Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand mij met het volgende probleem kan helpen: Aangezien het nu kouder word in Nederland merk ik 's morgens na 40 KM rijden (+/- 90 KM/U) dat de koelvloeistoftemp. meter bijna niet omhoog komt. Bovendien wordt het binnen in de auto ook niet echt warm. De electronic climate control staat na 40 minuten nog steeds bijna op de hoogste stand te blazen

Alvast bedankt,

Niek
Menno

Klinkt een beetje als een thermostaat die niet lekker werkt. IS 't een benzine of diesel Laguna?
rev it like a rental
Menno

O'ja, en dan natuurlijk de vraag hoe te checken.

Welaan, niet zo moeilijk:
Stel de thermostaat is OK:
De motor is koud, en je start 'm. De motor wordt langzaamaan warm, en de thermostaat staat nog lekker dicht. Dit betekent dat de radiateur en de dikke slangen naar de radiateur absoluut koud blijven. Pas als de motor op bedrijfstemperatuur is, gaat in ene de thermostaat open, en wordt in ene de radiateur warm, inc. de dikke slangen. Dit hoort dan vrij rap te gaan, half minuutje ofzo. Als de radiateur vanaf 't begin af aan heel langzaam en gelijdelijk warm begint te worden lekt de thermostaat, waardoor alles langzaam of helemaal niet op temperatuur komt met dit weer.
rev it like a rental
Anonymous

Ok, allemaal bedankt!
Ik zal het vanavond controleren.

Groetjes,

Niek
Plaats reactie