Twingo automatisch het elektrisch schuifdak sluiten?

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
henny

Hallo Twingo Forum,
Het volgende probleem:
Mijn 2000 Twingo heeft een heel mooi panoramisch elektrisch schuifdak, en de zomer 2007 had wisselvallig weer met regelmatig een fikse regenbui.
Je begrijpt het al, na het pakeren vergeten het dak te sluiten en gelijk een kletsnat interieur!

Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een automatisch raam/schuifdak sluitermodule? met bijvoorbeeld de centrale-deurvergrendeling als input?
Dus dat het schuifdak (en eventueel de elektrische ramen) automatisch "sluit" nadat met de afstandsbediening de auto afgesloten is.

Weet iemand waar de zekering van het elektrisch schuifdak (verborgen) zit?
In iedergeval niet in het zekering paneeltje links naast de stuurkolom en ook niet in het kastje naast de accu.
Of heeft een van de zekeringen een dubbel funktie? lijkt me niet maar...
Het schuifdak doet het alleen met de contactsleuten in "acc" en "on", en is niet aangesloten op de elektrische ramen-sluit zekering (30A).
Maar waarschijnlijk wel op een van de twee 60A zekeringen in het kastje naast de accu. Ook de gebruikers-handleiding geeft geen antwoord.

P.S. Ik heb inmiddels de zekering gevonden, de sigaret aansteker zekering (25A) heeft toch een dubbel-funktie!!!

B.v.d.
Henny
Laatst gewijzigd door henny op di 28 aug 2007 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Als je voor elke elektrische verbruiker in de auto een aparte zekering zou hebben, zou je wel heel wat meer ruimte moeten opofferen voor de zekeringkastjes. :lol:

Er zijn gewoon raamsluitmodules te koop voor het dakraam, voor de zijruiten heb je dan meestal weer een aparte module nodig.
Ga gewoon even langs de autohifi boer om de hoek en vraag ernaar, die kunnen je vast wel helpen.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Hmm een tip die ik ook even moet onthouden. Kheb dan wel een klein elektrisch dak in men clio zitten maar toch vergeet ik die regelmatig dicht te doen (S)
Plaats reactie