Vraagje,
Weet iemand of de forge motorsport UNOS boostcontroller (zie hier onder) het zelfde is/werkt als een bleedvalve? Ik heb er nu namelijk een en ik ben bang van niet...
linkje
[img]http://forgemotorsport.com/images/products/FMUNOS.jpg[/img]
Forge UNOS Boostcontroller
-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
wat doet het volgens jou dan?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Het is een ventiel met een afsuitkogel met een instelbare veerdruk. Dus bij een bepaalde ingestelde druk gaat hij open en laat lucht ontsnappen.
Ik dacht dat een bleedvalve gewoon een smoring was waarmee je de hoeveelheid ontsnappende lucht kon regelen.
Hopenlijk heb ik het verkeerd...
Ik dacht dat een bleedvalve gewoon een smoring was waarmee je de hoeveelheid ontsnappende lucht kon regelen.
Hopenlijk heb ik het verkeerd...
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
die werkt op een 5 gtt toch niet?Bart V schreef:Dat ze zoiets een boostcontroller durven te noemen.
Dit is past een boostcontroller
KLIK
Interessant met de lage dollar nu
of er moet injectie op zitten?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
je kan hem wel gebruiken op een gtt, alleen zal je inderdaad dit apparaat niet optimaal kunnen benutten door het ontbreken van injectie.
Waar het om gaat is dat je een boost-curve kan programmeren, afhankelijk van je toerental en/of motorbelasting.
Waar het om gaat is dat je een boost-curve kan programmeren, afhankelijk van je toerental en/of motorbelasting.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
puur uit interesse/nieuwsgierigheid:
hoe werkt zo'n apparaatje dan precies? hij 'leest' je toerental en dan?
hoe werkt zo'n apparaatje dan precies? hij 'leest' je toerental en dan?
Stuurt hij je bleedvalve aan.
Dus ipv dat je aan je kraantje draait, kan hij je druk bij elk toerental voorgeprogrammeerd instellen.
Dus kun je bij een 5 bijvoorbeeld wel 1,2 bar drukken bij 3000 toeren, om het laten afzakken tot 0,9 hogerin omdat je originele turbo bovenin de toeren gruwelijk vermogen gaat kosten op die hoge druk.
Verder denk ik dat dat ding bijvoorbeeld de max druk kan beperken bij lage motortemperatuur, of nog wat foefjes met de turbodruk kan uithalen bij verschillende factoren. Misschien zelfs registreren hoe hard je op het gas trapt om á la kickdown een extra boost te geven (gezien de prijs lijkt me dit wel een must-have feature
).
*edit* hij kan dutycycles lezen dus inderdaad deze zal afhankelijk van je huidige rijstijl je boost aanpassen. En dat werkt wel weer alleen bij injectie. Of je moet wat electronische tovertruukjes uithalen om het bij de carb-gt te fixen.
Dus ipv dat je aan je kraantje draait, kan hij je druk bij elk toerental voorgeprogrammeerd instellen.
Dus kun je bij een 5 bijvoorbeeld wel 1,2 bar drukken bij 3000 toeren, om het laten afzakken tot 0,9 hogerin omdat je originele turbo bovenin de toeren gruwelijk vermogen gaat kosten op die hoge druk.
Verder denk ik dat dat ding bijvoorbeeld de max druk kan beperken bij lage motortemperatuur, of nog wat foefjes met de turbodruk kan uithalen bij verschillende factoren. Misschien zelfs registreren hoe hard je op het gas trapt om á la kickdown een extra boost te geven (gezien de prijs lijkt me dit wel een must-have feature

*edit* hij kan dutycycles lezen dus inderdaad deze zal afhankelijk van je huidige rijstijl je boost aanpassen. En dat werkt wel weer alleen bij injectie. Of je moet wat electronische tovertruukjes uithalen om het bij de carb-gt te fixen.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Vraag eens aan dennisvr hoe hij die apexi er vaardt volgens mij heeft hij die of op de 21 of op de 5 zitten. Ik weet wel zeker dat ie zo'n ding heeft/had.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
volgens mij moet je een ecu hebben om hem op aan te sluitenMenno schreef:dat ding doet nix met 't injectie-systeem. Zal dus gewoon werken op een gtt.
of zit ik er nu helemaal naast?
ik heb een apexi gehad in me 21tq, nu van dennis.
ontzettend veel instellingen, hierboven al een aantal genoemd. erg geil apparaatje al zeg ik het zelf.
op een GTT ken je beter een in car boost control kitje nemen met een kraantje, onder de kap een kraan die de max druk instelt en binnen een kraan waarmee je varieert tussen min en max. mijns inziens sneller te bedienen en werkt altijd.
ontzettend veel instellingen, hierboven al een aantal genoemd. erg geil apparaatje al zeg ik het zelf.
op een GTT ken je beter een in car boost control kitje nemen met een kraantje, onder de kap een kraan die de max druk instelt en binnen een kraan waarmee je varieert tussen min en max. mijns inziens sneller te bedienen en werkt altijd.
Immer wieder die verdammte Holländer
klopt volledig , beiden.-Ray- schreef:ik heb een apexi gehad in me 21tq, nu van dennis.
Aan de apexi wil ik aan toevoegen:
ik heb het in de wagen gehad , alleen was het verkeerd aangesloten. Dat ding heeft een aparte mapsensor en wordt aangesloten op de ecu en tps signaal.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/j ... 002934.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... IM1442.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Als iemand 'm wil hebben be my guest, voor 100 euro stuur ik 'm naar je op!
KUCH KUCH !!!! 100 voor een bleedvalve ???? als ik er een tientje opleg heb ik een nieuwe HKS stage 2 (elec.)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
of bedoelt die de apexi, die wil ik wel hebben voor 100 euro

@jo linkje voor die hks??

@jo linkje voor die hks??
-
- Contacteer:
Tja, voor ik 'm hier had was ik ongeveer 150 euro verder, vandaar die prijs...
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
hmm ik ben bang dat je em moeilijk verkocht gaat krijgen dan, of je moet flink verlies nemen
dan ben je echt wel zwaar geXXXXX.m1n1 schreef:Tja, voor ik 'm hier had was ik ongeveer 150 euro verder, vandaar die prijs...
Een simpele degelijke bleedvalve koop je voor een 30, max 40.
@ Luco, zal em es voor je zoeken.
-
- Contacteer:
Ja ik weet 't veel te duur, ik vond 'm er alleen mooi uit zien.
Zelf had ik het idee dat t een stuk goedkoper zou blijven maar als je in Amerika bestelt komt er voor $50,- verzend kosten bij en 35,- invoer kosten.
Dat is alemaal niet zo erg, alleen wel als het ding dan niet eens geschikt is voor m'n 5je...
Zelf had ik het idee dat t een stuk goedkoper zou blijven maar als je in Amerika bestelt komt er voor $50,- verzend kosten bij en 35,- invoer kosten.
Dat is alemaal niet zo erg, alleen wel als het ding dan niet eens geschikt is voor m'n 5je...
Als je handig bent maak fix je een vernauwing en haal je op de sloop een lpg-afsluitklepje.
Door het klepje dan aan te sturen via een knopje kun je op de met de vernauwing afgestelde druk rijden. Met een combinatie van 2 kleppen kun je wel 4 drukken instellen
Creatief met slangetjes. Ben je voor een paar euro klaar en heb je niet zo'n gek kraantje in je auto, ik persoonlijk was daar nooit fan van. Ik heb altijd het knopje van de achterruitenwisser gebruikt voor 'full boost' op die manier.
Door het klepje dan aan te sturen via een knopje kun je op de met de vernauwing afgestelde druk rijden. Met een combinatie van 2 kleppen kun je wel 4 drukken instellen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
gewoon op 1 boost laten staanRiël Notermans schreef:Als je handig bent maak fix je een vernauwing en haal je op de sloop een lpg-afsluitklepje.
Door het klepje dan aan te sturen via een knopje kun je op de met de vernauwing afgestelde druk rijden. Met een combinatie van 2 kleppen kun je wel 4 drukken instellenCreatief met slangetjes. Ben je voor een paar euro klaar en heb je niet zo'n gek kraantje in je auto, ik persoonlijk was daar nooit fan van. Ik heb altijd het knopje van de achterruitenwisser gebruikt voor 'full boost' op die manier.
is nog veel simpeler