ACT: 5 GT Turbo
nja het is geen origi turbo
was sowieso van plan om na het verwijderen van de ring het huis en de rest op te spannen, dan met een kunststof hamer te tikken en daarna opgespand en wel uit elkaar draaien...
zo denk ik dat het risico het kleinst is om de schoepen te raken
was sowieso van plan om na het verwijderen van de ring het huis en de rest op te spannen, dan met een kunststof hamer te tikken en daarna opgespand en wel uit elkaar draaien...
zo denk ik dat het risico het kleinst is om de schoepen te raken
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nouja, zo nou komt het ook weer niet. Maar niet als een dolle de twee delen uit elkaar snukken. Gewoon de turbinezijde ff inklemmen en het compressorhuis er voorzichtig omhoog aftrekken...tis niet dat de schoepen er meteen af vallen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
liever het zekere voor het onzekere, weet dat het niet zo nauw komt maar mocht er op de 1 of andere manier ook maar enig(0,0001) onbalans in komen slijt de turbo toch harder
blijf een gierige hollander he
blijf een gierige hollander he
Ik dacht een nieuwe Renault 5 Turbo te hebben gevonden voor het register, maar het blijkt een Renault 5 GTL op kenteken te zijn: NY-82-LL
Zag hem toevallig staan bij een autohandelaar in noordwijkerhout, prijs stond er helaas niet op. Het is een lichtblauwe met bodykit, rolkooi, kuipstoelen en wellicht nog meer ongein... Bekende hier?
Zag hem toevallig staan bij een autohandelaar in noordwijkerhout, prijs stond er helaas niet op. Het is een lichtblauwe met bodykit, rolkooi, kuipstoelen en wellicht nog meer ongein... Bekende hier?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ff brainstormen;
Bij het begin beginnen;
Tijdje terug proberen de GT te starten, accu leeg. Andere 5 ernaast gezet om op te starten met startkabels. Aangesloten en de fan van de GT begon spontaan te draaien en trok zoveel 'stroom' dat de andere 5 bijna uitviel (zakte in elk geval ver in toeren). Prima, GT toch aan de praat gekregen, maar elke keer bleef de fan draaien met motor uit, ook als ie koud is. Dus elke keer accupool los gehaald.
Tijdje geleden stond de auto tijdje stationair te draaien terwijl ik ernaast stond. Zakt ineens weg in toeren...blijkt ie oververhit te zijn. Snel uitgezet, kap open...koelvloeistof spoot ui één van de ontluchtingsschoeven vlak bij de thermostaat (welke overigens afgebroken is maar niet lek, af en toe hangt er een druppel aan).
Af laten koelen, naar huis gereden en weggezet. Fan ging nu wel uit wanneer de motor uit werd gezet. Kom ik een tijdje later terug bij de GT staat de fan weer vrolijk te draaien. Accupool dus weer losgehaald.
Vandaag weer aangeslingerd, accupool erop, fan begint meteen weer te draaien (overigens langzaam, niet zoals ie hoort te doen als de fan écht aanslaat). Stukkie rijden, ff kijken of de fan aanslaat bij warme motor. Metertje stond net in het laatste kwart dus nog net niet warm genoeg om de fan aan te laten slaan. Even gas erop gehouden en spontaan zakte de temperatuur naar de helft van de meter. Gevoeld aan de bovenste koelslang, koud. Dus waarschijnlijk ging toen pas de thermostaat open? Beetje erg laat aangezien ie al bijna 'heet' was. Fan ging overigens niet aan. Daarna auto uitgezet...geen zin om ff verder te kijken.
Nu mijn vraag, wat zou er aan de hand kunnen zijn.
- Ontluchtingsventiel bij thermostaat lekt klein beetje...zou ie lucht trekken?
- Thermostaat verrot?
- Thermocontact verrot aangezien de fan elke keer zn eigen leven leidt, ook met ijskoude motor?
Feit is nu gewoon dat ie niet meer te vertrouwen is aangezien de ene keer de fan wél aangaat en de andere keer dus weer niet
Bij het begin beginnen;
Tijdje terug proberen de GT te starten, accu leeg. Andere 5 ernaast gezet om op te starten met startkabels. Aangesloten en de fan van de GT begon spontaan te draaien en trok zoveel 'stroom' dat de andere 5 bijna uitviel (zakte in elk geval ver in toeren). Prima, GT toch aan de praat gekregen, maar elke keer bleef de fan draaien met motor uit, ook als ie koud is. Dus elke keer accupool los gehaald.
Tijdje geleden stond de auto tijdje stationair te draaien terwijl ik ernaast stond. Zakt ineens weg in toeren...blijkt ie oververhit te zijn. Snel uitgezet, kap open...koelvloeistof spoot ui één van de ontluchtingsschoeven vlak bij de thermostaat (welke overigens afgebroken is maar niet lek, af en toe hangt er een druppel aan).
Af laten koelen, naar huis gereden en weggezet. Fan ging nu wel uit wanneer de motor uit werd gezet. Kom ik een tijdje later terug bij de GT staat de fan weer vrolijk te draaien. Accupool dus weer losgehaald.
Vandaag weer aangeslingerd, accupool erop, fan begint meteen weer te draaien (overigens langzaam, niet zoals ie hoort te doen als de fan écht aanslaat). Stukkie rijden, ff kijken of de fan aanslaat bij warme motor. Metertje stond net in het laatste kwart dus nog net niet warm genoeg om de fan aan te laten slaan. Even gas erop gehouden en spontaan zakte de temperatuur naar de helft van de meter. Gevoeld aan de bovenste koelslang, koud. Dus waarschijnlijk ging toen pas de thermostaat open? Beetje erg laat aangezien ie al bijna 'heet' was. Fan ging overigens niet aan. Daarna auto uitgezet...geen zin om ff verder te kijken.
Nu mijn vraag, wat zou er aan de hand kunnen zijn.
- Ontluchtingsventiel bij thermostaat lekt klein beetje...zou ie lucht trekken?
- Thermostaat verrot?
- Thermocontact verrot aangezien de fan elke keer zn eigen leven leidt, ook met ijskoude motor?
Feit is nu gewoon dat ie niet meer te vertrouwen is aangezien de ene keer de fan wél aangaat en de andere keer dus weer niet
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
het is sowieso raadzaam om er een los schakelaartje bij te maken voor je fan, mocht ie wel dienst wijgeren kan je em handmatig aanzetten...
verder denk ik verrot thermocontact en/of de bedrading er van, thermostaat zou wel is kunnen blijven hangen misschien omdat je niet veel rijd maar dan zou het na 1 keer open gaan wel weer goed moeten zijn....tenzij hij heel erg oud is misschien...
verder denk ik verrot thermocontact en/of de bedrading er van, thermostaat zou wel is kunnen blijven hangen misschien omdat je niet veel rijd maar dan zou het na 1 keer open gaan wel weer goed moeten zijn....tenzij hij heel erg oud is misschien...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Schakelaar komt erin, bedrading ligt al klaar. Maar zelfs daarmee wil ik hem altijd automatisch aan laten gaan en alleen zelf handmatog aanzetten wanneer ik vind dat ie wat eerder mag gaan koelen...
Probleem is daarmee dus niet opgelost
Probleem is daarmee dus niet opgelost
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
PatrickG schreef:Ik dacht een nieuwe Renault 5 Turbo te hebben gevonden voor het register, maar het blijkt een Renault 5 GTL op kenteken te zijn: NY-82-LL
Zag hem toevallig staan bij een autohandelaar in noordwijkerhout, prijs stond er helaas niet op. Het is een lichtblauwe met bodykit, rolkooi, kuipstoelen en wellicht nog meer ongein... Bekende hier?
DEZE DUS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Kijk, das nou nog eens een gave rolkooi
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ouwe bekende van hier
Immer wieder die verdammte Holländer
die auto komt hier uit het noorden volgens mij ergens bij groningen.
was Jochem toendertijd ook niet wezen kijken?
was Jochem toendertijd ook niet wezen kijken?
nee dat was een andere!mark 5t schreef:die auto komt hier uit het noorden volgens mij ergens bij groningen.
was Jochem toendertijd ook niet wezen kijken?
wel in dezelfde kleur! maar dat is een orginele gtt op kenteken.
hoe weet ik dat? komt omdat hij hier achter het huis staat..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik wilde het net gaan vetellen
ha ok dat wist ik niet
KloptWilleon de Zoete schreef:PatrickG schreef:Ik dacht een nieuwe Renault 5 Turbo te hebben gevonden voor het register, maar het blijkt een Renault 5 GTL op kenteken te zijn: NY-82-LL
Zag hem toevallig staan bij een autohandelaar in noordwijkerhout, prijs stond er helaas niet op. Het is een lichtblauwe met bodykit, rolkooi, kuipstoelen en wellicht nog meer ongein... Bekende hier?
DEZE DUS
Vandaag is de GT van eigenaar veranderd.Chris schreef:Wie zoekt er nog wat en houdt deze GTT binnen de club?!
Bij gelegenheid zal hij zich hier melden.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
ja Heine kom op met de fotos.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ghehe, das in elk geval een geheim minder, bedankt mark
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Even een vraagje voor mijn pa zijn 5gt turbo phase 2.
Hij wilt de turbo druk wat opvoeren deze is nog standaard.
Wat is de standaard turbodruk?
En wat zal het ongeveer aan vermogenwinst winnen om de turbodruk met 0,2 a 0,3 bar op te schroeven?
Het blok is standaard op de dump valve na en heeft +/- 240.000 gelopen.
En nog een vraagje over diversere tunings producten die er aan worden geboden wat zal het aan vermogen winnen.
Turbo spruitstuk (streetperformance)
Group N uitlaat systeem (streetperformance)
Luchtfilter
Group A carburateur (MB)
260 of 270 graden nokkenassen (MB)
FMIC
MBE Pro-250 hybrid Turbocharger incl. oilfeedpipe (MB)
Mag eventueel ook een schating bij elkaar zijn inclusief 0,2 a 0,3 bar meer turbodruk.
Hij wilt de turbo druk wat opvoeren deze is nog standaard.
Wat is de standaard turbodruk?
En wat zal het ongeveer aan vermogenwinst winnen om de turbodruk met 0,2 a 0,3 bar op te schroeven?
Het blok is standaard op de dump valve na en heeft +/- 240.000 gelopen.
En nog een vraagje over diversere tunings producten die er aan worden geboden wat zal het aan vermogen winnen.
Turbo spruitstuk (streetperformance)
Group N uitlaat systeem (streetperformance)
Luchtfilter
Group A carburateur (MB)
260 of 270 graden nokkenassen (MB)
FMIC
MBE Pro-250 hybrid Turbocharger incl. oilfeedpipe (MB)
Mag eventueel ook een schating bij elkaar zijn inclusief 0,2 a 0,3 bar meer turbodruk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Op een standaard auto kom je met 0,3 bar meer druk ongeveer op 100pk aan de wielen uit.
Als je 1 bar combineert met alle producten die je opnoemt zal dat zeker hoger zijn. rond de 150 wielpk's
Als je 1 bar combineert met alle producten die je opnoemt zal dat zeker hoger zijn. rond de 150 wielpk's
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Oke bedankt.
Is het in het 5GTT register van belang wie de auto nu in het bezit heeft? TN-97-LB door de advertentie op marktplaats verkocht aan mijn zus en erna overgenomen door mijn vader staat in Oostvoorne (Zuid-Holland) eigenaar P.van Vliet (zit in de evenementen comisie Alpine Renault Club Nederland)
Ik kon dit helaas niet in het chat topic doen.
Is het in het 5GTT register van belang wie de auto nu in het bezit heeft? TN-97-LB door de advertentie op marktplaats verkocht aan mijn zus en erna overgenomen door mijn vader staat in Oostvoorne (Zuid-Holland) eigenaar P.van Vliet (zit in de evenementen comisie Alpine Renault Club Nederland)
Ik kon dit helaas niet in het chat topic doen.
hier Markmark 5t schreef:ja Heine kom op met de fotos.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IHGAEKPF-D.jpg[/img]
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ja inderdaad, er is toch een hoop werk in gestoken... we hoeven het niet allemaal mooi te vinden maar toch zonde.
Maar is deze helemaal afgebroken of alleen de delen eraf?
Maar is deze helemaal afgebroken of alleen de delen eraf?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
nou geloof mij jacco.
dat is echt niet zonde hoor
ik heb die gtt namelijk opgehaald.
met de intensie hem terug op te bouwen naar origineel.
aangezien de evo-kit toch al aardig verrot gereden was.
maarrrr
er bleek zoals vaak meer polyester als metaal aan de gtt
te zitten.
dan maar slopen
front heeft nog een 2de leven gekregen.
achterklep en alle andere hobbybobby boetseerrommel
lekker op het oud ijzer geknalt.
WAT EEN DRAMAHOK
die andere gtt die ze hadden staan is wel een stuk beter.
paars/roze metallic met bbs-rs'en eronder.
dat is echt niet zonde hoor
ik heb die gtt namelijk opgehaald.
met de intensie hem terug op te bouwen naar origineel.
aangezien de evo-kit toch al aardig verrot gereden was.
maarrrr
er bleek zoals vaak meer polyester als metaal aan de gtt
te zitten.
dan maar slopen
front heeft nog een 2de leven gekregen.
achterklep en alle andere hobbybobby boetseerrommel
lekker op het oud ijzer geknalt.
WAT EEN DRAMAHOK
die andere gtt die ze hadden staan is wel een stuk beter.
paars/roze metallic met bbs-rs'en eronder.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
en de evokit heb ik lekker daar laten liggen..
was weinig eer aan te behalen.
bijna ieder deel was beschadigd.
en de kit is zeker niet compleet.
voor en achterbumper zijn geen evo-exemplaren.
was weinig eer aan te behalen.
bijna ieder deel was beschadigd.
en de kit is zeker niet compleet.
voor en achterbumper zijn geen evo-exemplaren.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Ehhhh,... bedoelde gij er iets meejjjj???Merijn schreef:Ik heb meer respect voor mensen die Evo's ombouwen naar origineel.
Maareh, ieder zijn ding inderdaad. Ik heb die K-Tec en Carisma kits nooit mooi gevonden. Laat staan de Evo kit...
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
tja die mening deel ik toch ook hoor..
evo's en andere polyester kits.
zijn vaak grote zand/vochtvangers,waardoor het aanslingeren
van het lasaparaat alleen maar eerder moet gebeuren
enne al die kilo's remmen alleen maar af joh
evo's en andere polyester kits.
zijn vaak grote zand/vochtvangers,waardoor het aanslingeren
van het lasaparaat alleen maar eerder moet gebeuren
enne al die kilo's remmen alleen maar af joh
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Ik weet het was er gisteren nog naar aan het kijken. Het is net een afvalbak die skirt's wat een hoop rommel dat daar in gaat zitten.
Tja we hebben em dus we doen het er maar mee
Tja we hebben em dus we doen het er maar mee
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87