Ik heb het volgende vreemde verschijnsel;
De clio start prima bij een koude start. Hij start prima bij een warme start. Maar probeer je m na ongeveer 2 uur te starten, dan slaat hij slecht aan. Te laat en hortent en stortent. Net of ie te veel of te weinig benzine krijgt.
Het lijkt niet de ontsteking te zijn, want bij vochtig weer wordt er gewoon gestart. Het is niet de temperatuursensor of de BDP-sensor.
De koude start sproeier is eveneens vernieuwd.
Tijdens het rijden houdt de auto niet in.
Dus denk ik nog steeds aan het verzuipen of te kort komen bij de start.
Iemand enig idee?
Zit er ergens een terugslagklep in de brandstofleiding? Wellicht heb ik te maken met een luchtbel?
Clio16V te veel of te weinig benzine
Toch niet aant gas geven tijdens 't starten he? 
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Al geef je gas bij een F7P 1.8 16V, daar start ie wel gewoon om hoor 

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, koude start prima, direct starten nadat hij warm is ook geen probleem,
maar als de auto een tijdje staat af te koelen 2 uur ofzo dan geeft het starten problemen, hij slaat dan na een tijdje aarzelend aan.
Voor de rest rijd hij super, iemand een idee? een sensor ofzo...
maar als de auto een tijdje staat af te koelen 2 uur ofzo dan geeft het starten problemen, hij slaat dan na een tijdje aarzelend aan.
nee dat zal dit niet zijn, uiteindelijk start hij altijdMiekje16V schreef:Bij mij was dit een kabelbreuk ergens in de draadboomDe ene keer wl starten, andere keer niet. Maar goed, kan ook best iets anders zijn. Succes
Iemand een idee wat dit kan zijn?Niels-16v schreef:Ik heb een beetje hetzelfde probleem, koude start prima, direct starten nadat hij warm is ook geen probleem,

Ja niels, dat is precies hetzelfde als wat ik heb! Hij start uiteindelijk altijd, hetzij wel wat aarzelend.
Ontsteking dacht ik toen eerst, maar met vochtig weer 's morgens doet hij het gewoon.
Dus dan iets met benzine?! Wat dan misschien wordt veroorzaakt door inderdaad een defecte sensor ergens.
Ontsteking dacht ik toen eerst, maar met vochtig weer 's morgens doet hij het gewoon.
Dus dan iets met benzine?! Wat dan misschien wordt veroorzaakt door inderdaad een defecte sensor ergens.
Ik kreeg het advies om me bdp sensor te vervangen of schoon te maken, zodra ik dat gedaan heb zal ik wel ff berichten wat het resultaat is.nagel schreef:Ja niels, dat is precies hetzelfde als wat ik heb! Hij start uiteindelijk altijd, hetzij wel wat aarzelend.
Ben benieuwd. Ik heb al eens een defecte BDP sensor gehad, en toen waren de klachten anders. Dan draait de motor wel rond, maar maakt geen aanstalte om aan te slaan.
Maar ik hoor het graag!
Er zit een temp sensor aan de distributie zijde op het inlaatgedeelte die ik wil controleren.
Maar ik hoor het graag!
Er zit een temp sensor aan de distributie zijde op het inlaatgedeelte die ik wil controleren.
temperatuursensor aan distributiezijde functioneert naar behoren.
Even een andere vraag dan;
Op het thermostaathuis zitten drie temperatuursensoren. De bovenste is van de dashbordmeter. De middelste (witte stekker) voor de ECU. Waarvoor is de onderste? En.. welke waarde moet die geven bij een warme / koude motor?
Even een andere vraag dan;
Op het thermostaathuis zitten drie temperatuursensoren. De bovenste is van de dashbordmeter. De middelste (witte stekker) voor de ECU. Waarvoor is de onderste? En.. welke waarde moet die geven bij een warme / koude motor?
[quote="Niels-16v"][quote="nagel"]Ja niels, dat is precies hetzelfde als wat ik heb! Hij start uiteindelijk altijd, hetzij wel wat aarzelend.
Dus dan iets met benzine?! Wat dan misschien wordt veroorzaakt door inderdaad een defecte sensor ergens.[/quote]
Ik kreeg het advies om me bdp sensor te vervangen of schoon te maken, zodra ik dat gedaan heb zal ik wel ff berichten wat het resultaat is.[/quote]
En Niels?? Is het nog wat geworden?
Dus dan iets met benzine?! Wat dan misschien wordt veroorzaakt door inderdaad een defecte sensor ergens.[/quote]
Ik kreeg het advies om me bdp sensor te vervangen of schoon te maken, zodra ik dat gedaan heb zal ik wel ff berichten wat het resultaat is.[/quote]
En Niels?? Is het nog wat geworden?
Heb nog geen tijd gehad, binnenkort zal ik ff kijkennagel schreef:En Niels?? Is het nog wat geworden?Niels-16v schreef:Ik kreeg het advies om me bdp sensor te vervangen of schoon te maken, zodra ik dat gedaan heb zal ik wel ff berichten wat het resultaat is.nagel schreef:Ja niels, dat is precies hetzelfde als wat ik heb! Hij start uiteindelijk altijd, hetzij wel wat aarzelend.