waterpomp

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
brains
Car: 5 GTT/RS4
Contacteer:

Ik ga deze week me waterpomp en v-snaar vervangen. Maar is dit moeilijk ? Ik heb al me dynamo beetje los gemaakt, om me v-snaar tussen uit te halen.

Grtz

Brana
Tom
Moderator
Car: MB

zou je misschien kunnen vertellen om wat voor auto het gaat?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

GTT

Tip: Maak even een project topic aan van je auto, dan kun je daar in één keer al je vragen in kwijt :wink: Is ook wat overzichtelijker voor de rest van het forum (Y)
Haas
Car: Megane RS

waterpompie vervangen stelt niet veel voor, riem eraf, slangen eraf, boutjes los en klaar. Wel goed alle oude pakkingresten verwijderen van de kop voor je die nieuwe pakking en pomp zet, anders krijg je lekkage...
Slangen er weer op, vullen, riem erop en starten en ontluchten...

succes (Y)
brains
Contacteer:

Heb me waterpomp vervangen, thermostaat, bovenste radiateurslang,v-snaar. Ik start hem net om te gaan ontluchten, maar na enige tijd werd hij heel erg warm, en me bovenste radiateurslang werd niet warm, en radiateur ook niet, en de andere koelslangetje met nippel kwam allemaal stoom uit. En de waterpomp zelf was gloeiend heet. Maar snap niet dat hij zo warm werd, want heb wel nieuwe thermostaat.

Weet iemand misschien wat het kan zijn?

Grtz

Brana
TheoV
Contacteer:

wilde gok, maar zou het kunnen dat dat ding in de bovenste leiding (dat verdikte spul) verkeerd om zit?
brains
Contacteer:

In de bovenste radiateur slang bedoel je ? daar zit alleen me thermostaat in. En die steekt met het dunne tuutje in de waterpomp.

Grtz
brains
Contacteer:

Hij rijdt weer helemaal top.. heb hem heel lang ontlucht... en de koeling is weer helemaal goed, zelfs beter. Dus ben blij dat alles het weer goed doet :D

Grtz

Brana
MaartenRombout

Ontluchten bij Renault is een ramp, veel geduld hebben,drukdop dichtdraaien, laten lopen, motor af, drukdop los(VOORZICHTIG!!), en weer vast en dat zeker 5 keer herhalen. Maar mijn vraag is of er iemand wat informatie op papier heeft van 5 GT turbo voor mijn project bijv. werkplaatshandboek
Kier

probeer het hier eens

http://www.5gt.nl/node/2426
Renault 5 GT Turbo '87
Riël
Über-Spammer

MaartenRombout schreef:Ontluchten bij Renault is een ramp, veel geduld hebben,drukdop dichtdraaien, laten lopen, motor af, drukdop los(VOORZICHTIG!!), en weer vast en dat zeker 5 keer herhalen. Maar mijn vraag is of er iemand wat informatie op papier heeft van 5 GT turbo voor mijn project bijv. werkplaatshandboek
Sow hey, en jou gt is niet warmgelopen? Als je de drukdop losdraait hoor je pssssjjjj van de druk van de warme lucht en water :lol: Lucht uit het systeem? Nah :wink:

En gtt heeft 'ontluchtingsnippels'.
Goed werkende procedure: Dop eraf, koelvloeistof erin, je bek op t vat, 1 nippel los draaien, blaaaazen, wachten tot alleen vloeistof eruit komt, nippel dicht, volgende nippel open, blaaaazen, zelfde principe, bijvullen.
motor laten lopen, fan 2x laten aanslaan, alles nog een checken en klaar!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie