ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
clio 16v is dacht ik lichter en meer pk'sDennisT schreef:Ik denk dat zo'n nieuwe Twingo RS best leuk gaat rijden, verhouding zijn een beetje hetzelfde als bij een Clio 16v qua gewicht en vermogen
Tom, als ze er een licht alu blokkie in gooien valt dat gewicht voorin wel mee hoor
uit hetzelfde blok moeten ze toch wel 170 pk kunnen halen
Maar 133
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ruimte overgelaten voor tuning he Bij 133pk hebben ze tenminste minder kans op grotere slijtage en dus zijn de klanten meer tevreden Renault had er heus wel meer uit kunnen halen, zo dom zullen ze niet zijn...
Maargoed, er kan pas beoordeeld worden in dit topic zodra iemand een Twingo RS aanschaft
Maargoed, er kan pas beoordeeld worden in dit topic zodra iemand een Twingo RS aanschaft
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
uit die blokjes haalt Reno zelf al 220 pk
Mijn Willie weegt 981kg op kenteken, Twingo zal niet veel zwaarder zijn hoor, een gewone zit op de 925kg. en die 4 pk merk je ook nietLuco/Alpine-racer schreef:clio 16v is dacht ik lichter en meer pk'sDennisT schreef:Ik denk dat zo'n nieuwe Twingo RS best leuk gaat rijden, verhouding zijn een beetje hetzelfde als bij een Clio 16v qua gewicht en vermogen
Tom, als ze er een licht alu blokkie in gooien valt dat gewicht voorin wel mee hoor
uit hetzelfde blok moeten ze toch wel 170 pk kunnen halen
Maar 133
Zal ze eens lief aankijken op me werk, of ze zo'n demo willen bestellen met de tijd Mja, Laguna coupé en Alpine 210RS staan ook op het lijstje
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jo, de mensen die nu eenmaal van een 1.6 naar een RS gaan zitten al snel met het idee dat zo'n ding vliegt.-jo- schreef:druk ???
Dit is echt een topic met allure. Vind het steeds super het te lezen. Misschien moet je eens nadenken alvorens dingen te posten, maar jah, als een rs al een vliegmachine is...zijn we naar alle waarschijnlijkheid uitgepraat.
Sommigen komen van een 1.2 of 1.4 (zonder turbo)
Er zijn inderdaad zat heel veel snellere bolides, waarbij de beleving nog intenser is.
Zat vanmiddag even commentaar op autoweek te lezen over de Audi TT TDI, de beleving tov een benzine motor is toch minder zegt men daar.
En Jo, die 21Turbo is een mooie bak, met zoveel pk's zou ik niet iedereen erin laten rijden( je begrijpt wat ik bedoel.. )
De RS is een leuke wagen en blijft lekker om in te gassen, maar moet zeggen dat het me soms ook wel te langzaam gaat.
Alleen zodra ik weer eens in schoonma d'r auto( Suzuki Alto GA ) heb gereden weet ik weer genoeg.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Als het aan de vrouw hier in huis ligt ben ik waarschijnlijk 1 van de eerstenMartijnG schreef:Ruimte overgelaten voor tuning he Bij 133pk hebben ze tenminste minder kans op grotere slijtage en dus zijn de klanten meer tevreden Renault had er heus wel meer uit kunnen halen, zo dom zullen ze niet zijn...
Maargoed, er kan pas beoordeeld worden in dit topic zodra iemand een Twingo RS aanschaft
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat kunnen ze ook wel. Alleen marketing technisch zal dat wel niet zo slim zijn. Het wordt er weer wat duurder op en je krijgt ongewenste interne concurrentie met de clioRS. En tot slot is het best genoeg voor de vrouwen die erin gaan rijdenLuco/Alpine-racer schreef: Tom, als ze er een licht alu blokkie in gooien valt dat gewicht voorin wel mee hoor
uit hetzelfde blok moeten ze toch wel 170 pk kunnen halen
Maar 133
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja de rallyversie, das dan weer het andere uitersteRiël Notermans schreef:uit die blokjes haalt Reno zelf al 220 pk
Het zal best vooruit gaan, maar zo wereldschokkend is 133 pk bij 950 kilo niet, jammer genoeg
Wanneer komen ze nou eens echt weer met een snelle lichte hatch.
Hij staat op het oude clioplatform, dus er waren mogelijkheden genoeg voor niet teveel geld lijkt me.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ABS, elek spiegels, airbags, noem de hele rotzooi maar op wat jij hebt en ik nieRemon-CL10 schreef:Mijnes weegt 997 kg... Hoe ken dat dan??DennisT schreef: Mijn Willie weegt 981kg op kenteken, Twingo zal niet veel zwaarder zijn hoor, een gewone zit op de 925kg.
Kom je hem dan wel bij mij halen?Arno17 schreef:Als het aan de vrouw hier in huis ligt ben ik waarschijnlijk 1 van de eerstenMartijnG schreef:Ruimte overgelaten voor tuning he Bij 133pk hebben ze tenminste minder kans op grotere slijtage en dus zijn de klanten meer tevreden Renault had er heus wel meer uit kunnen halen, zo dom zullen ze niet zijn...
Maargoed, er kan pas beoordeeld worden in dit topic zodra iemand een Twingo RS aanschaft
Tom idd marketing strategie....
Kijk maar wat Fiat doet met de 500 abarth...juist 135 pk...
En als ze er meer van gaan maken wordt het dus idd een concurrent van de Clio III RS.
En ik zou niet te vroeg ordelen..., ik denk dat ie het erg goed gaat doen qua prestaties...
Kijk maar wat Fiat doet met de 500 abarth...juist 135 pk...
En als ze er meer van gaan maken wordt het dus idd een concurrent van de Clio III RS.
En ik zou niet te vroeg ordelen..., ik denk dat ie het erg goed gaat doen qua prestaties...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja alleen is die 500 al te chippen tot 180 pk
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Pfff...., ja de 500 gaat ook komen met een 200 pk versie
We wachten allemaal even rustig af, ik weet dat er behoorlijk vraag naar is, en er heeeeel weinig dit jaar naar nl gaan komen, ook handig gedaan van Renault...
We wachten allemaal even rustig af, ik weet dat er behoorlijk vraag naar is, en er heeeeel weinig dit jaar naar nl gaan komen, ook handig gedaan van Renault...
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik zeg een belangrijk ding:DennisT schreef:Kom je hem dan wel bij mij halen?Arno17 schreef:Als het aan de vrouw hier in huis ligt ben ik waarschijnlijk 1 van de eerstenMartijnG schreef:Ruimte overgelaten voor tuning he Bij 133pk hebben ze tenminste minder kans op grotere slijtage en dus zijn de klanten meer tevreden Renault had er heus wel meer uit kunnen halen, zo dom zullen ze niet zijn...
Maargoed, er kan pas beoordeeld worden in dit topic zodra iemand een Twingo RS aanschaft
Hoeveel bijleggen!
Over die 500, daar wil je niet in rijden, tenzij hij echt de prestaties en uitstraling gaat krijgen van de "oude" Abarth's.
[img]http://bergmeister.web-log.nl/photos/un ... barth2.jpg[/img]
[img]http://media.diariomotor.com/imagenes/F ... Abarth.jpg[/img]
[img]http://www.racehistorie.nl/zandvoort/robedrob71.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Arno17 op wo 27 feb 2008 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
UK staat ook hoog op de lijst, daar is de voorganger nooit geleverd.Tom schreef:Ze zullen wel in veel in Frankrijk kunnen houden/verkopen dan
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja, alleen is de schatting daar voor omgerekend 15.000 euro, de cupversie wat meer.Ivo van Achthoven schreef:Het wordt natuurlijk wel voor veel mensen betaalbaar om RS te rijden...
Een breder publiek gaan ze bereiken...
En idd wat Jo zegt zeker ook aan de overkant vd plas zal ie staan te popelen
0-100 in 7.5 sec en top van rond de 195 km/u, aldus een site in UK.
vanavodn in Eindhoven:
een onge gast met een honda civic was een beetje wijs aan het doen.
weet niet wat voor motor daar in zat, maar was voor mijn laguna geen enkel probleem.
veel geschreeuw weinig wol van die civic
een onge gast met een honda civic was een beetje wijs aan het doen.
weet niet wat voor motor daar in zat, maar was voor mijn laguna geen enkel probleem.
veel geschreeuw weinig wol van die civic
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Mocht hij er idd zo uit komen te zien ben ik dat met je eens, maar wat je al eerder zei:Luco/Alpine-racer schreef:Arno
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/3/995 ... 8f3d93.jpg[/img]
Ik vind hem toch wel mooi
180pk kan eruit komen, moet je wel bijbetalen en wordt hij al flink duurder om enig vergelijk te kunnen doorstaan.
Plus dat hij niet de allure heeft van de Abarthjes van weleer, kleine dikke autootjes, kleppie open voor de warmetafvoer, dikke uitlaatjes.
Neen, vroeger was niet alles beter, wel anders.
En kiezen tussen een FIAT of Renault, ik weet niet wat dan het verstandigst is.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Jawel, maar dan kom ik al snel op auto's die onbetaalbaar zijn voor mij.-jo- schreef:geen van beiden ? Of is dat geen optie ?
Ik denk dan aan een RS4 Avant van een paar jaar oud, of een RS6 Avant.
Ferrari lijkt me ook wel wat.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Donkervoort D8-270 RS uit 2006. In het zwart.
1 van de 25 die er zijn gemaakt. . No doubt about it.
[img]http://donkervoort.news-letter.nl/uploa ... L_5481.JPG[/img]
Staat nu te koop bij Donkervoort voor 105,000 eurieŽs.....
1 van de 25 die er zijn gemaakt. . No doubt about it.
[img]http://donkervoort.news-letter.nl/uploa ... L_5481.JPG[/img]
Staat nu te koop bij Donkervoort voor 105,000 eurieŽs.....
Laatst gewijzigd door Arco op do 28 feb 2008 12:49, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ga toch weg jo, zon sigaar op wielen......das toch geen auto.Arco schreef:Donkervoort D8 met een opgefokte 1,8 turbo . Nod doubt about it.
Ik dacht dat je smaak had
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
* ahum *...... * kuch* .........
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"