Forge UNOS Boostcontroller

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Vraagje,


Weet iemand of de forge motorsport UNOS boostcontroller (zie hier onder) het zelfde is/werkt als een bleedvalve? Ik heb er nu namelijk een en ik ben bang van niet...

linkje

[img]http://forgemotorsport.com/images/products/FMUNOS.jpg[/img]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wat doet het volgens jou dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Het is een ventiel met een afsuitkogel met een instelbare veerdruk. Dus bij een bepaalde ingestelde druk gaat hij open en laat lucht ontsnappen.

Ik dacht dat een bleedvalve gewoon een smoring was waarmee je de hoeveelheid ontsnappende lucht kon regelen.

Hopenlijk heb ik het verkeerd...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ding doet in principe gewoon het zelfde als een bleedvalve, je turbo druk afregelen. Kzie niet echt de meer waarde van dit ding ten opzichte van een bleed-valve
R5GTT. Drive it like you stole it
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Jawel joh, tis ubershiny, minstens 15 pk extra :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Een gewone bleedvalve is ook dikke bling-bling :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als je dan toch geld uit gaat geven zou ik ook zo'n ding kopen. Ziet er toch effe wat geiler uit. :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat ze zoiets een boostcontroller durven te noemen.

Dit is past een boostcontroller
KLIK

Interessant met de lage dollar nu :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:Dat ze zoiets een boostcontroller durven te noemen.

Dit is past een boostcontroller
KLIK

Interessant met de lage dollar nu :)
die werkt op een 5 gtt toch niet?
of er moet injectie op zitten?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

je kan hem wel gebruiken op een gtt, alleen zal je inderdaad dit apparaat niet optimaal kunnen benutten door het ontbreken van injectie.

Waar het om gaat is dat je een boost-curve kan programmeren, afhankelijk van je toerental en/of motorbelasting.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

dat ding doet nix met 't injectie-systeem. Zal dus gewoon werken op een gtt.
rev it like a rental
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

puur uit interesse/nieuwsgierigheid:
hoe werkt zo'n apparaatje dan precies? hij 'leest' je toerental en dan?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Stuurt hij je bleedvalve aan.

Dus ipv dat je aan je kraantje draait, kan hij je druk bij elk toerental voorgeprogrammeerd instellen.

Dus kun je bij een 5 bijvoorbeeld wel 1,2 bar drukken bij 3000 toeren, om het laten afzakken tot 0,9 hogerin omdat je originele turbo bovenin de toeren gruwelijk vermogen gaat kosten op die hoge druk.

Verder denk ik dat dat ding bijvoorbeeld de max druk kan beperken bij lage motortemperatuur, of nog wat foefjes met de turbodruk kan uithalen bij verschillende factoren. Misschien zelfs registreren hoe hard je op het gas trapt om á la kickdown een extra boost te geven (gezien de prijs lijkt me dit wel een must-have feature :p).

*edit* hij kan dutycycles lezen dus inderdaad deze zal afhankelijk van je huidige rijstijl je boost aanpassen. En dat werkt wel weer alleen bij injectie. Of je moet wat electronische tovertruukjes uithalen om het bij de carb-gt te fixen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Vraag eens aan dennisvr hoe hij die apexi er vaardt volgens mij heeft hij die of op de 21 of op de 5 zitten. Ik weet wel zeker dat ie zo'n ding heeft/had.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Menno schreef:dat ding doet nix met 't injectie-systeem. Zal dus gewoon werken op een gtt.
volgens mij moet je een ecu hebben om hem op aan te sluiten
of zit ik er nu helemaal naast?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik heb een apexi gehad in me 21tq, nu van dennis.

ontzettend veel instellingen, hierboven al een aantal genoemd. erg geil apparaatje al zeg ik het zelf.

op een GTT ken je beter een in car boost control kitje nemen met een kraantje, onder de kap een kraan die de max druk instelt en binnen een kraan waarmee je varieert tussen min en max. mijns inziens sneller te bedienen en werkt altijd.
Immer wieder die verdammte Holländer
Gast

-Ray- schreef:ik heb een apexi gehad in me 21tq, nu van dennis.

ontzettend veel instellingen, hierboven al een aantal genoemd. erg geil apparaatje al zeg ik het zelf.

op een GTT ken je beter een in car boost control kitje nemen met een kraantje, onder de kap een kraan die de max druk instelt en binnen een kraan waarmee je varieert tussen min en max. mijns inziens sneller te bedienen en werkt altijd.
klopt volledig , beiden.

Aan de apexi wil ik aan toevoegen:

ik heb het in de wagen gehad , alleen was het verkeerd aangesloten. Dat ding heeft een aparte mapsensor en wordt aangesloten op de ecu en tps signaal.

[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/j ... 002934.jpg[/img]

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... IM1442.jpg[/img]
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Als iemand 'm wil hebben be my guest, voor 100 euro stuur ik 'm naar je op!
Gast

KUCH KUCH !!!! 100 € voor een bleedvalve ???? als ik er een tientje opleg heb ik een nieuwe HKS stage 2 (elec.)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

of bedoelt die de apexi, die wil ik wel hebben voor 100 euro :lol: :D (0)

@jo linkje voor die hks??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Tja, voor ik 'm hier had was ik ongeveer 150 euro verder, vandaar die prijs...
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hmm ik ben bang dat je em moeilijk verkocht gaat krijgen dan, of je moet flink verlies nemen
Gast

m1n1 schreef:Tja, voor ik 'm hier had was ik ongeveer 150 euro verder, vandaar die prijs...
dan ben je echt wel zwaar geXXXXX.

Een simpele degelijke bleedvalve koop je voor een 30, max 40€.

@ Luco, zal em es voor je zoeken.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ja ik weet 't veel te duur, ik vond 'm er alleen mooi uit zien.
Zelf had ik het idee dat t een stuk goedkoper zou blijven maar als je in Amerika bestelt komt er voor $50,- verzend kosten bij en €35,- invoer kosten.
Dat is alemaal niet zo erg, alleen wel als het ding dan niet eens geschikt is voor m'n 5je...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat ding kun je heus wel gebruiken... druk regelen doe je met een veer, niet met een vooropening.
Gast

precies...


en bij mijn weten zit forge in UK, niet in de VS
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

@jo: Is dat een tial dumpvalve?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Als je handig bent maak fix je een vernauwing en haal je op de sloop een lpg-afsluitklepje.

Door het klepje dan aan te sturen via een knopje kun je op de met de vernauwing afgestelde druk rijden. Met een combinatie van 2 kleppen kun je wel 4 drukken instellen :p Creatief met slangetjes. Ben je voor een paar euro klaar en heb je niet zo'n gek kraantje in je auto, ik persoonlijk was daar nooit fan van. Ik heb altijd het knopje van de achterruitenwisser gebruikt voor 'full boost' op die manier.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gast

Bart V schreef:@jo: Is dat een tial dumpvalve?
jups
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Als je handig bent maak fix je een vernauwing en haal je op de sloop een lpg-afsluitklepje.

Door het klepje dan aan te sturen via een knopje kun je op de met de vernauwing afgestelde druk rijden. Met een combinatie van 2 kleppen kun je wel 4 drukken instellen :p Creatief met slangetjes. Ben je voor een paar euro klaar en heb je niet zo'n gek kraantje in je auto, ik persoonlijk was daar nooit fan van. Ik heb altijd het knopje van de achterruitenwisser gebruikt voor 'full boost' op die manier.
gewoon op 1 boost laten staan
is nog veel simpeler :lol: (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie