Hallo,
Ik vroeg mij af of iemand mij met het volgende probleem kan helpen: Aangezien het nu kouder word in Nederland merk ik 's morgens na 40 KM rijden (+/- 90 KM/U) dat de koelvloeistoftemp. meter bijna niet omhoog komt. Bovendien wordt het binnen in de auto ook niet echt warm. De electronic climate control staat na 40 minuten nog steeds bijna op de hoogste stand te blazen
Alvast bedankt,
Niek
O'ja, en dan natuurlijk de vraag hoe te checken.
Welaan, niet zo moeilijk:
Stel de thermostaat is OK:
De motor is koud, en je start 'm. De motor wordt langzaamaan warm, en de thermostaat staat nog lekker dicht. Dit betekent dat de radiateur en de dikke slangen naar de radiateur absoluut koud blijven. Pas als de motor op bedrijfstemperatuur is, gaat in ene de thermostaat open, en wordt in ene de radiateur warm, inc. de dikke slangen. Dit hoort dan vrij rap te gaan, half minuutje ofzo. Als de radiateur vanaf 't begin af aan heel langzaam en gelijdelijk warm begint te worden lekt de thermostaat, waardoor alles langzaam of helemaal niet op temperatuur komt met dit weer.
Welaan, niet zo moeilijk:
Stel de thermostaat is OK:
De motor is koud, en je start 'm. De motor wordt langzaamaan warm, en de thermostaat staat nog lekker dicht. Dit betekent dat de radiateur en de dikke slangen naar de radiateur absoluut koud blijven. Pas als de motor op bedrijfstemperatuur is, gaat in ene de thermostaat open, en wordt in ene de radiateur warm, inc. de dikke slangen. Dit hoort dan vrij rap te gaan, half minuutje ofzo. Als de radiateur vanaf 't begin af aan heel langzaam en gelijdelijk warm begint te worden lekt de thermostaat, waardoor alles langzaam of helemaal niet op temperatuur komt met dit weer.
rev it like a rental