Ik ga deze week me waterpomp en v-snaar vervangen. Maar is dit moeilijk ? Ik heb al me dynamo beetje los gemaakt, om me v-snaar tussen uit te halen.
Grtz
Brana
waterpomp
waterpompie vervangen stelt niet veel voor, riem eraf, slangen eraf, boutjes los en klaar. Wel goed alle oude pakkingresten verwijderen van de kop voor je die nieuwe pakking en pomp zet, anders krijg je lekkage...
Slangen er weer op, vullen, riem erop en starten en ontluchten...
succes
Slangen er weer op, vullen, riem erop en starten en ontluchten...
succes

-
- Car: 5 GTT/RS4
- Contacteer:
Heb me waterpomp vervangen, thermostaat, bovenste radiateurslang,v-snaar. Ik start hem net om te gaan ontluchten, maar na enige tijd werd hij heel erg warm, en me bovenste radiateurslang werd niet warm, en radiateur ook niet, en de andere koelslangetje met nippel kwam allemaal stoom uit. En de waterpomp zelf was gloeiend heet. Maar snap niet dat hij zo warm werd, want heb wel nieuwe thermostaat.
Weet iemand misschien wat het kan zijn?
Grtz
Brana
Weet iemand misschien wat het kan zijn?
Grtz
Brana
wilde gok, maar zou het kunnen dat dat ding in de bovenste leiding (dat verdikte spul) verkeerd om zit?
-
Ontluchten bij Renault is een ramp, veel geduld hebben,drukdop dichtdraaien, laten lopen, motor af, drukdop los(VOORZICHTIG!!), en weer vast en dat zeker 5 keer herhalen. Maar mijn vraag is of er iemand wat informatie op papier heeft van 5 GT turbo voor mijn project bijv. werkplaatshandboek
Renault 5 GT Turbo '87
Sow hey, en jou gt is niet warmgelopen? Als je de drukdop losdraait hoor je pssssjjjj van de druk van de warme lucht en waterMaartenRombout schreef:Ontluchten bij Renault is een ramp, veel geduld hebben,drukdop dichtdraaien, laten lopen, motor af, drukdop los(VOORZICHTIG!!), en weer vast en dat zeker 5 keer herhalen. Maar mijn vraag is of er iemand wat informatie op papier heeft van 5 GT turbo voor mijn project bijv. werkplaatshandboek

En gtt heeft 'ontluchtingsnippels'.
Goed werkende procedure: Dop eraf, koelvloeistof erin, je bek op t vat, 1 nippel los draaien, blaaaazen, wachten tot alleen vloeistof eruit komt, nippel dicht, volgende nippel open, blaaaazen, zelfde principe, bijvullen.
motor laten lopen, fan 2x laten aanslaan, alles nog een checken en klaar!