waterpomp

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
brains
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 5 jan 2007 22:40
Car: 5 GTT/RS4
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik ga deze week me waterpomp en v-snaar vervangen. Maar is dit moeilijk ? Ik heb al me dynamo beetje los gemaakt, om me v-snaar tussen uit te halen.

Grtz

Brana
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zou je misschien kunnen vertellen om wat voor auto het gaat?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

GTT

Tip: Maak even een project topic aan van je auto, dan kun je daar in één keer al je vragen in kwijt :wink: Is ook wat overzichtelijker voor de rest van het forum (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

waterpompie vervangen stelt niet veel voor, riem eraf, slangen eraf, boutjes los en klaar. Wel goed alle oude pakkingresten verwijderen van de kop voor je die nieuwe pakking en pomp zet, anders krijg je lekkage...
Slangen er weer op, vullen, riem erop en starten en ontluchten...

succes (Y)
brains
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 5 jan 2007 22:40
Car: 5 GTT/RS4
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Heb me waterpomp vervangen, thermostaat, bovenste radiateurslang,v-snaar. Ik start hem net om te gaan ontluchten, maar na enige tijd werd hij heel erg warm, en me bovenste radiateurslang werd niet warm, en radiateur ook niet, en de andere koelslangetje met nippel kwam allemaal stoom uit. En de waterpomp zelf was gloeiend heet. Maar snap niet dat hij zo warm werd, want heb wel nieuwe thermostaat.

Weet iemand misschien wat het kan zijn?

Grtz

Brana
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

wilde gok, maar zou het kunnen dat dat ding in de bovenste leiding (dat verdikte spul) verkeerd om zit?
brains
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 5 jan 2007 22:40
Car: 5 GTT/RS4
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

In de bovenste radiateur slang bedoel je ? daar zit alleen me thermostaat in. En die steekt met het dunne tuutje in de waterpomp.

Grtz
brains
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 5 jan 2007 22:40
Car: 5 GTT/RS4
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Hij rijdt weer helemaal top.. heb hem heel lang ontlucht... en de koeling is weer helemaal goed, zelfs beter. Dus ben blij dat alles het weer goed doet :D

Grtz

Brana
MaartenRombout
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 28 mar 2007 18:44

Ontluchten bij Renault is een ramp, veel geduld hebben,drukdop dichtdraaien, laten lopen, motor af, drukdop los(VOORZICHTIG!!), en weer vast en dat zeker 5 keer herhalen. Maar mijn vraag is of er iemand wat informatie op papier heeft van 5 GT turbo voor mijn project bijv. werkplaatshandboek
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

probeer het hier eens

http://www.5gt.nl/node/2426
Renault 5 GT Turbo '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

MaartenRombout schreef:Ontluchten bij Renault is een ramp, veel geduld hebben,drukdop dichtdraaien, laten lopen, motor af, drukdop los(VOORZICHTIG!!), en weer vast en dat zeker 5 keer herhalen. Maar mijn vraag is of er iemand wat informatie op papier heeft van 5 GT turbo voor mijn project bijv. werkplaatshandboek
Sow hey, en jou gt is niet warmgelopen? Als je de drukdop losdraait hoor je pssssjjjj van de druk van de warme lucht en water :lol: Lucht uit het systeem? Nah :wink:

En gtt heeft 'ontluchtingsnippels'.
Goed werkende procedure: Dop eraf, koelvloeistof erin, je bek op t vat, 1 nippel los draaien, blaaaazen, wachten tot alleen vloeistof eruit komt, nippel dicht, volgende nippel open, blaaaazen, zelfde principe, bijvullen.
motor laten lopen, fan 2x laten aanslaan, alles nog een checken en klaar!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie