Probleembeschrijving:
Een tijdje terug had ik hetzelfde probeem, namelijk plots niet meer starten, wel demareren, dus geen lege batt.
Toen startte hij plots door tijdens het slepen eens te proberen in vernelling.
Tijdens het rijden geen enkele hapering toen!
Dan is er het een en ander vervangen geweest van sensoren (vraag me niet wat, ben niet deskundig genoeg, maar kan het opzoeken indien gewenst).
Na deze herstelling, die me al 250 kostte, kwam het al eens sporadisch vor dat hij onmiddelijk na het starten terug stilviel. Toeval of niet, precies toevallig veel op het moment dat je het koppelingspedaal indrukte en in versnelling zette (neen, zoek aub niet in de rchting van koppeling laten schieten enze want dat is het niet) .
Verder geen erg in gehad.
Dan heeft de boite het begeven (neen, het een heeft niets met het ander te maken).
Nu zomaar ineens plotsklaps wil hij nietmeer aangaan.
Ik hou in het achterhoofd dat we het laatst getankt hebben in een station waar we nooit eerder geweest zijn (Total).
Demareren zoveel je wil, zo dood als een pier.
Slepen en in versnelling zetten zoveel je wil, geen leven.
Wat me wel opviel is dat je telkens je nog eens ging proberen hij eerst een klein teken van leven gaf en dan niets meer.
Dan met een kennis gebeld (die de boite vervangen heeft) en met zijn hulp het defect van de gloeiers uitgesloten.
Dan moest ik ook nog proberen om een moer van de hogedrukleiding te lossen (verbinding tussen de sproeiers en commonrail?), daar zou dan bij het starten normaal diesel moeten tussenuit uitspuiten => niet dus, zelfs geen druppel toen hij zo goed als volledig los zat.
Wat me deze keer ook wel is opgevallen is dat normaal als je het contact opzet hoor je een gezoem (precies een motortje dat draait), dat hoor ik nu nietmeer! Er is geen zekering defect.
Dan naar de garage van een zelfstandige gesleept (dezefde die het vorige startprobleem hersteld heeft).
Daar aangekomen en op zijn plaats gesleept en nog eens geprobeerd=>VROEM (is dat niet om te ontploffen?).
Of hij daarna telkens probleemloos startte weet ik niet.
Nuja, het zou de opvoerpomp of drukpomp ofzo zijn en kost nieuw een slordige 250

Wat denken jullie:
-iets slecht met de laatste tankbeurt
-wel degelijk een defect pompje
-combinatie van beide