
Ik zal MartijnG eens vragen wat zijn ervaringen zijn met TT.
Maar de gtturbo-online zijn zeker ook nog wel een optie.
Ik rij met de Turbo Technics Stage 3 Hybrid S157 (
http://www.turbotechnics.com/docs/catalogue.pdf)
Turbo bevalt prima, lichtelijk aan de grote kant voor een 5je, zeker als je 'maar' 150 pk wilt. Ik denk dat je dan beter wegkomt met de Stage 2 Hybrid.
Ik draaide laatst op de bank in Goes 153,5pk/232Nm
aan de wielen. Dat is ook met een 285 Piper nokkenas (incl. sterkere klepveren), FMIC op ongeveer 1 bar onder de gasklep.
Ligt maar net aan waar je de vermogens-/koppelcurve op uit wil leggen. Ik merk dat je met de Stage 3 Hybrid wel aardig op toeren moet blijven om gang te houden. Met een Stage 2 zul je qua driveablity beter uitkomen denk ik als je gaat voor 150pk.
Qua pasvorm...sja, alle originele koel-/olieslangen passen gewoon. Luchtfilter slang heb ik sowieso niet standaard en 2,5" downpipe is ook custom. Ik zie dat jij ook een 2,5" downpipe hebt dus waarschijnlijk gebruik jij de originele triangel steun van de downpipe ook niet meer. De uitlaatflens is in elk geval gewoon gelijk aan origineel, dus dat past gewoon. Uittrede naar intercooler scheelt misschien een centimetertje vanwege een groter compressorhuis dan standaard, maar niks onoverkomelijk.
Let er bij CGB op dat je 60 pond extra betaalt als je geen oude turbo retour stuurt. Daarnaast is de turbo van GTTurbo-Online hierboven een ball bearing, de Turbo Technics is een ouderwetse journal bearing. Dat verklaart ook deels het prijsverschil natuurlijk.