Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Heino

Dus.
Wie van jullie heeft een duidelijke tekening van een JB3 bak van een WILLIAMS?
Het kluwer boek en de kluwer cd rom heb ik wel maar is niet zo duidelijk.
We hebben de bak uitelkaar gehaald omdat hij lawaai maakte,we dachten eerst aan de koppelingsplaat en drukgroep en lager,maar dat bleek niet zo te zijn.De bak ligt nu uitmekaar en er zijn dus een paar lagers rauw,opzich niet zo'n probleem,gewoon nieuwe erin,maar in de bak zitten zoveel van die kleine rot onderdeeltjes die niet duidelijk op de tekeningen staan.
Vandaar.
Bart V

Bij renault hebben ze zo'n mooie computer met alle onderdelen open getekend enzo. Mischien kunnen ze een printje maken voor je.
Heino

Verrek ja,dat is ook zo dank je voor de tip,zal van de week eens effe bij meneer de groot langs rijden.
Anonymous

Williams bakken maken altijd herrie. Heb zelf een williams gehad en had hetzelfde geluid. Dacht van dis niet goed maar is klaarblijkelijk gewoon. Een kennis van me kocht een zelfde bak nieuw bij achterberg,z elfde liedje. Kreeg hetzelfde verhaal ook in belgie te horen van een bedrijf dat niets anders dan renault doet.
Menno

ik zal eens in de cup boeken kijken, of daar wat duidelijks op te zien is.
rev it like a rental
Heino

Oh ja,het cup boek hebben we ook,is ook niet zo duidelijk,en het lawaai dat deze bak maakte was echt niet gewoon meer,zoals ik nu heb gezien rauwe lagers dus.
Anonymous

deed ie het bij vrijloop? en hoorde je het als je zeg maar terug naar twee ging en dan gas los?
Heino

Eigenlijk altijd,maakte niets uit of je de koppeling intrapte of in z'n vrij of in welke versnelling,daarom dachten we eerst aan het druklager,dat wil nog wel eens vaker voor komen.
Anonymous

Ja ik dacht toen dus ook einde bak maar ze schenen dus bijgeluiden te hebben.
Heino

De WILLIE maakt normaal al zo'n lawaai dat je eventuele bijgeluiden nooit hoort.
Lege kat.geen tussendemper en devil competition einddemper weetjewel.
speedline

Algemeen:

Een Williams heeft geen JB3, maar een JC5 bak.
Deze heeft ook andere overbrengingsverhoudingen (langer) i.v.m. het lagere nominale toerental van de F7R 700 motor!
[ This message was edited by: speedline on 2001-12-17 23:01 ]
Anonymous

Mijn laatste clio maakte ook een teringherrie maar elk bijgeluidje hoorde ik toch echt wel. Gelukkig.
Heino

On 2001-12-17 23:00, speedline
wrote:
Algemeen:

Een Williams heeft geen JB3, maar een JC5 bak.
Deze heeft ook andere overbrengingsverhoudingen (langer) i.v.m. het lagere nominale toerental van de F7R 700 motor!
[ This message was edited by: speedline on 2001-12-17 23:01 ]
T'is inderdaad een JC5 014 bak,vergissen is menselijk,we hebben de laatste tijd zoveel met versnellingsbakken gehobbied.
[ This message was edited by: Heino on 2001-12-23 00:05 ]
Heino

On 2001-12-17 22:19, Bart V
wrote:
Bij renault hebben ze zo'n mooie computer met alle onderdelen open getekend enzo. Mischien kunnen ze een printje maken voor je.
Mijn zwagertje heeft nu zelfs copietjes gebrand,nu alleen nog een progje om ze om te zetten van mac naar windows.
marcel.t

De "wiliams bak" is gebasserd op de JB3053(clio coupe) heeft alleen een JC5 huis (dus met konische lagers) en de 5e versn. van een 19 16v

Dus als je een exploded fiew moet hebben kun je dat uit het "coupe" boek halen, behalve de lagering.

Ik heb overigens nog 2 gereviseerde JB3053 liggen, dus als die stuk is?! kun je me bellen.
[ This message was edited by: marcel.t on 2001-12-23 15:17 ]
Bart V

On 2001-12-23 00:06, Heino
wrote:
Mijn zwagertje heeft nu zelfs copietjes gebrand,nu alleen nog een progje om ze om te zetten van mac naar windows.
Zou dat ff mooi zijn :grin: (k*t mac)
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2001-12-24 00:50 ]
Plaats reactie