Clio16V te veel of te weinig benzine

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
nagel
Berichten: 52
Lid geworden op: di 29 mar 2005 11:53
Locatie: Amersfoort

Ik heb het volgende vreemde verschijnsel;

De clio start prima bij een koude start. Hij start prima bij een warme start. Maar probeer je m na ongeveer 2 uur te starten, dan slaat hij slecht aan. Te laat en hortent en stortent. Net of ie te veel of te weinig benzine krijgt.
Het lijkt niet de ontsteking te zijn, want bij vochtig weer wordt er gewoon gestart. Het is niet de temperatuursensor of de BDP-sensor.
De koude start sproeier is eveneens vernieuwd.
Tijdens het rijden houdt de auto niet in.
Dus denk ik nog steeds aan het verzuipen of te kort komen bij de start.
Iemand enig idee?
Zit er ergens een terugslagklep in de brandstofleiding? Wellicht heb ik te maken met een luchtbel?
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Toch niet aant gas geven tijdens 't starten he? :wink:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Al geef je gas bij een F7P 1.8 16V, daar start ie wel gewoon om hoor :)
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, koude start prima, direct starten nadat hij warm is ook geen probleem,
maar als de auto een tijdje staat af te koelen 2 uur ofzo dan geeft het starten problemen, hij slaat dan na een tijdje aarzelend aan.

Voor de rest rijd hij super, iemand een idee? een sensor ofzo...
Miekje16V
Berichten: 2790
Lid geworden op: do 12 jan 2006 22:02
Locatie: Zevenaar

Bij mij was dit een kabelbreuk ergens in de draadboom :~ De ene keer wl starten, andere keer niet. Maar goed, kan ook best iets anders zijn. Succes (Y)
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Miekje16V schreef:Bij mij was dit een kabelbreuk ergens in de draadboom :~ De ene keer wl starten, andere keer niet. Maar goed, kan ook best iets anders zijn. Succes (Y)
nee dat zal dit niet zijn, uiteindelijk start hij altijd
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

Niels-16v schreef:Ik heb een beetje hetzelfde probleem, koude start prima, direct starten nadat hij warm is ook geen probleem,
maar als de auto een tijdje staat af te koelen 2 uur ofzo dan geeft het starten problemen, hij slaat dan na een tijdje aarzelend aan.

Voor de rest rijd hij super, iemand een idee? een sensor ofzo...
Iemand een idee wat dit kan zijn? (I)
nagel
Berichten: 52
Lid geworden op: di 29 mar 2005 11:53
Locatie: Amersfoort

Ja niels, dat is precies hetzelfde als wat ik heb! Hij start uiteindelijk altijd, hetzij wel wat aarzelend.
Ontsteking dacht ik toen eerst, maar met vochtig weer 's morgens doet hij het gewoon.
Dus dan iets met benzine?! Wat dan misschien wordt veroorzaakt door inderdaad een defecte sensor ergens.
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

nagel schreef:Ja niels, dat is precies hetzelfde als wat ik heb! Hij start uiteindelijk altijd, hetzij wel wat aarzelend.
Ontsteking dacht ik toen eerst, maar met vochtig weer 's morgens doet hij het gewoon.
Dus dan iets met benzine?! Wat dan misschien wordt veroorzaakt door inderdaad een defecte sensor ergens.
Ik kreeg het advies om me bdp sensor te vervangen of schoon te maken, zodra ik dat gedaan heb zal ik wel ff berichten wat het resultaat is.
nagel
Berichten: 52
Lid geworden op: di 29 mar 2005 11:53
Locatie: Amersfoort

Ben benieuwd. Ik heb al eens een defecte BDP sensor gehad, en toen waren de klachten anders. Dan draait de motor wel rond, maar maakt geen aanstalte om aan te slaan.
Maar ik hoor het graag!
Er zit een temp sensor aan de distributie zijde op het inlaatgedeelte die ik wil controleren.
nagel
Berichten: 52
Lid geworden op: di 29 mar 2005 11:53
Locatie: Amersfoort

temperatuursensor aan distributiezijde functioneert naar behoren.

Even een andere vraag dan;
Op het thermostaathuis zitten drie temperatuursensoren. De bovenste is van de dashbordmeter. De middelste (witte stekker) voor de ECU. Waarvoor is de onderste? En.. welke waarde moet die geven bij een warme / koude motor?
nagel
Berichten: 52
Lid geworden op: di 29 mar 2005 11:53
Locatie: Amersfoort

[quote="Niels-16v"][quote="nagel"]Ja niels, dat is precies hetzelfde als wat ik heb! Hij start uiteindelijk altijd, hetzij wel wat aarzelend.
Ontsteking dacht ik toen eerst, maar met vochtig weer 's morgens doet hij het gewoon.
Dus dan iets met benzine?! Wat dan misschien wordt veroorzaakt door inderdaad een defecte sensor ergens.[/quote]

Ik kreeg het advies om me bdp sensor te vervangen of schoon te maken, zodra ik dat gedaan heb zal ik wel ff berichten wat het resultaat is.[/quote]

En Niels?? Is het nog wat geworden?
Niels-16v
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 17 apr 2006 15:44
Locatie: Duiven
Contacteer:

nagel schreef:
Niels-16v schreef:
nagel schreef:Ja niels, dat is precies hetzelfde als wat ik heb! Hij start uiteindelijk altijd, hetzij wel wat aarzelend.
Ontsteking dacht ik toen eerst, maar met vochtig weer 's morgens doet hij het gewoon.
Dus dan iets met benzine?! Wat dan misschien wordt veroorzaakt door inderdaad een defecte sensor ergens.
Ik kreeg het advies om me bdp sensor te vervangen of schoon te maken, zodra ik dat gedaan heb zal ik wel ff berichten wat het resultaat is.
En Niels?? Is het nog wat geworden?
Heb nog geen tijd gehad, binnenkort zal ik ff kijken
Plaats reactie