motor revisie

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

hoi ben rob
ben een blok aan het reviseren vraag is wil er wat meer uithalen
de een zegt zuigers afdraaien de ander zegt van niet
geef eens wat tips
heb tarabusi zuigers met bussen en wil straks op 1 1.2 bar rijden
kunnen deze zuigers dat aan en wat moet ik nog meer aanpassen
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mischien is het handig dat je iets uitgebreider uitlegt wat je percies van plan bent, welke auto, motor enz enz
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik vermoed een GT met blauw kleurtje :p

Maareh standaard GT motortjes kunnen in goeie staat wel 1,5 bar hebben.
En gezien tarabushi soms wel eens (de betere) fabrieksmontage is geweest, gaat dat wel goed ja.
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

klopt had veel reserve onderdelen liggen en heb alles in elkaar gezet
heb nu een compleet nieuw blok en inderdaad voor de blauwe gtt '86
zzit alllen te twijfelen over een andere nokkeas en zuigers afdraaien
is dit laatste nodig of niet
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Voor 1.2 bar kun je prima de originele compressieverhouding aanhouden.
Gezien je boven de 1.2 bar met hoge toeren je effectieve vulling keihard achteruit loopt is het eigenlijk zonde om je compressie te verlagen.
Gewoon kop netjes schoon laten vlakken (0,03mm ofzo) en dan een versterkte 1,9mm koppaking nemen. Had ik ook en reed gewoon dagelijks fluitend op 1.3 bar :p

Nokkenas, ja schijnt wel iets te schelen, kep er zelf geen ervaring mee.

Doe es wat fotos van je hokkie...
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

komt ie aan
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... ing341.jpg[/img]

wat wil je nog meer weten en zien ???????
Laatst gewijzigd door bleu thunder op do 8 feb 2007 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

meer foto's van de 5! :D
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

heb alleen oude foto's
staat in garage heb er de laatste tijd niks meer aangedaan
alleen startmotor vervangen voor een zwaardere
en zijraam vervangen vanwege inbraak
portier is wat beschadigd en moet nog gerepareed worden
zie anders de volgende link voor wa foto's
http://www.renault5gtturbo.web-log.nl
[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Heeft dees laatst niet te koop gestaan in alphen a/d rijn ?
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

heb al reeds enkele jaren in bezit is daar wel eens gespot
denk toen nog van de vorige eigenaar
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Mmm dan is het toch een andere .....stond tot verkort te koop bij een autohandelaar daar .........
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

deze is wel bekend komt nl van jw
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... ok_025.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door bleu thunder op vr 9 feb 2007 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Steven schreef:Voor 1.2 bar kun je prima de originele compressieverhouding aanhouden.
Gezien je boven de 1.2 bar met hoge toeren je effectieve vulling keihard achteruit loopt is het eigenlijk zonde om je compressie te verlagen.
Gewoon kop netjes schoon laten vlakken (0,03mm ofzo) en dan een versterkte 1,9mm koppaking nemen. Had ik ook en reed gewoon dagelijks fluitend op 1.3 bar :p

Nokkenas, ja schijnt wel iets te schelen, kep er zelf geen ervaring mee.

Doe es wat fotos van je hokkie...

dat gebeurt al eerder, ook afhankelijk van de staat van je turbo trouwens. Na 0.9 bar begint je koppel bovenin als een pudding in elkaar te zakken :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

moet nog een andere turbo komen maar gezien ik nu met het blok bezig ben wil ik alles voorbereiden voordat het erin ligt en nie meer bij kan
heb ook een versterkte koppeling gehaald.
de tuningsdelen koste toch veel geld en als het niet of nauwelijks de moeite loond is het ook zonde
daarom mn advies aan julli
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

heb hier nog een groep a carburateur liggen (te koop )
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

wat is hier het voordeel van en wat kost zo iets moet je dan nog vedere aanpassingen doen of niet
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

minder drukverlies door een groter venturie, een een sproeier bezetting voor hogere drukken, dus meer lucht met meer benzine, hij schijnt onderin iets meer koppel te krijgen en koude start schijnt ok beter te gaan
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

En minder verlies op hoge druk :)

En een beetje meer verbruik (0)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Steven schreef:Had ik ook en reed gewoon dagelijks fluitend op 1.3 bar :p
was dit met een T2 of met een T25 oid steven?
R 5 Convertible Rulezz
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

gokje t2 hybride
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

wat is het verschil tussen een fase1 en 2 koelsysteem
kan je van een fase 1 fase 2 maken
en wat is t beste sommige zeggen dat t koelsysteem van een fase 1 te lang is???????????????

http://www.renault5gtturbo.web-log.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Er zijn 4 koelsystemen op de gtt :p

Allen werken wel. Bellenvat van de ph2 is wel nuttig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

kan je z'n bellevat bij een fase 1 tussen bouwen
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tuurlijk
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

heb er een besteld thanks
zoek alleen nog een klemmetje om m vasttezette
heb al wel de slangen liggen
[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... _015_1.jpg[/img][/url]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vet spul! :D

Is dit de complete set?
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

alleen de 2 kachel slangen heb ik nog nie
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Weten we gelijk wie die spullen in Harmelen op heeft gehaald :p :wink:
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

heb ook veel nodig
2 renaults gtt's onder mn hoede :D :D
je blijft er mee bezig
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Florus schreef:Weten we gelijk wie die spullen in Harmelen op heeft gehaald :p :wink:
Jammer net te laat Florus :p :wink:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nee hoor, niks voor de blauwe gt, beetje smerig kleurtje,gaat een beetje vloeken bij mijn mooie blauw :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Voor de zwarte
bleu thunder
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 jan 2007 21:12
Contacteer:

smaken verschillen toch
vind ze best mooi onder de kap ongeacht de kleur

[img]http://renault5gtturbo.web-log.nl/photo ... inebay.jpg[/img]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik vind de slangen schitterend. Ik ga ze ooit zelf ook nog wel aanschaffen, maar die verchroomde rommel... :( Nee, dan doe mij maar gewoon (mat)zwart.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

idd mooi zwart in niet lelijk .......verchroomde zooi :D
Plaats reactie