Dus.
Wie van jullie heeft een duidelijke tekening van een JB3 bak van een WILLIAMS?
Het kluwer boek en de kluwer cd rom heb ik wel maar is niet zo duidelijk.
We hebben de bak uitelkaar gehaald omdat hij lawaai maakte,we dachten eerst aan de koppelingsplaat en drukgroep en lager,maar dat bleek niet zo te zijn.De bak ligt nu uitmekaar en er zijn dus een paar lagers rauw,opzich niet zo'n probleem,gewoon nieuwe erin,maar in de bak zitten zoveel van die kleine rot onderdeeltjes die niet duidelijk op de tekeningen staan.
Vandaar.
Williams bakken maken altijd herrie. Heb zelf een williams gehad en had hetzelfde geluid. Dacht van dis niet goed maar is klaarblijkelijk gewoon. Een kennis van me kocht een zelfde bak nieuw bij achterberg,z elfde liedje. Kreeg hetzelfde verhaal ook in belgie te horen van een bedrijf dat niets anders dan renault doet.
deed ie het bij vrijloop? en hoorde je het als je zeg maar terug naar twee ging en dan gas los?
Algemeen:
Een Williams heeft geen JB3, maar een JC5 bak.
Deze heeft ook andere overbrengingsverhoudingen (langer) i.v.m. het lagere nominale toerental van de F7R 700 motor!
[ This message was edited by: speedline on 2001-12-17 23:01 ]
Deze heeft ook andere overbrengingsverhoudingen (langer) i.v.m. het lagere nominale toerental van de F7R 700 motor!
Mijn laatste clio maakte ook een teringherrie maar elk bijgeluidje hoorde ik toch echt wel. Gelukkig.
T'is inderdaad een JC5 014 bak,vergissen is menselijk,we hebben de laatste tijd zoveel met versnellingsbakken gehobbied.On 2001-12-17 23:00, speedline
wrote:
Algemeen:
[ This message was edited by: Heino on 2001-12-23 00:05 ]
Mijn zwagertje heeft nu zelfs copietjes gebrand,nu alleen nog een progje om ze om te zetten van mac naar windows.On 2001-12-17 22:19, Bart V
wrote:
Bij renault hebben ze zo'n mooie computer met alle onderdelen open getekend enzo. Mischien kunnen ze een printje maken voor je.
De "wiliams bak" is gebasserd op de JB3053(clio coupe) heeft alleen een JC5 huis (dus met konische lagers) en de 5e versn. van een 19 16v
Dus als je een exploded fiew moet hebben kun je dat uit het "coupe" boek halen, behalve de lagering.
Ik heb overigens nog 2 gereviseerde JB3053 liggen, dus als die stuk is?! kun je me bellen.
[ This message was edited by: marcel.t on 2001-12-23 15:17 ]
Dus als je een exploded fiew moet hebben kun je dat uit het "coupe" boek halen, behalve de lagering.
Ik heb overigens nog 2 gereviseerde JB3053 liggen, dus als die stuk is?! kun je me bellen.
[ This message was edited by: marcel.t on 2001-12-23 15:17 ]
Zou dat ff mooi zijnOn 2001-12-23 00:06, Heino
wrote:
Mijn zwagertje heeft nu zelfs copietjes gebrand,nu alleen nog een progje om ze om te zetten van mac naar windows.

-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2001-12-24 00:50 ]